Blogs from Selva Negra, Northern Highlands, Nicaragua, Central America Caribbean

En haut de Matagalpa il y a la belle région de plantations de café, frais, vert avec une fraîcheur la nuit. Nous avions entendu parlé de la réserve de Selva Negra... ou la forêt noire comme en Allemagne. Ou peut-etre pas... fin on ne saurait jamais parce qu'on n'est pas allé finalement. Les auberges le moins cher qu'on a pu trouvé nous demandait 60 $ la nuit, la honte. Donc on a cherché un peu sur l'application iOverlander pour les places de camping. C'est comme ça qu'on est tombé sur la ferme de café et auberge de Aguas de Arenal. Je savais qu'il existait un Arenal à Costa Rica parce que j'avais été avec mes parents il y a 5 ans, mais celui à Nicaragua je ne le connaissait pas.. Donc on a pris le bus ... read more
Entrée de notre auberge
La grosse marche
Entrée de la reserve

Early Saturday morning (after a late night at our school's swanky staff Christmas party), we met our hired driver and our 12 seater minibus to head out for Nicaragua. The trip there was relatively easy (took about 5-6 hours total including travel, border, and lunch) other than the border stop. SUCH drama to get over from Honduras to Nicaragua. First we had to pay a fee to exit Honduras but were told that the stamps in our passports were really good enough to let us go. Apparently the extension that the school got for us, while working on our residency cards, is only good to stay in Honduras - NOT to travel out of it. The guy said he would grant us this passing because he knew we were going to a wedding (a lot of ... read more
Group Shot
Reception Hall
Path Leading to Church

Tot: 0.093s; Tpl: 0.003s; cc: 7; qc: 32; dbt: 0.0609s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb