Palenque og Guatemala paa japansk?

Published: November 23rd 2009

KrokodilleKrokodilleKrokodille

Glemte lige at skrive, at vi ogsaa var paa en sejltur i en flot canyon og saa nogle store krokodiller.
Vores foerste moede med Mexico sluttede med en dejlig tur til 3 spaendende steder.
Vi besoegte Agua Azul "det blaa vand". som ikke var saa blaat for tiden. {Nick var usandsynlig skuffet saa det sagt, hvorfor skal det ellers hedde det blaa vand altsaa?} Det var en masse smaa vandfald ned ad et bjerg og endte i en flod.
Naeste stop var Mizul Ha, et andet vandfald som man kunne gaa ind bagved.
Det 3. og for os mest spaendende var Palenque Ruins som var en stor og maegtig by i den Klassiske Maya Periode. Denne periode var fra ca 380-1000 aar e.kr. Den var praeget af nogle maegtige imperier i den ostlige del af Mexico, hele Guatemala, Belize og et stykke ned i Honduras. Alle disse imperier bekaempede hinanden paa kryds og tvaers, hvilket foerte til deres "storhed", da de hele tiden ville vaere stoerre og flottere end deres nabo, men ogsaa til deres fald. Saa snart vi ved mere om mayaerne skal vi nok opdatere jer.
Sceneriet er som taget ud af en Indiana Jones film. Og hvem synes ikke det er fedt!!! Kaempe flotte bygningsvaerker midt inde i junglen. Go home Christian d. 4, saa er dit rundetaarn nok ikke saa sejt mere hva?

Nu er vi i Guatemala! Vi startede i byen Panajachel paa Hotel el Sol. Naar man kommer til et land i mellemamerika regner man ikke med at blive modtaget af en, faktisk ret hoej, japaner, men det gjorde vi. til vores ret store overraskelse. Anyways Hotellet var ret laekkert og det var et helt familie foretagende saa Mor og far stod i koekkenet, mens soennen styrede receptionen. Vi har en ide om at vi var de eneste IKKE japanere der. Vi saa i hvert fald ikke andre. Tilgengaeld er japanere hoejlydte naar de snakker sammen. Man skal jo naermest raabe for at kommunikere. Hoejt endda. HAI!

Panajachel er en lille by, der ligger ud til en soe omgivet af 3 vulkaner.{ den kvikke laeser, taenker nu: NEEEEJJ flere bjerge! Praecis! Bjerge kan man sku ikke faa nok af! Vi kan godt forstaa de tilbad dem i gamle dage, de havde jo ikke andet at kigge paa!!} Det var en laekker udsigt, naar vi loeb morgenturer, boxede paa tagterressen eller laeste boeger i skyggen.

I morgen skal vi videre til Lanquin og se flere soeer og flere bjerge... {Kan i maerke suset venner, det bliver spaendende!} spoeg til side, semuc champey {lidt uden for lanquin} som i faar at hoere mere om naeste gang skulle vaere rigtig flot. Saa det glaeder vi os til.

PS.
Vi er ved at oprette en fond der gaar til betaling af behandling af vores til tider daarlige maver. saa i maa endelig gerne overfoere nogle penge. Bare lidt hist og her vil vaere en stor hjaelp. paa forhaand tak.

aegte japansk sushi! aegte japansk sushi!
aegte japansk sushi!

Vi kender ikke ham med spisepindene!!!

23rd November 2009

Gode kostråd
Fuck you. I kan få ti gode kostråd til rejsende. Skal i være læger, der arbejder med sygdomsforebyggelse eller halehæng til medicinalindustrien? Tag jer sammen. Men ellers ser det ret fedt ud i Guatemala. Hilsen fra en rejsende i Belem - Brazilien - men endnu kun lidt maveonde.
24th November 2009

Howler monkeys? Det var nok bare Nick som kom med endnu en af sine vokale tics. :) Tourettes kan være en bitch. Cool at følge med på jeres tur! Det ser ud som et spændende land!
1st December 2009

Glæd jer til Semuc. Det er sindsygt flot. Husk at booke jer ind på det der hostel helt inde i selve naturområdet.

Tot: 0.156s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0455s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb