PRAG NOSTALJISI...

Europe » Czech Republic » Prague » Old Town
June 13th 2014
Published: February 13th 2016

GÜN 44 GÜNLERDEN CUMA :

Harika bir uyku çekmişiz ..

Hırvat dostların kahvaltısının sonuna yetişebildik..Sabah sabah, şaraplı et pişirmek ayrı bir kültür mutlaka ..

Bu arada bizim elektriği araklamışlar ..

Ben kordonumu geri alınca, telaşlandılar …beni susturmak adına, ciğer dürüm vermek istediler ..Kibarca reddettim ..Sabah adetim değil dedim .

Bir kez Gaziantep'te cartlak kebabını denemiştik ..Bilmediğim ustayı denemenin alemi yok..

Hava güneşli, fakat bulutlanınca, etraf buz kesiyor..

Biz hariç, herkes, don paça geziyor .Korunan bir tek biz varız ..Bir türlü, bu giyimi, ayarlayamıyoruz..

Öğlene doğru ,yakın bir bankaya gidip Euroları küçülttüm.

Öğle yemeğinden sonra, giyinip kuşandık ve kamp önündeki duraktan 11 no lu tramvaya binip şehirde, Müze durağında indik..

Wenceslas'ı olduğu gibi katettik.

Heykel dibinde, 16 kasım -29 aralık 1989 döneminde, (benim de oralarda bulunduğum dönemlerde) yaşamını kaybetmiş devrimciler için bir fatiha okudum .

O günlerim, film gibi gözlerimden aktı geçti..O zamanlar işim gereği takım elbiselerle falan dolaşırdım..

Kent giderek, daha çok ruhsuzlaşıyor..

O, vitrinlerinde kahve içtiğimiz ,güzelim bulvar otelleri, zamana yenilerek bir bir kapanıyor..

Yerlerine, Mc Donalds lar açılıyor..Nedense bu durum beni çok üzüyor..Yaşlılık böyle bir şey …

Bulvarın dibinde, eski şehire girdik .

Bildiğiniz üzere, burası ,aynı zamanda Swarovski nin ana vatanı..

Ayşe 'yi 45 dakikalığına dükkana bıraktım ..

Burası Swaroski'nin eski dükkanı değil..Façayı düzeltmişler daha merkezi bir yerde daha görkemli bir dükkan açmışlar ..kapıda Body guard lar falan..

Sağda solda oyalandım ..

Havel'in başkan seçildikten sonra halkına yaptığı ilk konuşmasına tanık olduğum ve onu ilk kez dinlediğim balkonun altında, fotolar çektirdim..

Sokak şarkıcılarını dinledim .Yıllar önce olduğu gibi hala "wish you were here" çalıyorlar..

Saatin altında evlenen çiftleri izledim..

Eskiden bu meydanda, çok az turist olur ve para bozdurucular kaynardı..

Para bozmak konusunda ki Master'imi, doğu bloğunda tamamladığım için ..yaptığı tüm numaraların farkına vardığım, bir para bozdurucunun ,burada "helal olsun" diye yanağımı öptüğü günleri hatırladım..

Ayşe'ciğimi zar zor Swaroski den kurtardım…

Oradan, Opera tarikiyle köprüye gittik..

Fotolar çektirdik ..Karluv Most'un üstü adam almıyor ..Duyan gelmiş…Herkes burada ..

Ayşeciğim, Çek yemeklerinden tırstı ve şiddetle KFC aşeriyor.

Lokanta opsiyonumuzu KFC de kullanalım dedik ..

Oldukça yüklü bir menü yüklenmişiz ..yarısında şiştik..

Hobolara veririz diye, paket yaptırdım.

Meclisin önündeki yeşilliklere yayılmış,uyumakta olan hoboların hemen yamacına bıraktım paketi..

Uyandıklarında ,İsa, yakarışlarını duymuş olacak…

11 tramvayımıza bindik ve alakasız bir yerde bize son durak dediler..

Bunu hep yapıyorlar..

Durakta bizimle birlikte inen bir kızcağız bizi başka bir 11'e bindirdi.

Yolda , Türk olduğumuzu anlayınca, bize Türk erkeklerinin abazalıkları üzerine kısa bir sunum yaptı.

Bir an önce kampa dönmek istediğimizden, pek satın almadık.

Kampın önünde indik.

Bu gece kampta misafir sanatçı olarak felaket bir İzlanda'lı var ..

Bizi yedi bitirdi .

Dayanıklı çıktık ve maalesef ,bu sonunda, kanser eden konseri çektik.

Allahtan, bir taraftan TV da, Hollanda_İspanya maçını izlemek olanağı var ..

Hollanda 5 çekip, İspanya'nın karizmasını ayaklar altına aldı..

Gavur da hiç insaf yok yahu..

David,Zita ve yanımızdaki ufak tefek ! dostlarla vedalaşıp yattık..

Prag hep keyiflidir ve tüm bozulmalara karşın keyifli kalacaktır..

Her gün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli:

1-PRAGUE KLİPİ 1 BÖLÜM :

2-PRAGUE KLİPİ 2 BÖLÜM :

3-DEJA VU VİDEOSU:

4-PRAGUE Videosu:

Tot: 0.15s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 38; dbt: 0.1124s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb