2.den - sofia, cierny vrch


Advertisement
Bulgaria's flag
Europe » Bulgaria » Sofia Province » Mount Vitosha
September 16th 2017
Published: September 19th 2017
Edit Blog Post

Trochu dostipany smer metro a konecna stanica vitosha. Na google maps tato stanica neni zakreslena ale existuje 😊

V metre este kupeny celodenny listok na mhd, tetula mi ho este naskenovala, bo inak by mi nefungoval na metro. Nechapem preco ale proste to tak je.

Cakal som,ze na konecnej budu volake obchodiky, kde kupim ranajky a volaku poziven a hlavne vodu na cestu. No nikde nic, vseko este zatvorene az na jednu fastfood pizzeriu.

Zdrave ranajky za mnou este ale treba kupit volaco na cestu, hadam cestou nieco bude.

Trocha vody som si naplnil na ubytku z vodovodu (podla cs pitna) ale dalo sa mi dat do flasi len asi 0,7l, bo debilne plytke umyvadlo.

Mensie hladanie bus zastavky odkial ide c.93. Odchadza z vychodnej strany nakupneho centra paradise. Na zastavke digitalny oznamovac odchodov busov. Luxus teda.

Na moje cislo nasadol len jeden clovek. vyskakujem na namesticku Dragalevtsi. Tu kupujem dva kolace niecim plnene a vodu.

Inak 93 ide az pod lanovku ale kedze som nemal zasoby na cestu nadisiel som si asi 30.min dokopca. A bus 66. ide este vyssie

Trasa je dobre znacena, cervena znacka, ale pre istotu obcas kuk do mobilu.

Pohodove stupanie v lese, obcas spravene drevenne schodiky, sem tam daky turista a par krat krizovanie trasy lanovky resp cesty.

Vyhlady ziadne az pokym sa nedostavam nadohlad cierneho vrchu.

Tu sa uz zacina hustota turistov zvacsovat. Niektory zdravia iny nie. Trasa je vytycena lavinovymi tycami. Uplne lahucka tura do vysky 2290m. Som cakal ,ze umrem pri prevyseni 1600m ale fakt nic.

Na vrchole fakt kvanta ludi, vyhlady nic extra, odlovenie kesky a pokracovanie v okruhu.

Mierne klesanie, oznackovanie nalepkou jeden stlpik.

Z tejto strany sa mi naskytuju konecne pekne vyhlady, uplna parada.

Menim cervenu za modru.

Minam opustenu chatku, nefunkcnu lanovku, bosych turistov.

Dostavam sa k neakej obcerstvovacej chate, hned sadam a objednavam pivecko a sopsky salat s polievkou. Obsluha jednoznacne nestiha, kvanta ludi.

Pivo fajn, salat oproti vcerajsku slabota ale zas i cena bola ina.

Posilneny si doplnam vodu zo studnicky, tecie strasne pomalicky.

Mensi presun po asflaltke a opat zacina stupanie. Velmi dobre upravena cesticka cez fajnovy lesik, doplneny super skalamy.

Stupanie pribuda, oproti mne ide grupa s bulharskymi vlajkami, obcas zazneju neake pokriky.

Moj dalsiu ciel je kamendel, podla cs tu ma by prekrasny vyhlad na celu sofiu. Musim povedat,ze neklamala, celu sofiiu mam ako na dlani. Bomba.

Okolie je nadherne, kopa kamenov, cierny vrch, sofia.

Opat sa napajam na modru znacku. Zacina krute klesanie, este dobre,ze som turu zacal po cervenej a nie po modrej, bo toto by ma totalne odrovnalo.

Obchadzam paradnu velku skalu, na ktorej skusaju stastie lezci, dokonca aj male deti.

Konecne mam klesak za sebou, napajam sa uz na znamu cervenu cesticku. Zastavku busu, len nikde neni napisany odchod, tak klesam dalej.

Hehe trocha zabavy ku konci tury, v lese v dialke vidim chalana s babou. Chalan v stoje, baba sedi na lavicke,hlava v urovni pasu, ktovie asi co mu robila 😊

Dalsia bus zastavka, tu uz aj ludia, dvaja cudzinci a dvaja domaci. Cakam s nimi, prichadza dalsia domaca, bus ide az za hodinu, tak teda este dalsie klesanie az na bod kde som zacal turu.

Par ludi tu caka ale na bus zastavke vypisane rovnake cisla ako na predoslej, tak schadzam na hlavnu cestu. Pytam sa kedy to ide, o 6.min. Jak na potvoru z druhej strany odchadza 66-ka. kurva, no nic nakoniec sa dostavam k paradise mall.

Skusim kontaktovat vcerajsiu cs, no negativna odpoved ale som len rad bo som uplne zdemolovany.

Nakup magnetiek a ako veceru si davam staropramen a pleskavicu s hranolkami a oblohou. Fakt mega porcia, samozrejme lamem umelohmotny nozik, tak ruky funguju.

Najedeny smer metro, listek ma nechce pustit, idem do budky s obsluhou, scan a listok uz funguje.

Po tme prichadzam na ubytko, sprcha a ihned koma.

dnes som dal asi svoj rekord 32km za 9hod.

endomondo trasa

naklady (1€ = 1,9522 bl = bulharsky lev)

celodenny listok na mhd - 4bl
pizza trojuholnik - 2bl
2xplneny kolac - 2bl
pivo, hribova polievka, sopsky salat - 10bl (0,3bl tringelt)
3xmagnetky - 6bl
pivo, pleska - 8,4bl

foto
Sofia

Advertisement



Tot: 0.111s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 30; dbt: 0.0786s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb