Blogs from Basse Terre, Guadeloupe, Central America Caribbean - page 2

C’est époustouflant la végétation ici! Wow. Il y a des tonnes d’hibiscus grimpant aux arbres, toutes sortes de fleurs aux couleurs variées, des bouquets de bambou qui n’ont rien à voir avec les plantules qu’on a dans nos maisons au Québec, sans oublier les palmiers aux formes, ma foi, fort surprenantes. Certains ont des genres de grappes pendantes ressemblant à un énorme pommeau de douche duquel giclent des colliers de grosses perles vertes. J’en prendrai plusieurs en photo pour illustrer mon émoi. D’autres ont des feuilles d’environ 6 pieds par 5 pieds! Oh! Pour ce qui est des fruits, j’ai des plants de goyaves et de coco devant mon 2½. Je ne sais pas trop s’ils sont prêts. Il y a des bibittes en sale à part ça…eurrrrrrrr…j’ai dû sortir dehors d’énormes bêtes avec l’aide ... read more

Je vous écris présentement de l'avion. Viva la technologie! Bien sûr, je ne suis pas connectée à Internet :P C'est interdit dans les airs. Malgré la fatigue et la solitude, je suis sereine. Je m'élance tête devant vers l'Inconnu. J'arriverai bientôt en Guadeloupe! Qui l'eût cru? Le vol est seulement de 4h49. L'air est bon dans l'engin jusqu'à maintenant...ben bonne affaire! En plus, j'ai trois bancs à moi toute seule et j'ai un hublot à ma droite. Yé! À mes côtés s'étend notre Bonne Mère la Terre (en fait, 35 000 mètres sous moi). C'est toujours curieux de voir la division des terres, carrelages aux multiples couleurs. Hop! Je suis au dessus de l'eau maintenant! C'était très hot à l'envolée...j'ai pu voir d'en haut tout un tas de repères montréalais. L'immense cimetière Notre-dame, le complexe ... read more
Un clin d'oeil de l'avion!

Aamu valkeni aurinkoisena ja hieman pilvisenä. Guadeloupe kajasti silmiemme edessä komeasti. Matkaa oli vielä muutama tunti jäljellä ennen ankkurointia Deshaies kylän lahdelle. Meri oli vaatinut veronsa yön aikana: kannelta oli kadonnut harja meren aaltoihin. Kylä oli söpö pieni kalastajakylä, jossa oli yksi pääkatu ja sen varrella muutamia pikku putiikkeja ja pari ravintolaa. Ja ranskalaiseen tapaan siestan aikaan kylä oli hiljainen kuin hautausmaa. Selvisimme lähes ilman merisairauksia yöpurjehduksesta, joten ilmapiiri aluksella oli hilpeä ja iloinen. Karibian pistoaalto oli muistissa heti aamusta kun tajusimme, että vaatteet olivat yön aikana vihdoin kuivuneet!  Paikallisilla römpöteillä oli purjehduskisa kylän lahdella, pääsimme seuraamaan kiivasta taistoa römpöttipurjehduksen herruudesta aitiopaikoilta. Pertsa toimi Voitto Liukkosena selostaen kiikarien kanssa Cafen, Kentucky F... read more

Heti aamusta kuunari Helenan miehistö ja oppilaat tutustuivat Basseterren kaupunkiin eri tavoin. Jotkut ajelivat saaren ympäri taksilla, jotkut talsivat römpöttikatuja pitkin ja poikin. Mukaan tarttui jos jonkinmoista kassia ja pussukkaa. Klo 16 alkoi tämän joukon suuri koetus: yöpurjehdus! Tavoitteena 110 mpk:n päässä häämöttävä Guadeloupen saari. Nenät ovat olleet valkeina aina silloin tällöin, etenkin messistä tulleilla, joten yöpurjehdusta odotettiin sekä innolla että kauhulla. Nostimme purjeet ylös ja suuntasimme kohti etelä-kaakkoa. Tuuli oli navakka koko yön, 12-15 m/s, ja matka sujui sievässä styyrpuurin ”kaatokulmassa”. Meri kimalsi täysikuun loisteessa kuin katuvalo. Matka taittui yön aikana kohtalaisen reipasta vauhtia paria ”pysähdystä” eli vahinkovendaa lukuun ottamatta. Saaran herättämä ”Karibian pistoaalto” yllätti kannella istuneet hieman ennen puolta yötä kastellen k... read more
Purjehdusta

Tot: 0.071s; Tpl: 0.003s; cc: 4; qc: 28; dbt: 0.0457s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb