Wiedeń - Wien - Vienna


Advertisement
Austria's flag
Europe » Austria » Vienna » Vienna
September 4th 2010
Published: September 4th 2010
Edit Blog Post

Witam. Tak jak obiecałem. Początek relacji z wakacyjnej podróży. Wątpię, że uda mi się opisać wszystko za jednym razem, więc będę przedstawiać po kolei miejsca, które udało mi się odwiedzić. Było ich wiele lecz przedstawię najważniejsze. Pierwszy był Wiedeń, który od zawsze zachwycał znawców muzyki klasycznej z całego świata. I to pozostało do dzisiaj. Na każdym kroku można spotkać Mozarta i zrobić sobie zdjęcie. Na mnie jednak największe wrażenie zrobiła wiedeńska starówka. W około słychać było muzykę Mozarta. Zgłodniali prawie na każdym kroku mogli wstąpić na torcik lub pyszny sernik. Pałac Hofburg i jego ogrom równiez bardzo mi się podobały. Ze starówki udaliśmy się do parku miejskiego gdzie leżałem na trawie i przyglądałem się czytającym książki i wypoczywającym mieszkańcom miasta. Wiedeń na zawsze pozostanie w mojej pamięci jako miasto muzyki, cudownych pamiątek, pysznej kawy i przemiłych ludzi. Na koniec wycieczki udaliśmy się jeszcze na wzgórze Kahlenberg. Z tego miejsca w 1683 roku Król Polski Jan III Sobieski dowodził zwycięską bitwą z Turkami o Wiedeń. Z Wiednia udaliśmy się już na "buta" a dokładnie do Cesenatico. O tym jednak w nastepnym poście...



Additional photos below
Photos: 3, Displayed: 3


Advertisement



Tot: 0.327s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 46; dbt: 0.0405s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb