Kolonibyen

Published: June 22nd 2017

Geo: 11.94, -85.96

Sto opp tidlig i dag også for å fly videre til Nikaragua. Å fly business-class er bare hyggelig, så da gjør det ingenting å forflytte seg.
Flyturen tok bare 45 minutter, men et par glass champagne til frokost gjør det ingenting å få servert 😊 Taxituren til Granada tok ca 1 time, så vi var fremme ca kl 1100.

Slo ihjel 3 timer før vi fikk hotellrommet. Det gjorde vi ved å leie oss en heste-kusk som tok oss på rundtur gjennom byen. Mye fint å se. Husene her er i alle mulige sukkertøyfarger med søyler og riktig staselige mange av dem. Granada er en opprinnelig by fra 1200 tallet - som ikke har blitt herpa gjennom tidene med kriger m.m. Vi vandret tur i shoppinggatene, men ikke noe for oss å handle - skobutikkene hadde brukte sko - og klærne var ikke vår stil. Ellers mye rare elektro dubbeditter. Det er veldig 80-talls her. Musikk - folk m.m. Vi havnet på ettermidddag på happyhour og hadde billige drinker og til slutt middag.

Mye fattigdom å se her. Kvinner og barn går rundt og selger alt mulig "drit". for de er det en jobb. For oss er det å gi litt uhjelp. I morgen skal vi videre til Costa Rica. Må opp tidlig da også -men , så er det 6 dager til vi skal ut å fly igjen.

Nicararguanske Córdoba1 NIO = 0,25 NOK

12th July 2012

Fantastiske bilder og opplevelser og mye kontraster. Luksus ene ?yeblikket og se fattidom det neste. Helge har igjen v?rt flink :-) Kos dere videre. Klem

Tot: 0.142s; Tpl: 0.013s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0516s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb