Belgische schoonheid....

Europe » Belgium » Luxembourg » Weywertz
February 11th 2013
Published: February 11th 2013

Erik en ik besloten van dit weekend opnieuw volop te genieten van de Belgische schoonheid.

Dus direct na mijn werk, 's morgens om 8u ingepakt en vertrokken richting Ardennen. Kobe, hoe moe ook na een lange werkweek, vervoegde ons.

We besloten een nieuw gebied aan te doen, La Roche. 21km zwarte piste, kringeltjes doen door de weiden en bossen. En het gedeelte zwart zat in het staartje, een steile 25m hoge afdaling. Een echte giller, want we deden het allemaal op dezelfde manier, gedeeltelijk op ons gat naar beneden. Dit was de steilste afdaling met langlaufs tot nu toe door ons gezien. De eerste blik was alsof we gingen schansspringen. Erik was er zo door gebeten, dat hij tot 2 keer toe opnieuw naar boven klom. Kobe en ik volgde maar een enkele keer. Was een leuk gedeelte. De rest was af en toe op het zotte af, vooral het begin gedeelte. Kobe nam enkele shortcuts...

Maar toch was het genieten om in zo'n mooie omgeving te vertoeven. En een gezellige apres deed deugd. Ik kreeg zelfs een Cecemel-muts!!!! We eindigden in La Roche zelf aan de kachel met een lekkere maaltijd.

De volgende dag gingen Erik en ik alleen op avontuur. Deze keer kozen we voor Elsenborn. Amai, ik voelde me een beginnner. Juist vandaag was er wedstrijd natuurlijk. Dit is duidelijk een parcour voor gevorderden, vele afdalingen met natuurlijk vele beklimmingen. Skating wordt hier meer gedaan. Maar het verloop was zo varierend dat we voor we het goed en wel wisten terug aan de auto stonden. Zalig parcour, maar liever op iets minder drukke dagen. Dit was zeker om te herhalen. Hier vind je ook een tintje militarisme terug....

Erik en ik besloten te eindigen 'im Himmelchen' in Weywertz. Een zalige piste, rustig en prachtig gelegen. Leuke variatie in het parcour en de 8km echt de moeite waard. De kwaliteit van de sneeuw was hier echt goed.

We eindigden aan tafel met 22km in de benen, een lekkere Shnaps in de hand en een lekker stukje taart. Klinkend op nog mooie volgende weekenden....

Tot: 2.289s; Tpl: 0.074s; cc: 9; qc: 35; dbt: 0.0416s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 4; ; mem: 1.3mb