Le Noire 7C

Belgium's flag
Europe » Belgium » Liège Province » Huy
December 1st 2015
Published: December 1st 2015

Meer dan 10 jaar geleden had Erik een juweeltje gevonden; Le Noire 7C in Corphalie. Nu na zovele jaren spookte het terug in zijn hoofd.

Dus enkele weekenden geleden bezochten we de route. De naam is zeker van toepassing. Het start met een zeer gemakkelijke dal, een kleine schoorsteen en dan staat er een kaboutertje met een zware hamer. De overhangende wand is zwart en vergt veel lichaamsspanning. Het uitwerken van de route kan op verschillende manieren, maar er moet er maar eentje werken. De haken zijn goed geplaatst, toch beland je altijd op het kleine plateautje eronder. De uitklim is daardoor zeker spannend. De reden dat hij zovele jaren heeft geduurd, is vooral de stressmanagement. Ik vond het bangelijk om alleen al te zien en aan te moedigen.

Hij werkte hem toen helemaal uit en nu op een uurtje tijd, klom hij de route uit. Wat waren we beiden gelukkig!

Alle passen waren exact juist, hoewel de uitklim bangelijk blijft omwille van de zeer akelige valpositie.

Dikke proficiat aan mijn liefste! Ik ben trots op hem.

The sky is the limit!!!

1st December 2015

dikke proficiat met deze overwinning ! prachtig gewoon ! xxx
2nd December 2015

Op de blog klinkt het nog beter!
Geduld is een mooie deugd, ook in het klimmen! Geweldig mooie prestatie!! Dikke proficiat!

Tot: 3.546s; Tpl: 0.039s; cc: 12; qc: 53; dbt: 0.0499s; 3; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 3; ; mem: 1.4mb