Dagstappers - Kattenbos 21km

October 30th 2016
Published: June 20th 2017

Geo: 51.2285, 5.31367

Omdat we nog niet vaak in Limburg zijn gaan wandelen en omdat de naam van het gebied ons , en dan vooral mij, wel aanstond zijn we vandaag afgezakt naar Lommel om daar in het Kattenbos een dagstapper te wandelen. Al van in het begin een prachtige zonsinval door de dunner wordende bladeren. Eerst een heigebied door daarna tussen weiden en velden. Ook een vlinderwei gepasseerd maar te laat op het jaar om daar nog van te kunnen genieten, de metalen vlinder stond ons nog op te wachten. Dan bos- en heidepaadjes, wat lastiger om op te wandelen. Op het einde nog een molen gepasseerd en dan terug naar de parkeerplaats. Prachtig gebied waar we zeker nog eens terug komen ook omdat er voor de verandering eens veel geocaches op de weg lagen. Hebben een deel van de Gouden Kat van Don Quichotte gedaan en die zag er veelbelovend uit. Ook nog een paar begraafplaatsen mysteries tegen gekomen die opgelost waren maar met Allerheiligen in aantocht niet echt het moment om daar in de buurt te gaan zoeken. Er stond aan een kerkhof zo veel auto's geparkeerd dat we eerst even dachten dat we daar even iets konden drinken, maar neen dus. Gelukkig was er wel een gezellig en vanwege het mooie weer drukke taverne/restaurant/hotel waar we misschien eens een nachtje kunnen logeren zodat Thierry van het wild kan genieten...

Tot: 0.077s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 50; dbt: 0.0416s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb