Las Terrazas

Central America Caribbean » Cuba
March 17th 2014
Published: July 30th 2017

Cafe MariaCafe MariaCafe Maria

Beste koffie aan de koffieplantages.
Geo: 22.8442, -82.9441

Vanmorgen hebben we onze huurauto opgehaald waar we de volgende week mee door Cuba zullen rondreizen. We vertrokken in westelijke richting naar Las Terrazas en eindbestemming van vandaag Vinales nabij Pinar del Rio.
De rit op zich was geweldig. Nu zien we eindelijk het echte leven in Cuba. In de dorpjes lijkt de tijd te hebben stilgestaan. Men rijdt er met bakfietsen, paard en kar en zeer oude auto's en pickups rond.
Las Terrazas is een biosfeer met enkele mooie meertjes en helemaal omringd door bossen. We hebben daar wat rondgewandeld, zijn gaan lunchen in een fijn restaurantje en hebben koffie gedronken in een authentieke cubaanse koffiebar. Hier lagen vroeger talrijke koffieplantages maar dat is sterk terug gelopen.
Het is hier de gewoonte dat je lifters meeneemt omdat er een tekort aan auto's is. We werden ook gestopt door de security om iemand mee te nemen. Eerst vertrouwde we het niet helemaal, maar het leek allemaal heel onschuldig normaal te zijn.
We logeren nu in Los jasmines in Vinales, een hotel met een adembenemend zicht op de vallei met de mogotes.
We hebben nog snel een salsalesje meegenomen aan het zwembad, en Frieda heeft de smaak weer helemaal te pakken.

Los jasminesLos jasmines
Los jasmines

Zicht op de vallei vanuit onze hotelkamer.

Tot: 0.084s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0406s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb