Groeten uit Zagreb


Advertisement
Croatia's flag
Europe » Croatia » Central Croatia » Zagreb
August 5th 2008
Published: August 5th 2008
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

Beograd-Zagreb


Groeten uit de hoofdstad van Kroatië, Zagreb! Veel mooiere stad dan Belgrado, heel veel groen, grote delen van het centrum zijn voetgangersgebied, efficiënte trams overal. Prima!

Na de vorige blog-entry lekker gegeten, een soort pittige gehaktballetjes. Gisterochtend naar de trein, rechtstreekse trein Belgrado - Zargreb - Ljubljana - Zurich, maar zo ver ga ik niet. Na 3 uur erg langzaam rijden zijn we bij de grens, Servische controle, stukje verder rijden de grens over, Kroatische controle, en daarna nog 4 uur snel rijden, ben ik in Zagreb! Stuk moderner allemaal, nette stad, en ik heb een hotel tegenover het station, lekker makkelijk. 's Avonds uitgebreid gegeten, een schotel met allerlei gebarbecuede dingen, karbonaadje, kipfilet, rolletjes met spek eromheen. Daar was ik wel aan toe 😊

Vanochtend eerst de terugreis geregeld, de trein naar München. Ik kan vanaf hier niet een ticket kopen vanaf Ljubljana, wat eigenlijk het plan was, maar vanaf Zagreb kan wel. Is dezelfde trein. Maar om een of andere reden is die trein al volgeboekt! Hoe kan dat nou, een trein op 30 augustus? OK, iets dieper in de buidel tasten dan maar, 1e klas ticket. Ook niks mis mee, kost wat, heb je ook wat. Ticket München naar Arnhem had ik eerder online al geregeld, slaaptrein terug. Dat geregeld, daarna een buskaartje voor morgen naar Zadar gekocht, hotel in Zadar gisteravond al geregeld, OK!

Daarna de stad maar eens wat verder verkennen, alleen... het is vandaag een nationale feestdag, en dat houdt in dat alle musea dicht zijn. Wel de kathedraal gezien, en allerlei andere mooie gebouwen van de buitenkant. Zonet geluncht met cevapcici, een soort worstjes van gehakt, lijkt wel een beetje op wat ik in Turkije heb gegeten.

Morgen dus door naar Zadar, waar Simone donderdagmiddag ook aankomt!

Groeten uit een warm Zagreb,
Alard.


Advertisement



11th August 2008

leuke verslagen ....
Hoi Alard, leuk jouw reisverslagen te lezen. Ben wel een beetje jaloers als ik dit zo lees.....vooral de lekkere dingen die je eet ;-) Ben blij te lezen dat het goed met je gaat ... Groetjes, Pim

Tot: 0.253s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 51; dbt: 0.0679s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb