Blogs from Croatia, Europe - page 11

Europe » Croatia » Dalmatia » Split June 9th 2014

Heute bin ich von Dubrovnik nach Split gefahren. Alles hat prima geklappt. Um 11:00 bin ich in Dubrovnik mit dem Bus losgefahren und kurz vor 16:00 in Split angekommen. Dann mit dem Taxi zur Unterkunft. Allerdings war das doch kein Hotel, sondern nur eine Appartmentvermittlung in der Altstadt und die Vermittlerin hat mich den kurzen weiteren Weg durch die Gassen mit ihrem Motorrad mitgenommen. Wir beide ohne Helm und ich in der einen Hand den Trolley. Sie ist dann sogar nochmals zweimal losgefahren um fehlende Batterien für die Fernbedienung des Fernsehers zu holen. Beim ersten Mal hatte sie die falschen. Dadurch war es mir aber immerhin möglich heute Abend deutsches TV zu kucken. Ich war dann auch noch schön essen: kalte Platte mit Schinken und Käse und Pasticada, was ich rückwirkend mit einer Art Sauerbraten vergleichen ... read more
Aussicht in Neum, dem einzigen Kuestenort von Bosnien-Herzegowina
Mein Appartment in Split
Die kalte Platte mjit Schinken und Kaese

Europe » Croatia » Dalmatia » Dubrovnik June 8th 2014

Heute war ich also in Dubrovnik. In dieser wunderschönen Stadt an der Adria. Da es in diesem Appartmenthaus kein Frühstück gibt und weil Pfingstsonntag war habe ich sehr lange geschlafen. Ich bin danach wieder zur Altstadt gefahren und habe im gleichen Restaurant zu Mittag gegessen wie gestern Abend. Dann habe ich mir das franziskanische Kloster und die vom Reiseführer empfohlene "War Photo Limited"-Ausstellung angesehen. Danach habe ich mir ausreichend Getränke inkl. kroatischem Bier gekauft und in einem Internetcafe die letzten Fotos hochgeladen. Der Appartmenteigentümer lies mich leider keinen Computer benutzen. Vorbei an der serbisch-orthodoxen Kirche bin ich dann zum Rector's Palace (in etwa der Sitz des ehem. Regierungschefs von Dubrovnik) und zur Kathedrale. Anschliessend habe ich noch einen Kaffee am alten Hafen getrunken. Dann habe ich mir noch das Dominikanerkloster anges... read more
Die adriatische Kueste (1)
Die adriatische Kueste (2)
Das Franziskanerkloster von aussen

Europe » Croatia » Dalmatia » Dubrovnik June 7th 2014

Dubrovnik is another place we have been looking forward to seeing and arriving around 10.30am to find another 7 cruise ships in port we thought this will be a nightmare and it was. Our ship had to use its own boats to get passengers ashore and you would think that they would be used to this doing it every week but oh no it was a shambles and it took 2 hours to get everyone off the boat leaving most of us with only 2 hours at the most before we had to be back on the ship. We grabbed the first taxi we could find as our ship had arrived about 20 mins drive from the town, the trip in was fine and the cabbie dropped us of at the front gates so we headed ... read more

Dubrovnik, Croatia 07 June - 14 June 2014 Accommodation Villa Jozefina (Bokeljska 16a, Dubrovnik, 20000 315.00 Euro Studio Apartment run by a very nice old Croatian couple, Nice location, walking distance from Coco Cabana Beach Adventures Road trips up and down the coast with our hired car Tristeno - Very beautiful little village 30mins drive outside of Dubrovnik. Favourite place in Dubrovnik. Spent a whole afternoon dream building with Toby about the possibilities of restoring the old buildings and living on the coast with a boutique Hotel. Also found a huge preserved garden with an incredible water fountain. This is where we found the Game of Thrones scenes, purely by accident. Ston - Another tiny town 2 hours drive north from Dubrovnik. Called Ston because has a massive stone fortress over the hill. Mo... read more

Heute bin ich ins faszinierende Dubrovnik gefahren. Auf dem Weg hierher hat sich - auch schon in Mostar - die Vegetation geändert. Keine Wälder mehr wie um Sarajevo, sondern eher nur noch Büsche und Gestrüpp und blanker Fels. Gut geeignet für Karl May-Verfilmungen. Mein Appartment in Dubrovnik hat leider doch keinen Meerblick aber fast. Ich bin hier mit dem Bus zur Altstadt und bin auf der sehenswerten Stadtmauer einmal um die Altstadt herum gelaufen. Die Stadt ist wirklich faszinierend und erinnert mich an Valetta auf Malta. Danach habe ich mir kroatisches Bier für den Abend gekauft, welches ich gleich auf dem Balkon trinken werde, und bin Essen gegangen. Dalmatienischen Schinken als Vorspeise und Fisch aus der Gegend mit slawonischem Weißwein danach. Morgen werde ich mir die Stadt genauer ansehen. Bis denn.... read more
Das Pile Tor von Dubrovnik
Blick auf die Hauptrasse "Placa" ("Stradun")
Auf der Stadtmauer

Europe » Croatia » Istria » Rovinj June 4th 2014

Here is another blog entry from me to express my disenchantment about my circumstances I find myself in here. The place itself is real beautiful and I like many things here but not the loneliness of not meeting and conversing with different people. Had a fabulous time in Rovinj today. Rented a bicycle to tour around the city and it cost me 30 Kuna for two hours. Had a lovely lunch with sea bass and spinach and potatoes and a mixed salad but the price was also too high for my taste. It cost me 143 Kuna which came to 154 NOK. It was not worth this large price for the food I received. Because I am on a limited budget I must watch every Kuna I spend and make sure this does not get too ... read more

With some time to kill till my bus leaves for the city thought I would try to upload some pictures from my camera but this machine says it is restricted and not possible so guess some words will have to do. Too bad I did not bring my own laptop and then it would be possible with the wi-fi connection. Such is the life and you win some and lose most. My bus leaves in one half an hour so just to kill some time I am here pecking away at this machine. When I get to this city the first thing I will do is get in touch with the tourist office if they have one and find out how much it cost to get to Cres. This place is somewhat boring with all these ... read more

Europe » Croatia » Central Croatia » Zagreb June 2nd 2014

Heute habe ich es etwas langsamer angehen lassen und bin eigentlich den ganzen Vormittag im Hotel geblieben. Die Sehenswürdigkeiten von Pecs hatte ich ja eh schon so gut wie alle abgeklappert. Nach dem Mittagessen bin ich gemütlich zum Bahnhof und mit einmal Umsteigen in Zagreb angekommen. Hier aber das Problem: wie insgeheim befürchtet und anders als auf der Internetseite der deutschen, ungarischen und sogar kroatischen Eisenbahn angegeben, fahren die Züge Richtung Sarajevo nur bis Banja Luka. Das ist in etwa nur die halbe Strecke und liegt auch mitten im Gebiet der bekanntermassen sehr freundlichen serbischstämmigen Bevölkerung in Bosnien Herzigowena. Die Hotelrezeptionistin, die für mich bei der Bahn angerufen hat, hat gesagt, dass ich dann halt irgendwie weiter reisen müsste. Bus oder Boot. Sie hat klar "Boot" gesagt. Es gibt aber noch eine andere Möglichkeit. Und zwar ... read more

Europe » Croatia » Istria » Rovinj June 2nd 2014

Here I am one more time writing in this blog. Went on an hour tour walking around this super size campsite. I noticed the 4 tennis courts and two soccer fields one with astro turf and the other with natural grass. Outside the clubhouse for the tennis courts they have 6 ping pong tables. Then came the basket ball court and of course the three different mini golf courses with 18 holes each. They have two supermarkets and that is not to mention the three gift shops where you can buy pretty much what you want for the beach. My lunch today was very tasty. I got soul fish broiled with cooked potatoes, fried potatoes, spinach, carrots and mushrooms and a wonderful salad with cabbage and tomato and lettuce. It also came with bread and a ... read more

Europe » Croatia » Istria » Pula June 2nd 2014

Well here I am at the naturist site in Valalta. Having a good time and not had any big problems yet. I did just notice that when using the y on this keyboard it gives me the z instead so some adjustment must be made but hey life is not perfect. Today is Monday and yesterday was spent walking around and being at the swimming pool enjoying the sunshine and swimming for exercise. They do have a weight training room with all the equipment anyone could possibly ask for. Took a hot sauna with some others and met a German couple and two polish people who were there too. I must say that I do love this place with all the fellow naturist. Lots of people were at the swimming pool. If I were to guess ... read more

Tot: 0.469s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 71; dbt: 0.3541s; 1; m:apollo w:www (50.28.60.10); sld: 3; ; mem: 6.4mb