ROVINJ ETKINLIKLERI


Advertisement
Croatia's flag
Europe » Croatia » Istria » Rovinj
June 24th 2012
Published: January 15th 2016
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

PULA-ROVINJ


Geo: 45.0831, 13.6457

GÜN 18 GÜNLERDEN PAZAR:
Bermutad erken uyandım…
Yola çıkış hazırlıklarımı yaptım.
Hesabımı ödedim güzel bir Dubrovnik indirimi yaptılar…
Kamptan 8:15 gibi ayrıldım.
Yol kısa...
Otobandan gideyim dedim.9:10 da Rovinj'te kampımda idim.
Devasa bir kamp.
Amanın önce yerimi bulmak bir dert oldu.. zira giriş işlemlerinizi ancak yeriniz netleşince yapıyorlar..
Her köyün kendine göre bir adeti var...
İşlem sırası bekleyen kişi adedi ,beni korkuttu.
Galiba sezonun pik noktasına denk gelmişiz.
Rezervasyon var mı ? diye sormaya başladılar.
Bundan sonra ne yapacağım? bilemiyorum….
Her neyse, işleri halledip yerime geçtim..
Konumum harika ..önce deniz yaptım..hemen önümde duruyor…
Öğlen kampın marketinden alışveriş yaptım yemeğimi manzaraya karşı yedim..
Sonra yatıp uyudum…
Kalktığımda rüzgar püfür püfür eserken, biraz internet yapayım dedim..
Kahvemi yaptım ve "hurmalar altında Hatice" modundayım …
Bir kez daha deniz yaptım.
Burası ,gerçekten devasa bir kamp... muazzam bir tatlı su havuzu ve hatta aquapark'ı bilem var…
Kampın kendi limanı var .
Bu limandan her yarım saatte Rovinj ' e gemi kalkıyor…
17:30 seferine bindim..
Rovinj çok neşeli,güzel,hayat dolu bir yer…
Rovinj (Istriot: Ruvèigno or Ruveîgno; Italian: Rovigno, Ancient
greek: Ryginion, Ρυγίνιον) Istrian yarımadasının batı kanadında yer
alan turistik bir dalmaçya beldesidir.
Tarihte ki kaderi Adriyatik kıyısı kentler ile aynı..
Romalılar,Bizanslılar,Fransızlar…
1284-1797 Venedikliler döneminde yıldızı parlamış.
Balbi kapısı ve 1531 tarihli Saat kulesi, bu dönemden kalmadır..
1797 de Venedik düşünce,
Arazide önce Napoleon sonra Avusturya imparatorluğunu görüyoruz..
1918-1947 döneminde İtalyanların elinde …
Yugoslavya döneminde İtalyanlar şehri terkediyor…
Yugoslavyanın parçalanmasından sonra Hırvatistanın 2 ci büyük turist çeker noktası haline gelmiştir…
Eski şehirde dolaşırken hayran kalıyorsunuz…
Limanın oraya büyük bir sahne kurmuşlar…üzerinde benim yaşımda pinponlar
Beatles şarkıları çalıp söylüyorlar…sevabına ve bedava..
Ay bir fena oldum anlatamam..
Gençliğimin en büyük heyecanlarından biri olan Beatles, böyle hazin adamlara meze mi olacaktı ?
Gençliğimde, bazı yerlerde rastladığım ,canlı müzik yapan böylesine içi geçmiş orkestralar ,
"Chatanaga cho cho" ,"As time goes bye","your cheatin heart " benzeri şarkılar çalarlarken sıra Beatles' a geldi ha ?…
Moruklar "obladi oblada" yı çok başarılı çaldılar doğrusu…etraftaki sandalyelerde
oturanlar pek bir keyiflendiler…aralarında gençler de var …şarkıları
anımsıyorlar…bazıları terennüm ediyor ...
Bu acıya daha fazla dayanamadığımdan, ayrıldım ve bir cafeye oturup biraz internet
yapayım dedim..
Daha sonra marinanın orada, sanıyorum ki balıkçı kooperatifinin
yönettiği bir etkinliğe katıldım..
Koca koca mangallarda ,ızgara sardalye ve koca tavalarda kalamar yapıyorlar..
Türk açgözlülüğü içinde her ikisinden aldım ..
Yanına bir litre "vino de la casa" yerel beyaz şarabını çektim …
Açık havada tahta masalar ve banklar kurmuşlar…
(Ümit Besen'in kulağı çınlasın)
Güneş batalı az olmuş.... etraf hala vişne çürüğü, lacivert arası…
Hayatımı yaşıyorum ..
Orkestra, hala uzaktan "Love me do" çalıyor…
Burası gerçekten keyifli bir yer ...
Yemekten sonra 20:30 vapuruma atladım döndüm ..
Kampta canlı bir orkestra, latin müzikle ortalığı inletiyor…
Millet danslar patlatıyor .....geçkin ve göbekli herifler salsa'nın anasını ağlatıyorlar
Ama ben fazla kalamadım ve erkenden yatmaya karar verdim…
Bugünün şerefine bir ton görsel malzeme hazırladım...
Bir kerem PULA-ROVINJ yolu videosu var...
Sonra Rovinj campımın Videosu ve Rovinj kent Videosu var ...

Her gün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli:


Rovinj Camp Klipi :


Pula-Rovinj Yol Videosu:


Rovinj Camp videosu :


Rovinj Videosu :


ROVINJ de şimdiki hava durumu :
http://weathersticker.wunderground.com/weathersticker/sunandmoon_metric/language/turkish/global/stations/14301.gif




GÜNÜN ÖZETİ

GÜN KM:53 KUMULATIF KM: 2569

ORT HIZ: 53

MAX HIZ: 130


TOPLAM SAAT:0:58

SÜRÜŞ SAAT : 049

YAKIT E/Lt :

Advertisement



Tot: 0.387s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.1754s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb