donderdag 10 juli 2014 dag 8

Belgium's flag
Europe » Belgium » Brussels-Capital Region » Brussels
July 16th 2014
Published: July 16th 2014

We checken om half elf uit bij hostel Louise en vertrekken naar station Brussel Zuid om de trein te pakken naar Edingen/Enghien. Eenmaal daar aangekomen doen we ons tegoed aan de restanten van ons ontbijt en lopen het dorp in. Na een paar honderd meter stopt er een tourbus en de chauffeur gebaart dat we in moeten stapppen. In de bus komen we erachter dat de bus naar een festival op weg is aan de rand van het dorp. Na wat festivalgangers aangesproken te hebben blijkt het om Lasemo te gaan, een spotgoedkoop Zouk festival. De verleiding om op de camping aan te sluiten is groot, maar dit blijkt onmogelijk dus vervolgen we onze weg. We lopen de snelweg naar Doornik/Tournai op en na elkele honderden meters lopen we langs een stilstaande auto. De bestuurder steekt net een joint op, dus we hebben geluk. We stappen in en draaien er zelf ook gelijk maar een. Te stoned is hij nog even verkeerd gereden maar we komen toch tegen de avond aan in Tournai. Hij geeft ons wat van zijn wiet mee en rijdt weer verder. Ludovic heette hij, hij was eigen baas en bezorgde kunst tussen Brussel, Antwerpen, Doornik en Rotterdam. Toen hij uit het zicht verdwenen was liepen we naar de oude kerk, waar niemand was. Net toen we niet meer wisten wat we moesten stapte Quentin uit zijn auto en vroeg ons of we op weg waren naar 'sant Jacque', en toen wij dat bevestigden nodigde hij ons uit bij hem thuis. We dronken een wijntje en hij begon aan het avondeten. Terwijl hij pasta met zalm bereidde letten wij op Loui, zijn tweejarige zoontje. Wat een vertrouwen! Later op de avond gaan we nog een drankje doen in de kroeg en rond twaalf uur gaat Quentin naar huis, maar geeft ons de huissleutel. Wij zoeken nog een kroegje op en nadat ik zag dat het 'O Rhum' heette stond ik erop dat we bruine rum dronken. Het duurt niet lang voor we contact hebben met lokale jongeren en als de tent sluit vertrekken we met twee jongens en drie meiden voor een afterparty met onze fles jenever. Er is nog een raar moment waar ze allemaal zenuwachtig worden van een zwerver en ik krijg nog de kans wat kroegliedjes te zingen. Een van de jongens biedt ons een slaapplek aan in Liille en de volgende dag worden we wakker met een kater in Dottignies. Shit.

Tot: 0.09s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 50; dbt: 0.0421s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb