Ijsklimmen op een winters dagje in België!

Belgium's flag
Europe » Belgium » Liège Province » Liège
December 18th 2010
Published: December 18th 2010

Wow, dit was hetgeen we zochten! Op een winters dagje vertrokken Erik en ik op avontuur....
Kobe had ons uitgenodigd om mee te gaan ijsklimmen, samen met Bart, Peter en Jo.

We spraken af in een gezellig cafèetje, vooraleer we vol jeugdig verlangen snel vertrokken richting rots/ijswand.
Aangekomen renden de jongens de heuvel op, om zo snel mogelijk een glimp op te vangen van de wand. En daar bleven ze vol contemplatie staan! Dat duurde even....

De 5 mannen wandelden de berg op om 3 vaste touwen te installeren, waar de topropes aan bevestigd werden. Zo konden we veilig klimmen. Mijn taak bestond uit gideren van de installaties van beneden uit. Amai, niet zo simpel.

Op het moment dat iedereen beneden stond, begon het echte festijn. Klimmen maar. Erik en ik begonnen aan de middelste lijn. Er zat een schattig dakje in met een leuk ijsgordijn. Dit vergde wel wat vindingrijkheid, campus-stijl en vooral duikbril met snorkel. Dit dakje werd mijn finale overwinning op het einde van de dag. Als maar beter na elke route...
Erik twijfelde in eerste instantie aan het dakje omwille van de schoonheid van de gordijntjes. Hij wou ze niet beschadigen, maar na rambo-Bart en Kobe werd dit probleem vanzelf opgelost. Lang leve de campus!

Daarna volgde de meest links route. Bart was er als eerste door gestruind. Kobe zat nog in zijn aflosperiode van crampons en ijsbijlen met Peter. Het was een zeer nat begin, een smalle vrijstaande pijler met een douche-gordijn, maar dit dan life! Mij leidde de douche zo af dat ik stopte. Erik volgde zonder problemen mooi tot boven. Jo, Peter en Kobe klommen ze ook uit, hoewel de condities zienderogen verslechterden.

De rechtse route was de langste, zeker 25meter. Dit was een soliedere, meer continue route. En als je de gaatjes van de voorgaande klimmers gebruikt, goed te doen. Genieten....

We genoten er allemaal echt van. De lunch-pauze werd voor de meeste van ons verlaat of vergeten door de grote wil om te klimmen. Zo hoort dat toch te zijn, niet?
Een leuke bende en een prachtige omgeving overal sneeuw, een dikke uil en een sappige muisje... Allemaal gezien!

Kobe, Bart, Peter en Jo, merci voor deze prachtige dag!

18th December 2010

amaaaaaaaai
1 woord : ADEMBENEMEND !!!!!!!!!!!!!!!!

WAUW!
Hey you both! Zo mooi, amai! Love the pictures! Tot heel gaauw!!! Severine
18th December 2010

19th December 2010
Nieuwe speeltjes!

schoon speelgoed!!!
21st December 2010

knap!!!

Tot: 3.276s; Tpl: 0.045s; cc: 13; qc: 52; dbt: 0.0435s; 3; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb