10.den - Presun Minsk - Niasviz


Advertisement
Belarus' flag
Europe » Belarus » Minsk Voblast » Minsk
May 10th 2014
Published: May 22nd 2014
Edit Blog Post

Vykopanie z postele uz o 8/30, pomalicky som sa pobalil, dopisal dennik a zrazu bolo 10/00. Vtedy vstali uz aj moji hostitelia.

Obchod, kupa ranajok. V mhd uz cvakam listok, predsa uz neni sviatok tak nebudem riskovat. Vyskakujem na moskovskej zastavke. odtialto kludny krokom idem k narodnej kniznici. Zaujimava stavba.

Pred nou si v mini parciku davam ranajky. Salat s velkym rozkom. Klasicke rozky ako u nas su tu neni. Vsetko len zabalene vo folie a dost velke. Obdalec si sadli opilci.

Pri kniznici si sadam do parku blizko fontany a relaxujem.

Na druhej strany vozovky oproti kniznici je zaujimavo vyzdobene sidlisko. Na cinziakoch su pomalovane velke svate ornamenty.

Ku kniznici sa zbiehalo dost turistov tak som sa pomalicky pobral na metro a smer bus stanica.

V metre mensi sok, policajt po mne chcel aby som mu ukazal batoh. Robil som sa ,ze nerozumiem. Nakoniec som ale i tak musel dat dole batoh, ten mi preskumal detektorom na kov, jasne,ze zapipal. Ukazujem mu,ze len saty ,hokej, slovakia. Mava rukou, prechadzam turniketom, nasadam do prazdneho metra a odcitavam zastavky. V metre hlasia zastavky aj rusky aj anglicky.

Vystupujem na zastavke plosca lenina. idem s davom, sledujem znacenie k zel.stanici. Je tu take male podzemne mestecko.

Na bus stanici bezproblemova kupa listku. mam este cas, fotim okolie pri zel.stanici, bieloruske dievocky co propaguju MS v hokeji.

Odchytavam lotysov, robim fotku. Cely nateseny, mi pozuju. Odchytavam Slovakov,no co, skoda reci. S nevoulou sa s nimi fotim.

Na bus stanici stretavam 2 cechov, boli na info pulte,tak zistujem ci potrebuju s niecim poradit. Chceli by ist mimo Minsku do 50km, v tom im teda bohuzial neporadim, beru neaku tour za 50usd na osobu.

Pri cakani na bus , pozorujem 3 ozratych norov, jeden nevladze ani chodit (je nieco po 12/00).

Bus listok je oproti vlaku o dost drahsi, lacnejsia alternativa by isto bola ist vlakom do haradzieja a odtial busom. Len to ma nevyhodu ,ze by to bolo na dlho.

Posielam smsm mojmu CS, odpisuje, ze sa mam ozvat ked dorazim do niasvizu.

Cesta ubehla rychlo, pred niasvizom sa strhava prietrz mracien. Tesnenie na okno napor vody nezvladla a troch prska dnu.

Bus ma vyhadzuje v strede mesta na zastavke. Leje jak splasene. Na zastavke si prezliekam novavice. Mensia sou pre bielorsuky. Pytam sa na akej ulici som, nerozumeju mi. nakoniec sa dozvedam,ze na sovietskej (takato je v kazdom meste, tiez leninova).

Pisem CS. Odpisuje,ze je este v robote,mam pockat hodinu. Cakam na zastavke, po polhodine mi CS vola. Zdviham to,dozvedam sa ,ze este dalsiu hodinu mam cakat, opat zistuje kde som.

Po uplynuti casu mi zvoni telefon a zas zistuje kde som. Fakt dement. Jak keby bolo v tomto meste milion sovietskych ulic. Pri tom je to hlavna cesta.

KOnecne ma vyzdvihuje. Idem s nim nazad do prace,chvalabohu uz len prska. Pracuje v Niasvizskom hrade. Cestou splieta,ze ma problemy v dome tak budem spat u jeho kolegu, tiez CS. zaskakuje ma otazkou ci mam ruble. V caffe v hrade si davam polievku a caj. Prichada jeho kamos. Bere ma k nemu domov. Povodny CS ma ma dojst kuknut. Pripadaju mi neako divne. Aj casnicka sa divno tvari.

Novy CS (tiez pracuje na hrade,tak isto ako aj jeho zena) mi po ceste rozprava dalsie historicke veci o meste. Dorazame na kraj mesta. Jeho zena je momentalne fanatik do eurovisie. Pocas reklamy nam spieva molitvu. Fakt genialne.

Prichadza povodny CS, precvicujem s nim cestinu. Nakonec pohodovy CS, i ked zo zaciatku som mal strach ci ma volade za mestom neovalia a neokradnu.

Povodny CS si zadovazil nove domace zvieratka, male kurence 😊

Konecne prvy CS co nemaju macku. Konecne miestnost bez chlpov.

Debatime asi do polnoci, pada na mna totalna unava. Zrejme ide na mna choroba. tanya z minsku ma asi nakazila.

Padam do postele a v mziku zaspavam.

V niavize na namesti bola raz mensia demonstracia resp ani nie demonstracia len prisli ludia na namesite,tam staly, zatlieskali a zasa len stali. Nic ziadne transparenty ani hlaska nevidali. nabehli policajti, vybrali par ludi a sup s nimi na 15 dni do basy za protivladnu demonstraciu.Teraz pocas majstrovstiev odchytavaju policajti nepovolanych a davaju ich do basy na 25 dni. Standart je 10-15 dni.

Pred par mesiacmi prislo velke zdrazovanie vlakovych listkov. Spiatocny listok minsk - gomel stal 3eura, teraz stoji cca dvojnasobok .

naklady (1euro = 13 502 br, br = bielorusky rubel)

mhd - 3 700br
bus minsk - niasviz - 63 700br
nakup - 52 800br
2x vecera + caj - 100 000br

foto
http://baca12.minus.com/mYOe1ygQoeeEO
http://baca12.minus.com/mAI4j68xrpKxT


Advertisement



Tot: 0.66s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 53; dbt: 0.4089s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb