Blogs from Matanzas, Cuba, Central America Caribbean - page 4

Central America Caribbean » Cuba » Matanzas February 14th 2015

Geo: 23.1729, -82.1324 GÜN 17 GÜNLERDEN CUMARTESİ: Bugün sevgilililer günü… Sabah hoş bir kahvaltı yaptık.. Bilahare geleneksel alış veriş turumuzu tamamladık . Diyeceksiniz ki nedir bu her Allah'ın günü alışverişe gidiyorsunuz ? Daha önce de açıklamağa çalıştım . Genel kuralları toparlıyorum 1-Bir gün bir mağaza da olan, illa ki sonra ki gün de olur diye bir kural yoktur. 2-Bulduğunuzu alın …az sonra yok olabilir. 3-Şimdiden almayalım çok var…büyük hatadır …çok olan kısa zamanda tükenebiliyor .. 4-Alacağınızı ısrarla sorunuz, bir gün karşılaşabilirsiniz… Komşularımız rom yanında cips yememizi tuhaf karşıladılar ama onlara da birer paket aldık . Geçende birer eşantiyon verdik... hemen tuzağa düştüler . Biri yer biri bakar olmaz …/b... read more
Ask var
Ask var dedik

Central America Caribbean » Cuba » Matanzas February 13th 2015

Geo: 23.1729, -82.1324 GÜN 16 GÜNLERDEN CUMA: Sabah Salih in kornası ile uyandım . Salih ,bir İstanbul beyefendisi olarak, eve girmeden önce destur mahiyetinde korna sesi çıkarır .. Buna karşın, ben de balkona çıkmadan önce "Alooo kime diyorum ben ? “ diye uyarı ateşinde bulunurum … Anlaşıyoruz … Neredeyse 09:00 a kadar uyumuşum . Kahvaltımız yumurtalı …lüksümüze diyecek yok …mutluyuz.. Yemekten sonra, alış veriş için epiyi yürüdük.. Bu yürüyüşlerin teselli bulur tarafı ,dönerken paytonla dönebiliyorsun. O zaman çok iyi oluyor . Öğlen yemeğinde, dünden kalan makarnaları temizledik.. Öğleden sonrasını biraz TV izleyerek, biraz Yeşilçam dedikoduları ile geçirdik. Cuba'lılar nedense, beysbolu çok seviyorlar . ... read more
Canlı bunlar
Şimşekli musibet
dalgalar

Central America Caribbean » Cuba » Matanzas February 12th 2015

Geo: 23.1729, -82.1324 GÜN 15 GÜNLERDEN PERŞEMBE: Hanımlar hasta ve mutsuz . Kahvaltıdan sonra, Salihle, sahilde ev bakalım dedik. Biraz dönendikten sonra ..Sahilde Nancy Pujol 'un evini bulduk . Bu ev, benim rezervasyon yapmak istediğim, fakat yer yok gerekçesiyle rezervasyon talebimin reddedildiği bir ev . Dolayısıyla evi ve özelliklerini biliyorum. Evin kapısında, Adonis kardeşimiz, bizi fasih bir Türkçe ile karşıladı. Israrla İspanyolca dert anlatmağa çalışırken ,o, Türkçe den hiç taviz vermedi .. Efendim bu kardeşimiz, uzun süredir İstanbul da Cihangir de bir lokantada çalışıyormuş. Nereden nereye ? Sen bu kadar yol katedip gel ,Guanabo gibi şeytanın kaybolduğu bir kasabada ,Istanbul da kızının oturduğu yerin, arka mahallesinde çalışan ,bir Küba'lı ile tanış.. N... read more
çakmalar
mercedes
akşam olmakta

Central America Caribbean » Cuba » Matanzas February 11th 2015

Angels Along the Way (blog by Kim) I have been surrounded by angels here in Cuba, and some of the most significant are members of the animal kingdom. Since my dad’s illness and death, they profoundly communicated the loving and consoling presence of God. Since we came to Cuba, one of the employees has brought his goat to the seminary to graze in various parts of the campus. He is white and reminded me of a photo of my dad when he was a young child in a cart pulled by a white goat. The goat at the seminary is called, “Blanquito,” which means “Whitey.” I started feeding Whitey a long while back and found out that he really likes mint, flowers and mustard greens. He also likes banana peels. When I first started to feed ... read more
Young Ed Christman with Goat
Blanquito
Christmas Program Enjoyed by the Cat

Central America Caribbean » Cuba » Matanzas February 11th 2015

Geo: 23.1729, -82.1324 GÜN 14 GÜNLERDEN ÇARŞAMBA: Dünkü alkol derecesi yüksek geceden sonra, bu sabah geç kalkıldı. Kahvaltı, haliyle geç yapıldı. Yurdumuzu tanıyalım programı çerçevesinde biraz sahil keşfi… Biraz Guanabo kasabası turu… Biraz alış veriş … Bilahare at arabası ile eve dönüş… Bu ulaşım araçları, çok pratik… "Quanto" diye sorduğumuzda ,4 CUC tan başlıyor, her seferinde tek parmakla işaret ederek 1 CUC öneriyoruz .. Anlaşıyoruz. Bu arada, biraz Guanabo hakkında bilgi vereyim .. Havana da denize girecek yer yoktur. Sahilin yapısı, sizin denize girmenize olanak vermez, bu nedenle.Havana halkı denize Playa Del Estee ( doğu plajları ) ya da ondan biraz daha doğuda, Guanabo plajlarından denize girer. Bizim de amacımız, d... read more
kent içinde
Balıklar
mesaj mı geliyor ?

Central America Caribbean » Cuba » Matanzas February 10th 2015

Geo: 23.1729, -82.1324 GÜN 13 GÜNLERDEN SALI : İyi uyuduk fakat etrafta köpek çok, sabaha kadar birbirlerine dayılandılar . Hele bir de 04:30 da devreye giren alçak bir horoz var . Ona ne demeli ? 08:30 da kahvaltıya oturduk . Güzel bir kahvaltı oldu . Dün yediğimiz kazık üzerine, bugün bize evi kiralıyan ve elimize tapu gibi onay veren şirketle, iki lafımız olacak elbet . Aile Konseyini topladık 22 günü burada geçiremeyeceğimize dair, oy birliği ile karar verdik . Son haftayı Havana da yaşayalım dedik . Bunun için de Havana'da ev bakmamız gerek . Evimizin önündeki duraktan 400 no lu Havana otobüsüne bindik 25 kuruşa, Salih'le ikimizi son durağa kadar götürdü. Bu fiyat, bedavadan da ucuza geliyor. Fikir olsun d... read more
Havana da ev arıyoruz
Guanabo da gün batımı...
marşandiz davası

Central America Caribbean » Cuba » Matanzas February 9th 2015

Geo: 23.1729, -82.1324 GÜN 12 GÜNLERDEN PAZARTESİ: Güzel uyuduk .. Sabah kalkıp parayı ve notlarımı denkleştirdim. Kahvaltımız pek firaklı geçti. Yumurtalarımız falan her bir şey yerinde idi. Sabahları genelde, papaya suyu veriyorlar . Bir kısmı bunu seviyor ama benim için fazla bir şey ifade etmiyor doğrusu.. Tek faydası kahvaltıyı zengin göstermesi.. Paramızı ödedik ...eşyalarımızı toparladık az sonra Vidal geldi . Arabaya bindik Bugün hedefimiz 22 gün kalacağımız Guanabo daki yeni evimiz. Vidal, adeta pire oldu, yolda uçuyor . Tepemsi neresi varsa onun adı Mirador .. Genellikle bir de tesis konduruyorlar. Gidiyorsun etrafın fotolarını çekiyorsun Trinidad a son bir bakış ve eyvallah . Vidal yin... read more
Guanabo
Dikkatli bakınca manav

Central America Caribbean » Cuba » Matanzas January 15th 2015

How Sweet It Is (blog by Stan) Que llamó mi atención fue... What called my attention was... This is a phrase I hear a lot in Cuba— in the classroom, in the church, among friends. There are lots of things to call one’s attention here; the depth of faith, the resilience, the cautious hope, the humor used to cope with daily struggle. Something fairly mundane called my attention some time ago in the airport, when I was with a group flying to the eastern city of Holguin to help lead a retreat for prison chaplains. There in line in front of me at the ticket counter was an unexpected sight: a tourist from Germany carrying a set of golf clubs. I have never seen a golf course in all my travels through Cuba; I’ve ... read more
Fraternity of Baptists Youth Camp
Young Adult Retreat at Martin Luther King Center
Seminary Leadership Class

Central America Caribbean » Cuba » Matanzas December 12th 2014

We are Living in a United Nations Community (blog by Kim) The Evangelical Theological Seminary seems to me like the United Nations as many people from several different countries come through the doors. Some come for a meal and an afternoon visit while others come for weeks, months or years, and some make their home here. To give a few examples of the diversity of countires represented—one day at lunch we had a special guest from South Africa, a pastor who came to share of his experience in reconciliation work. He lost both his hands when he opened an enevelope and there was a letter bomb inside that exploded. He is turning that tragedy into a witness of peacemaking and reconciliation. At that same lunch was a large delegation from South Korea. We have also met ... read more
Celso from Mexico
Ken Sehested, with Translator Adolfo Ham
Prayer Partners

Central America Caribbean » Cuba » Matanzas November 20th 2014

The Sound of Music (a blog post by Stan) One of the joys of our time here is that we have gotten fully immersed in the music scene. It didn’t take long before people discovered and fell in love with the sound of Kim’s hammer dulcimer; as far as I know it’s the only one in Cuba. We play a lot in chapel here at the seminary, and have a weekly jam session with the seminary pianist, trading off North American hymns and Latino hymns. Last weekend it was something of a dream come true for us to get to play as guest musicians on the program of the 14th annual Festival of Christian Music, one of the biggest events of the year promoted by the Kairos Center. It is an annual contest of hymn composition, ... read more
Samuel
Moisés and Harry
Orestes, Wanda, Ingrid, and Heber Romero

Tot: 0.167s; Tpl: 0.007s; cc: 7; qc: 69; dbt: 0.0745s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.3mb