Blogs from Limburg, Belgium, Europe - page 2

Europe » Belgium » Limburg » Genk June 29th 2011

Beste ouders en sympathisanten, de komende weken kunnen jullie Symbolica volgen via travelblog! We zullen proberen deze zo veel mogelijk up to date te houden en regelmatig enkele foto's toevoegen. Je kan reageren op berichten, vragen stellen of gewoon een berichtje achterlaten voor je zoon. Vele groetjes, de leiding van Vlaggendansgroep Symbolica... read more

Europe » Belgium » Limburg » Zutendaal June 22nd 2011

Het is moeilijk te geloven dat ik inmiddels alweer 4,5 week thuis ben... Na mijn vorige blogpost ben ik tot de 20e in Utah gebleven, en ben toen die vrijdag terug naar Tucson gevlogen. Met de taxi naar Amado, de hele middag bij Steve in de studio gezeten, 's avonds blijven slapen, de volgende dag een deel van de dag met AP15 (de andere apprenticeship groep) meegedaan en om half 3 naar het vliegveld vertrokken. Zondagavond om half 7 was ik in Brussel. Aanpassen aan het leven hier viel niet mee. Naast de gigantische jetlag had ik heel veel heimwee. In de nacht van zondag op maandag kreeg ik een e-mail van Shelley dat ze bij de veearts was met Shadowfax (een paard van Linda), helaas is ook hij gestorven aan koliek... Veel verdriet dus, alweer. ... read more
Uitzicht
Calvin & Me
Bergen!

Europe » Belgium » Limburg » Zutendaal March 21st 2011

Over 48 uur zit ik alweer in het vliegtuig! Of eigenlijk zit ik over 48 uur te wachten in Londen :-) Ik vertrek aanstaande woensdag om 7.10 van Brussel Zaventem naar de VS om daar twee maanden te verblijven. Van 26 maart tot 3 april is de eerste week van mijn Epona apprenticeship, in Sonoita, AZ bij Shelley Rosenberg en Nancy Coyne. Van 22-24 april heb ik dan nog een workshop bij hen, en van 7-11 mei ben ik weer vijf dagen bij Linda Kohanov in Amado. Van 13-15 mei zijn de laatste dagen van de tweede week van het apprenticeship weer in Sonoita bij Shelley en Nancy. Van 16-21 mei heb ik dan nog een paar dagen voor ik weer naar huis ga, en waarin mijn broer en zijn vrouw nog op bezoek komen :-) ... read more

Europe » Belgium » Limburg » Hasselt February 23rd 2011

Hi! As things progress my goal to set sail at mid march seems ever more realistic. I just came back from Brussels and my last visa application(India) got accepted and thus I will be picking that one up when I get back from Charleroi(work trip) on Tuesday the 8th march. The same day I will most probably go for my final vaccination. So unless something happens I will be all good to go the 9th, however I am stuck with one last hurdle, being my apartment. I am looking to rent it to someone for the (approximately)5months I will be on the road, so if u know someone who might be interested ;) Besides Black Raven(and everybody I mentioned it to now that I think about it) not believing I could manage with a 30liter rucksack, ... read more

Europe » Belgium » Limburg » Hasselt February 19th 2011

Oioi, I haven’t actually set of yet but I guess it wouldn’t hurt too much to make like an opening statement and explain a bit what my plans actually are. So, I am going on a round the world trip, doing all kinds of touristy stuff . I will most likely be staying at hostels as they are cheap and not to bad when it comes to comfort(which a tent might be or become after a first or second month of travelling). Also, I haven’t booked any flights yet, I will be booking each flight individually when I plan to leave for the next location, so I can stay longer if I like it there or get out asap when I don’t. Currently it seems I will have everything set to go by mid-March. Besides that ... read more

Europe » Belgium » Limburg » Zutendaal January 20th 2011

Back home... Ik weet het, het is al even geleden dat ik voor het laatst iets geschreven heb. Dat komt vooral door de intensiteit van de workshop bij Linda: elke dag tussen 9.00 en 9.30 beginnen en altijd doorgaan tot zeker 18.30/19.00, en dan 's avonds nog leesopdrachten en dagboeken bijhouden. Hard werk en intensief leren, maar oh oh oh zo inspirerend! Inmiddels ben ik thuis (gisteren aangekomen) en begin ik langzaam maar onwillig weer wat te landen in het dagelijks leven. En oooooh, wat is het hier koud! Als ik moet uitleggen hoe zo'n dag er nu precies uitziet loopt mijn brein bijna vast, maar ik zal een poging wagen ;-) Iedere dag begint met een reflectie op de dag ervoor, ervaringen uitwisselen, dromen bespreken, richting van de dag bepalen. Meestal volgt er dan een ... read more
Spirit
Artemis
Comet

Europe » Belgium » Limburg » Zutendaal January 8th 2011

Over 12 uur hang ik boven het Kanaal, onderweg naar Londen! Het is echt niet voor te stellen dat ik morgen echt op weg ga... dat ik over 36 uur aan de andere kant van de wereld land en daar een heel avontuur aanga. Ik vind vliegen altijd een beetje dimensie-reizen. Je zit relatief kort in zo'n ding en dan ben je ineens zo ver weg dat het eigenlijk niet te bevatten is. Ik moet er niet over nadenken hoor! De afgelopen dagen ben ik vooral druk geweest met de laatste losse studie-eindjes en het regelen van praktische dingen (oeps, rijbewijs bijna verlopen, oeps, aparte stekker nodig, oeps, doktersverklaring nodig om medicatie mee te mogen nemen...) en eigenlijk was dat wel fijn, dat hield de zenuwen wat op afstand. En nu... ben ik eigenlijk best rustig ... read more

Europe » Belgium » Limburg » Zutendaal January 2nd 2011

Welkom in mijn reisdagboek... Vandaag over een week is het zo ver: dan begint mijn Amerika-avontuur. Ik heb mij ingeschreven voor het Epona Apprenticeship jaar van Epona Equestrian Services, het bedrijf van Linda Kohanov. Zij is de auteur van De Tao van Equus, een prachtig boek over de helende kwaliteiten van paarden. Mijn reis bestaat uit drie delen: deel 1 van 9 t/m 18 januari, deel 2 van half maart tot half mei en deel 3 van 1 t/m 12 september. Deel 1 van het avontuur begint op zondag 9 januari en duurt 9 dagen. Ik ga twee voorbereidende workshops volgen. Om 7.20 uur vertrekt mijn vliegtuig van Brussel (Zaventem) naar Londen Heathrow, daar stap ik over op het vliegtuig naar Dallas, TX om daar de overstap te maken naar de laatste vliegetappe richting Tuscon, Arizona. ... read more

Nog een week... Het is eigenlijk nog maar 6 weken geleden dat ik überhaupt besloot om de stap te zetten naar Amerika te gaan. Dat leek al vreselijk dichtbij, maar de weken zijn omgevlogen en nu is het al bijna zover! Ik kijk er ontzettend naar uit en vind het tegelijk ook ontzettend spannend. Iets in mij weet dat dit avontuur mij blijvend zal veranderen. En een ander iets in mij ziet dat helemaal niet zitten! Mijn ego probeert mij er aan alle kanten van te weerhouden om dit door te zetten. Ze strooit met angst, bedreigingen, beledigingen: jij kunt dit niet, jij bent dit helemaal niet waard, je zit straks helemaal alleen aan de andere kant van de wereld en wat als, wat als, WAT ALS...? Ze schreeuwt, schopt en slaat als een verwende peuter ... read more

Europe » Belgium » Limburg December 5th 2010

Het aftellen is nu wel echt begonnen ! Om 8u50 morgenvroeg vertrekt m'n trein naar Zaventem en om 12u30 vertrekt de vlieger ;-) Ik ben ontzettend verheugd jullie te mogen meedelen dat het ingezamelde bedrag momenteel op 1840 € staat ! Ongelooflijk , maar zo is het ! Meer details over het bijeengehaalde bedrag en meer info (filmpjes , folders) vinden jullie via m'n facebookpagina. Hopelijk krijg ik in SA af en toe de kans om online te gaan en m'n blog te updaten , wat fotos of filmpjes te plaatsen. Ook op Facebook , waar natuurlijk de meeste 'volgers' zich informeren , hou ik jullie op de hoogte van het verloop van deze reis naar Mchinji Orphanage Malawi. Nog enkele laatste 'taken' vandaag , en de winter zit erop voor mij ;-) Veel groetjes , ... read more

Tot: 0.124s; Tpl: 0.005s; cc: 4; qc: 88; dbt: 0.0652s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb