Tyrskyjä päin

Published: June 25th 2009

Hola,

aamulla kaytiin snorklaamassa 1,5h ja nahtiin taas tosi paljon upeita kaloja ja koralleja. Hassua (ei Suvikin mielestä tosin) oli, että yksi kala kävi härnäämässä meitä pois reviiriltään ja näykkäisi Suvikkia käteen. Erittäin harvinaista!! Turistilaiva Miamista rantautui tänään ja oli tosiaan onni, että nyt juuri lähdettiin. Ihan tuskaisen paljon porukkaa koko paikka täynnä ja kaikenlaista kellojenmyyjää tuli yhtäkkiä kaikista kiven koloista.

Otettiin laiva takaisin La Ceibaan ja päätettiin matkalla mennä viidakkoon yhdeksi yöksi. Tultiin pick-upin kyydissä laukkujen seassa kun ei oltaisi muuten kyytiin mahduttu. Ilmastointi oli siis kohdallaan, joskin hiekkateilla suussa hieman rouskui. Ajeltiin n 10km viidakkoon joen reunaa pitkin ja näkymät olivat todella huikeat. Ollaan siis Rio Cangrejalilla, jossa on paljon kaikenlaista ekoturismia. Meidän majoitus on todella hassu. Alla virtaa joki, ikkunoita ja seiniä ei ole, koska niiden tilalla on hyttysverkkoa. Viidakon äänet kuuluu joka puolelta. Aika tolkuttoman hienoa! Vähän silti tuntuu, että on helmiä sioille, koska ollaan täällä vain yksi yö eikä tunnetusti olla mitään äärimmäisiä luontomatkailijoita. Täällä vuorilla on mielettömiä hikingeja. Me mennään huomenna koittamaan ekaa kertaa whitewater raftingia. Kanootilla/kajakilla ei saa mennä ellei ole tosi pro. Järjestävät kursseja, mutta ei oikein sovi meidän aikatauluun. Kosket on tasoa 3-4 ja retki kestää 4h. Kuulemma on tavallisempaa pysyä lautalla kuin pudota sieltä. Toivotaan parasta..

Meidän piti lentää ylihuomenna maan pääkaupunkiin Tegucicalpaan ja sieltä mennä paikallisbusseilla pariin kolonoalistikaupunkiin. Nyt kuitenkin on koneet täynnä ja joudutaan ehkä menemään busseilla koko pätkä. Aika hanurista suoraan sanoen..

Tot: 0.362s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0602s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb