Droog klimmen in de regen, het kan...!

Belgium's flag
Europe » Belgium » Liège Province » Liège
May 27th 2013
Published: May 27th 2013

Droog BUITEN klimmen in de regen, dat was de zoektocht van de laatste weken!

Het is ons gelukt in het kleine massiefje; Rocher de Strivay. Het is dichtbij Esneux gelegen en 2 min stappen tot de rotswand. De steile berghelling is niet voor watjes, geeft een beetje extra avontuur om tot je route te geraken. Nog een extra klein detail, 6C is de minimum. De rest is 7B en meer.

Zo brachten Kobe, Erik en ik een dagje buiten door, zonder nat te worden en toch keihard geklommen.

Een clipstick is in sommige gevallen wel een handig snufje.

De enige 6C deden we allemaal op kop. Een echt juweeltje met mono's of bidoigts afhankelijk van je vingers!

Een topo is altijd handig, maar nog niet verkrijgbaar, dus af en toe een keihard gokje wagen. Zo belandden we in de ene 7C, dan een andere 7B, bleek achteraf. We hebben ons geamuseerd en keihard gewerkt. Een perfecte training en daarna een lekker etentje op weg naar huis.

Blijven exploreren, het kan altijd meevallen en wij hebben genoten.....

Tot: 3.462s; Tpl: 0.041s; cc: 15; qc: 54; dbt: 0.0442s; 3; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 2; ; mem: 1.4mb