24.den - blue eye

Albania's flag
Europe » Albania
June 26th 2021
Published: July 13th 2021

V noci mi nebolo moc dobre z tolkeho jedla, som sa budil a bolelo ma brucho.

Rano davam len trochu rajcinoveho salatu so syrom.

Ideme na hlavnu cestu a cakame na bus.

Dost dlha cakacka pol hodinu, bo som zle vypocital odchod busu.

Bus stoji cisto len na zastavkach, sme museli pobehnut asi 100m.

850 a uz sa valime do nie prilis sympatickeho mesta sarande.

Uzka hlavna cesta, cinziak na cinziaku, teda skor hotel na hotelu ci apartmane.

Vyskakujeme na konecnej kusok od minibus stanice. Skor teda len miesta odkial odchadzaju minibusy.

Je tu odstaveny do tirany (9.30). Nakonec zistujeme, ze ide aj okolo blue eye. Som myslel, ze busy do hlavneho mesta idu po pobrezi ale nie, idu vnutrozemnou cestou.

Mensia zapcha a uz si to valime znamou cestou.

Sofer nas skasol ako keby sme sli do gjirokaster, teda 300l co je fakt vela za tento maly usek.

Som mu dal 500l a cakal, ze mi vyda, miesto toho chcel este 100l.

Najskor sme mysleli, ze tu vystupia i iny ludia, no nikto len my.

Sledoval som jednu babu v buse, co si sledovala trasu na maps.me kde mala oznacene aj blue eye. Ktovie preco nevystupila.

Ideme po prasnej ceste az k pokladni. Platia aj chodci.

Je tu odstaveny ukrajinsky bus, nastastie sa vyletnici prave vracali.

Prechadzame hradzu a zacina mierne stupanie.

Obieha nas kopa aut, nic moc na prasnej ceste.

Konecne sme v ciely.

Parkovisko full a dost ludi.

Prekracujeme drevenny mostik nad priezracnou vodou a pomalicky ideme k cielu.

Samy selfi ludia.

A sme pri modrom oku.

Par ludi sa tu kupe v studenej vode, vraj 10c.

Otuzilci su ludia z krajiny sandal a bielych ponoziek.

Prud z pod zemexje tu dost silny.

Pekny prirodny ukaz ale pesi by som sa sem uz netrepal.

Porobene fotky cistej vody okolo ktorej lieta kopa peknych velkych vazok a smer restika na ladovu kavu.

Ta dobra ale mega draha, zlate lacne macedonsko.

Docapovavam vodu z modreho oka a nazad po prasnej ceste.

Plan bol od hlavnej cesty stopovat ale to sa nam nepodarilo, bo tesne pred nou nam zastal taxi s dvoma bosnianskymi devami. Na cenu reagoval cheap.

Tak sme nasadli a sli.

Taxikar riadne ukecany. Potomstvo v zahranici. Robil u hranicnej policie ale bolo to dost stresujuce, bo vsade same uplatky. Tak sa dal na pokojnu cestu taxikara.

Samozrejme ma najoblubenejsie auto v albansku, mercedes. Je to najspolahkivejsi stroj i ked dost zere. Toto auto je tez popularne v kosove a afrike. Macedonci davaju prednost bratislavskemu volkswagenu.

Nevie pochopit preco sa do albanska dovaza balena voda, ked tu maju kopu pramenov.

Bosniacky vyhadzujeme v hoteli, my sa nechavame vylozit blizko spiranca diving center.

Na otazku kolko za cestu. Povedal, ze to necha na nas. Tak sme mu dali 500l.

U potapacov vybavene vsetko rychlo. Zaloha 50€ co plati moja bohata nemecka priatelka.

Majitelka (?) Cela nadsena, tak ako kazdy tu, ked pocula, ze julia je z nemecka. Slovakia moc nezaposobila.

Na zajtra mam teda dva ponori, stretko o 900.

Z centra pesi po hlavnom mini tahu do centra sarande.

Fakt nechapem, kto sem moze ist na dovolenku.

Pozitivum oproti ksamile je akurat regularna promenada pri mori. Konecne som po dlhej dobe videl nazivo palmy.

Vonku mega teplo, tak davame zmrzlinu, no to sa zmrzlinou nedali ani nazvat.

Z promenady kusok do centra, kde predrazene obchody a restiky.

Taxikar vravel, ze ceny tu idu hore kazdy tyzden az so septembra. Trebars pivo v restike cul stoji 1.5€, v auguste bude stat uz 5€.

Perfektne nacasovanie a uz sedime v mhd smer ksamil.

Po poludni bus uz prazdny.

V supermarkete kupeny obed, ceresne.

Na izbe az do 1800.

Moc sa nam uz na plaz nechcelo ist.

Vecera vybavena ako vcera, u lokaneho predajca ryb.

Tie kupovali i domaci, s tym rozdielom, ze oni si ich urobili doma.

Najskor nam ukazovali mega velku rybu, co by sme nezjedli. Bereme mensiu, julia este zbadala musle, tak asi pol kila musiel este.

Ryba vynikajuca a musle este lepsie. Musle boli urobene v rajcinivej omacke. Cisto len vnutro.

Riadne naparatany ideme po severenej promenade, kde pri koncu je aj vyhlad na more ale to len vdaka tomu, ze su tu neni plaze, len skaly.

Promenada na severe je prakticky len cesta, kde su v strede kamene aby tade nechodili auta.

Sadame na skalu a kochame sa zapadom slnka.

Plny energie nazad na ubytko.

Klud, vystriedal hluk z restik, tie su uz dost plne.

Zajtra sa separujeme, ja idem potapat a julia asi na plaz.

2x bus ksamil - sarande - 200l
Nakup - 960l
2x vecera - 2200l
Nakup - 300l

Tot: 0.251s; Tpl: 0.013s; cc: 8; qc: 49; dbt: 0.0137s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb