In the line of ice ...

Belgium's flag
Europe » Belgium » Liège Province » Liège
February 13th 2012
Published: February 13th 2012

In the line of ice is ons vervolg-weekendje!

Een schitterend weekendje met weinig slaap. Vrijdagavond begon met het personeelsfeest van de radiologie AZ Jan Palfijn. Tot een kot in de nacht gelachen, gegeten en gedronken.

De volgende morgen was dit nog zeer voelbaar, maar deze kansen bieden zich niet elke week, dus om 9u in Diepenbeek. Kobe, Peter, Wim, Bart en Sandrine waren ook van de partij. Het koffietje in ons vast cafeetje hielp ons een beetje beter op weg. Iedereen was reuze gemotiveerd.

Ons nieuw ontdekt ijsvalletje van de vorige keer lag er dit weekend nog veel beter bij. De koude had zijn werk goed gedaan. Niet echt ijsvalletjes voor de beginnende ijsklimmer, maar reuze leerzaam. En reuze plezant.

Tegen de middag was mijn licht echter serieus gedimd. De vermoeidheid eiste zijn tol. Maar ik was niet de enige... Maar iedereen genoot.

Als afsluiter terug naar het cafeetje voor een lekkere lasagna en een hart-verwarmend drankje.

Thuis komen, alles te drogen hangen en na de douche recht beddeke in, om de volgende morgen er weer stevig tegenaan te gaan.

De volgende morgen bleven Kobe, Sandrine en wij nog over. Allemaal nog niet echt wakker, met als gevolg dat we zeker 2 koffietjes nodig hadden... Daarna besloten we terug te keren naar de 'Sorbet-ijsval'. Het ijs is er geel gekleurd door de afzettingen in het water. Eigenaardig zicht!

We wandelden allen tot boven en installeerden de vaste touwen. Een snelle rappel bracht ons aan de start. Dus vlogen we erin. Tegen de middag kwam ik er echt in. Erik zocht nieuwe routes, met leuke traversees. Onze technieken moesten ervoor opgeschroefd worden. Ijsbijlen overnemen, kruisen, schoorsteen-techniek, ijspilaren, rechte wanden, enz...

We klommen tot onze armen niet meer omhoog wilden.

Rond 17u waren we voldaan en op weg naar de auto. Dankbaar voor deze zalige dag!

De welverdiende maaltijd deed deugd.

Deze weekenden waren zeer leuke geschenken van moeder natuur. Ook merci aan iedereen, waar we deze ervaringen mee mochten delen. De vele foto's spreken voor zich....

Fotografie: Peter Claes, Kobe Bellinkx, Erik Cammaerts en mezelf.

14th February 2012

ook nen dikke merci
en het was een geslaagd weekend zeker weten !!

Tot: 3.137s; Tpl: 0.046s; cc: 11; qc: 53; dbt: 0.0464s; 3; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 2; ; mem: 1.4mb