Resort ved Stillehavet

Published: June 22nd 2017

Geo: 13.3587, -89.0443

Mandag kveld. Vi gikk ned i baren på hotellet. Det var kommet en gruppe Rotary-delegasjon til byen som bodde på hotellet. Denne gruppen var 3 eldre mannfolk fra California som var og gjorde noe hjelpearbeider i fengselet i byen. Amerikanere er hyggelige og sosiale mennesker og det er vi også J Vi kom i snakk og hadde en hyggelig aften . Vi skal jo avslutte vår ferie i år nettopp i California og vi fikk da innbydelse til å være sammen med dem , de skulle ta oss med til vingårder m.m. og så fikk vi masse gode turist-tips. Vi tar nok kontakt når vi er der.
Tirsdag: Vår Amigo Rikardo banket på rommet vårt kl 0620 for å hente oss for å kjøre til flyplassen i San Pedro Sula - en 3 timers kjøretur. Flyet gikk 1245. Kjøreturen og flyturen gikk greit. Vi ankom hotellet/resorten i El Salvador ca kl 1400.. Taxituren hit gikk gjennom sukkeråkre, bananplantasjer, mais-enger og en liten landsby. Folk her bor i blikkskur, leca-blokk-hytter og plankeskur. Alle husstander har hver sin høne, hund og mange har hest og gris. Mye kuer er det også her Det går mye løse og eierløs hunder her i MellomAmerika. Helge sier at de går turer med seg selv. I går kveld i Honduras, var det en søt hund som adopterte oss, men - selv om den var aldri så søt - så kan vi verken klappe, eller gi den noe. Gårsdagens hund følgte etter oss hele kvelden helt frem til hotellet. Fikk jo litt vondt av den… men men… sånn er livet.
Her bor vi på en stor, avlukket ressort i en flott liten hytte. På badestranda står det bevæpnede vakter som passer på at uvedkommende ikke kommer inn sjøveien. Ellers er det mur rundt hele området. Vi som er gjester har fått på egne armebånd. Det er utenom sesongen nå - Ikke mange andre gjester her - har bare sett ett annet par.
Ellers er vi i disse dager plaget med at vi flasser (etter snorkle-solrenningen). Vi får også mange myggestikk - så bruker mye energi på å klø.
Maten her i MellomAmerika er helt utmerket. Det er rene, gode råvarer, mye sjømat og fisk - grønnsaker også er de veldig flinke med krydder og urter som smakstilsetninger. Midt i blinken for oss.

1 El Salvador Colon er 0.66 Nok

Camilla i poolenCamilla i poolen
Camilla i poolen

Stillehavet i bakgrunnen
Væpnet vakt på resortenVæpnet vakt på resorten
Væpnet vakt på resorten

Nesten samme luksus som i Halden kretsfengsel

12th July 2012

Som en konge p? tronen :)
12th July 2012

Det ser helt h?rlig ut Camilla, er virkelig misunnelig jeg, he he. Kos dere videre og god klem fra meg. :)

Tot: 0.094s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 33; dbt: 0.0437s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb