308.den - gent


Advertisement
Belgium's flag
Europe » Belgium » West Flanders
December 2nd 2018
Published: December 4th 2018
Edit Blog Post

Nasi odisli skoro rano, ja som potiahol planovane do 9.00.

Takze teraz ide dennik uz bez zamlcovanych skutocnosti 😊

3x po sebe na ranajky to iste a za mierneho mrholenia smer stanica brusel midi.

Pred stanicou trhy. Tam zvacsa oblecenie.

Dnes maju byt v bruseli opat masivne protesty, tentoraz proti oteplovaniu. Zacat to ma o 11.00.

Kupujem listok na vlak v automate co bola chyba, bo po prichode do gentu mi jedna z cs spolubyvajucich vravela, ze kvoli protestu dnes dali zeleznice specialny listok za 5€, ktory platil cely den a dalo sa nim cestovat hocikde po belgicku.

Cesta ubehla rychlo, bo ziadna zastavka avsak vlak bol natotalku napraskany, som celu cestu stal.

Pesibusom do bytu cs cez centrum a popri kanalu.

Prvy dojem z gentu zatial velmi pozitivny. Ziadne zatarasy, zebraci, drogovy dileri. Pekne male mestecko so super budovami.

Prichadzam k cs.

Pracuje v antwerpe v dokoch, kazdy den dochadza vlakom (1.5hod). Predtym robila na bruselskom letisku.

Dnes ucila ludi bicyklovat.

Dobrovolnicka v neakom centre. Tu ucia bicyklovat ludi s chudobnych pomerov a imigrantnov.

Neskor vecer ma skolu bedmintonu. Tak dievca dobre sportovo vytazene.

Byt ma velky. Kuchyna, kupelka, velka obyvacka a tri izby. V kazdej byva ina osoba. Dnes teda spim s 3babami.

Cs vybieha kupit salamy, syry a bagetu.

Po jedle bereme bicykle a zacina tour de ghent.

Vonku obcas sprchne. Cs ma varuje nech idem opatrne, hlavne ak budem prechadzat elektrickove kolaje, bo sa to smyka.

Ona mala nehodu cca 3mesiace dozadu, si vylomila pri tom zub.

Cyklocesticka dobra len na par usekoch, ostatne nic moc, bo podklad macacie hlavy.

Cs ma vodi kadetade. Dava mi vzdy zaujimavy vyklad (cez leto zacala robit tour guida).

Co som vsetko videl neviem ale mestecko velmi prijemne, sem sa fakt oplati ist.

Ludia tu fra moc nehovoria, hovoria zvacsa flamsky a na rozdiel od fra casti sa mi tu zdaju prijemnejsi.

Nesmie chybat zastavka v lokalnom bare, folkler.

Davam flaskove pivo karamel triple. K tomu dostavame este neake pochutiny gratis. Pivo fajnove, atmosfera totalne rodinna.

Testujem pivo s oznacenim triple (7-10percentne je toto oznacenie)

Bar naozaj velmi lokalny a malicky. Dnu sa vsetci poznaju. By som tento typ baru prirovnal k anglickym barom.

Po cca 2hod na bicykli nazad na ubytko.

Cs odchadza hrat bedminton.

Neskor prichadzaju postupne jej dve spolubyvajuce. Prva je trochu opila.

Zacinaju chystat veceru. Ja sa chytam skrabky na zemiaky a uz tu supem o sto sest.

Na veceru su zapecene zemiaky so salatom, mletym masom a syrom.

Nevyzera to moc vabne ale chuti to skvelo.

Jedna zo spolubyvajucich ide hrat neaky kviz, druha (ta opila) ostava doma, nuz mi idem na tour de bar.

Vonku prsi, no nevadi, mame dazniky.

Gent je studentske mestecko. Kopa barov, prijemne ulicky a turistov minimum.

Po nocnej prehliadke parkujeme v dalsom lokalnom bare

Tour pokracuje do baru kde sa podavaju shoty, nazov dreupelkot

Ja davam hruskovicu (20perc, farba ako zlisovana hruska,proste liker), cs joke (neni to joke po ang, cita sa to ako sa to pise), si dava spicy liker.

Nahulena obsluha jej nalieva ciru tektutinu z flase kde bola kopa chili papriciek.

Testujem len na jazyk, skoro mi spalilo hubu.

Nechapem ako to mohla cs vypit.

Bar opat velmi prijemny a opat rodinna atmosfera.

Tour ukoncujeme na pive, nazov baru afsnis

Cs uz ma dobre lupnute. Ono este na ubytku dala dva pohare cerveneho, ja len gintonic.

Dalsi genialny bar so skvelou atmosferou. Sviecky, tehlove oblozenie, okna z mozaiky ako na kostole.

Skoda, ze cs ide zajtra do roboty, tato ma lepsu vydrz jak singap a neni vulgarna.

Po sprche spanek na gauci.

Foto

Gent
https://photos.app.goo.gl/ijbhJzpVURoAnCZbA

Naklady :

vlak brusel - gent : 9,3€

Advertisement



Tot: 0.507s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 51; dbt: 0.2528s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb