Foton fran Honduras

Published: January 19th 2007

Jens fodelsedagJens fodelsedagJens fodelsedag

Har ar vi inne i var stora bungalow och firar min fodis. Tyskarna pa bilden. Bra meno. Gitarr, sang och dans.
Hej!

Vi ar nu i Nicaragua. Vi kom fram i gar pa dagen i en chickenbus. Det ar det billigaste alternativet att resa. Bussen ar en Simpsons jenkki skolbus full med lokala. Sista etappen fran Managua, huvudstaden, till Pochomil pa stilla havets kust tog tva timmar (ca 60km). Vi har en enorm strand sa gatt som for oss sjalva, vi och tyskarna. Puyol och Tobias skall lara oss surfa.

Vi reste alltsa via Tegucigalpa och Managua till Pochomil. Ganska lugnt och langsamt resande. Var nog ganska glada over att komma till en strand efter att ha spenderat de tre sista natterna i stader. Vi har inte bott pa de finaste hotellen kan jag beratta. Snarare tvartom, de billigaste. Ingen av oss ar varst krasen heller.

Man blir alltid lite stressad av att vara i stader. Mycket manniskor och lite oroligt. Vi ror oss alltid flera pa en gang, det ar sakrare pa det sattet.

Vi bor nu i tva rum atta personer. Vi spelade poker om sovplatserna. Luca fick den samsta. Jag sover igen med Jyntte. David och Baloo sover i samma rum som vi. Luca sover med Puyol och Tobias. I natt hade vi en skorpion
Pa busshallplatsen i ManaguaPa busshallplatsen i ManaguaPa busshallplatsen i Managua

Har vantar vi pa chickenbussen till Pochomil. Inte varldens trevligaste resa, men det var vart det.
i rummet. Boendet kostar 3$ per man och maten 5$ per man per dag. Vi kommer att spara in pa budgeten pa detta stalle.

Vi kopte en fotboll och det ar ypperligt att spela pa stranden pa kvallen nar vattnet har sjunkit. Stranden ar ca 60 meter bred. Jag lovar att vi Finnish team vinner die Deutsche mannschaft. Men tiukka matsi blir det for sure. Det ar tungt att springa i sanden i hettan.

Vi kommer nog att bli pa den har beachen en langre tid. Jag skriver kanske om nagra dagar igen. Det ar en 40 minuters promenad till detta internetstalle och nettin ar inte sa snabb, sa far se om jag kommer hit pa nytt. Man blir ganska slut efter en sa lang promenad i den har hettan. Kanske jag maste spara energin till att surfa, simma, sola och lasa.

Laste min bok slut pa tva dagar i bussen. Nu har jag lanat en annan av tyskarna. Om bockerna tar slut, maste man kanske forsoka sig pa en tysk bok. Kanske inte. Det konstigaste med att tala sa manga sprak hela tiden ar att jag blandar med spanska och tyska.

Synd att jag inte
Lunch vid gransen Honduras-NicaraguaLunch vid gransen Honduras-NicaraguaLunch vid gransen Honduras-Nicaragua

Pa bilden ser ni det tyska ganget. Fran vanster Puyol (Markus), Luca, Dude (Tobias), Joonas, Baloo (Casper) och David. Vi ater en hel del fran gatukok och med handerna. Konstigt friska har vara magar varit.
hinner skriva mail at er, men jag tycker kanske att det ar roligare att skriva pa bloggen. Kanske ni kan saga till vara vanner om bloggen.

Hasta luego mis amigos!

Mariachin (trubaduren)Mariachin (trubaduren)
Mariachin (trubaduren)

Esteban spelade gitarr, flojt och sjong pa var fest. Vi kopte en gitarr at honom som tack, han hade sjalv inte rad med en. Han var helt javligt makee.
Forsta kvallen i PochomilForsta kvallen i Pochomil
Forsta kvallen i Pochomil

Pa bilden till vanster Tobias och till hoger David. Har just atit rakor stekta i vitlok. Njuter av kvallen. Ingen stress...
Jens skall och snorkla i KubaJens skall och snorkla i Kuba
Jens skall och snorkla i Kuba

Jag har sett skoldpaddor, vattenormar, murenor och allt mojligt. Pa den karibiska kusten ar vagarna sma och det finns mycket koraller. Pa stilla havets kust ar det surfande som galler.

20th January 2007

Grattis
Hi Jens, och grattis på födisen i efterskott. Skickade nog messu men vet ej om det kom fram? Synd om er som måste vara i solen hela tiden , här lär det bli vinter ändå denhär kommande veckan. Cheers & take care!
20th January 2007

grattis Jens
Många försenade grattis Jens på din födlare. Fina bilder o intressanta berättelser. Fortsätt i samma stil. Vi vill se strandbilder. Var försiktiga o många halin från kalla Finland av mammaBritt
21st January 2007

Morjens!
Bra meininki killar! Sköt om er. Speciellt om Jyntte...
21st January 2007

Intressant att läsa
Hej alla och grattis Jens! Väldigt intressant att läsa er blogg och se bilder. Hoppas vi får se bilder av surfandet och stilla havets vågor - här har vi nu köld o snö. Trevligt att ni också har ett fotislag...heja Finland! Vi undrar annars vad för mat man äter där borta? Exotiska frukter, skaldjur etc? Ha det bra! Många kram från resten av fam Lemstrom!
23rd January 2007

Ok
OK era satans gökar, en till bild boys så är de nog kuolema för mig:D anyways ha de bra och sköt om er! Säger bara att helsingfors inte är så skönt just nu typ minus 10....
23rd January 2007

Halsningar fran andra sidan varlden
Hej pojkar! Av vad man har last och hort sa verkar ni ha det ganska chill. I Malesien askar det och regnar det hela tiden, vi ar lika vita som nar vi anlande, det horde inte riktigt till var plan:) Jag marker att det ar Jens som uppdaterar bloggen, bra gjort. Ni andra tva slofockar skulle kunna aktivera er lite ocksa:) De e kiva att veta vad som hander med er och att ni lever, de e namligen int sa sjalvklart for mig. Fortsatt att ha roligt! Mega kram till er alla!
26th January 2007

suck...
En kusin här i snön e liite avis och börjar desperat bläddra i resebrochyrer...Sköt om er! Rock.

Tot: 0.118s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 41; dbt: 0.0777s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb