Blogs from Matanzas, Cuba, Central America Caribbean - page 3

Central America Caribbean » Cuba » Matanzas March 22nd 2015

Teaching in Matanzas (blog post by Kim) My teaching at the Evangelical Seminary of Matanzas has been a divine blessing. I have taught Conversational English, Integrating Theatre into the Church and I am currently teaching dulcimer lessons. I look forward to hearing some salsa rhythms being hammered away on the dulcimer! I am also continuing to teach classes in Theological English. These classes assist students in being able to use academic resources that are in English, such as Bible commentaries, theology and church history books and articles, etc. It has been my privilege to work with these students, to learn from them and to listen to their testimonies. One of my favorite parts of my teaching has been to integrate Biblical passages, such as the parables of Jesus, into the class. It has been especially gratifying ... read more
Dulcimer student
English students
Morning Fog over the Bay of Matanzas

Central America Caribbean » Cuba » Matanzas February 24th 2015

Geo: 23.1692, -82.1321 GÜN 27 GÜNLERDEN SALI : Bugün hava yine naneleşti.. Sabah kahvaltıdan sonra ,plaja gitmeğe karar verdik . Bildiğiniz gibi plaj bize 100-150 adım.. Su bulanık ve su üzerinde yüzen o alçak yaratıklar var. Salih-Seval girmekten vazgeçti. Ben kararsız kaldım ama buraya kadar gelmişken bir şansımı deneyeyim dedim ..etrafı kollayarak biraz açıldım.. yanlış anlaşılmasın .. yani dizlerime kadar .. bir dalıp çıktım . İnsan dalınca, su çok güzel geliyor.. Eve döndüm..Yıkandım .. Veranda da Mercedes ile "ne olacak bu memleketin hali" seminerlerine katıldım .. Bahçedeki çime hayranım .. Halı gibi, her tarafı kaplıyor ve yemyeşil ..Palamuttaki evimde de çimen var ama artık tamamı ayrık otu olmuş..PHOTO_ID_R=balkon-manzaralar-30... read more
balkon manzaraları
gün dönüyor

Central America Caribbean » Cuba » Matanzas February 22nd 2015

Geo: 23.1729, -82.1324 GÜN 25 GÜNLERDEN PAZAR: Hava toparlıyor .. Küba programımızda ,Varadero denilen yere gitmek var Varadero kağıt üzerinde, bize 80 km mesafede. Hava güzel olursa yarın gideriz diye düşünüyoruz. Kahvaltıdan sonra Nancy'nin evinin yolunu tuttuk. Nancy, telefonda kozmik konuşmalar yaptı ve 80 CUC a bu işi üstlenecek bir taksi buldu. Taksimiz yarın 10:30da gelecek… Nancy ye teşekkür edip, oradan plaja gittik. Korka korka, bir tur deniz yaptık... Sular bulanık ve dibi görmediğimiz için çekiniyoruz .. Biraz serinledikten sonra eve geldik Öğle yemeğinden sonra gündüz uykusu iyi geldi... Akşam üzeri RUSKOV marka Vodka ve Bucaneros bizi çok iyi yaptı. Bu Votka Colombiya malı ve açmak için Güven ,Özv... read more
devamı
ıvır zıvır

Central America Caribbean » Cuba » Matanzas February 21st 2015

Geo: 23.1729, -82.1324 GÜN 24 GÜNLERDEN CUMARTESİ: Bugün hava ve deniz biraz nefeslendi Poseidon'un gazabı azıcık dindi galiba .. Oğlum, sen de bizi mi ? buluyorsun yahu.. Şu Nancy nin evine geldik ki, ilk gün yediğimiz kazığın biraz acısını çıkaralım. Deniz banyolarının nimetlerinden yararlanalım diye .. Doktor tavsiyesi ile geliyoruz... Ama kalpsiz felek, bize, gün yüzü göstermedin .. Bugün ,kuyruğumuzu sıkıştırıp, tekrar Mercedes 'in evine dönme günümüz.. Yine eşyaları, denkleri ,denkleştirdik . Kahvaltıdan sonra, temin ettiğimiz fayton, bizi eski evimize taşıdı.. Allahtan antremanımız arttı da, toparlanmayı eskisi kadar dert etmiyoruz… Nancy ve çalışanları ile salya sümük vedalaştık …sanırsın ki ailenin fertleri seyahate çıkıyor … Yeni yerimizde Mario bizi büyük k... read more

Central America Caribbean » Cuba » Matanzas February 20th 2015

Geo: 23.1729, -82.1324 GÜN 23 GÜNLERDEN CUMA: Sabah uyandığımda, haliyle, ilk önce denizin durumuna bakıyorum. Dalgalar yine yüksek ama bulutlar da yükselmiş. Güzel bir gün olacak galiba… Denize girebileceğimizi sanmıyorum .. Nancy nin deniz kıyısı evi bize yaramadı velhasıl … Evi temizlemeğe gelen Magda'ya "salla gitsin" işareti yapınca kar nedeniyle evde kalan öğrenciler gibi oynamağa başladı .. Istanbul' dan bir oyun kağıdı almadığımıza çok üzülüyorum .. Bulma konusundaki tüm çabalarımız akim kaldı.. Öğleden sonrasında dalgalar ne zaman dinecek diye bekledik .. Ama deniz bize fazla yüz vermedi.. Ev sahibi Nancy, gerçekten yüreği gani bir kadın …bize yumurtalar verdi..en önemlisi tereyağ verdi ve hatta cheddar peynir verdi .. Bir de maha... read more
iyidir
hadi bakalım

Central America Caribbean » Cuba » Matanzas February 19th 2015

Geo: 23.1729, -82.1324 GÜN 22 GÜNLERDEN PERŞEMBE: Sabah, yine felaket bir güne uyandık.. Dışarıda kıyamet kopuyor ve dalgalar duvarları yalamaktan vazgeçip ,bahçeye giriyor… Kahvaltı da Ayşe temerküz kampı beslenme düzeyini aşarak, bolca bir peynire kıydı… Evi temizlemeğe her gün başka bir kız geliyor .. Nancy nin evinin standartları Mercedes ile kıyaslanmayacak kadar yüksek doğrusu… Hava durumu bizi eve kilitledi. Öğle yemeğinden sonra, bilgisayar oyunları ile vakit öldürdük .. Arada bir denizi de kolluyoruz… Akşam üzeri ekmek almak için yola çıktık .. Rutin alışveriş turumuzu yaptık.. Yolda, balıkçı Noel kardeşim beni çağırarak selamlaştı.. Kendisine herkesin Istakoz diye adlandırdığı aslında bizim böcek diye tanımladığımız yaratıklardan ısmarladık... read more
bu güzel
Godot yu bekliyoruz

Central America Caribbean » Cuba » Matanzas February 18th 2015

It Was a Large Day (blog by Stan) Being in Cuba on December 17, 2014 was a highlight of our year here; to say that this was a big day for Cubans is a vast understatement. Several events converged to confirm the historicity of the date. To begin with, this was San Lazaro Day on the Catholic calendar of saints, commemorating the brother of Mary and Martha who Jesus brought back to life in the gospel of John. For practitioners of Santeria (a syncretism of African religions and Catholicism that is highly popular in Cuba), San Lazaro Day is their biggest feast day of the year. Unlike the Catholics, though, the figure venerated by the Santeria faithful is a melding of the African spirit-god of healing, Babalú-Ayé (made famous in our culture by Ricky Ricardo’s nightclub ... read more
The Five Heroes... 15 years is enough!
Prayer Changes Things
San Lazaros for sale down the street from our church

Central America Caribbean » Cuba » Matanzas February 18th 2015

Geo: 23.1729, -82.1324 GÜN 21 GÜNLERDEN ÇARŞAMBA: Çok erken uyandım .. Dalga sesleri ile uyanmak ayrı güzel oluyor.. Bahçede deniz kıyısına kadar yürüdüm . Günün ilk güneş ışınları denize vuruyor.. Aslında biraz önce yağmur yağmış anlaşılan.. Kahvaltımız güzel geçti. Kahvaltıdan sonra Magda temizliğe geliyor. Havana daki Nancy nin yerini almış ,ama bu kardeşimiz daha titiz ve güleryüzlü.. Biz kıyısına taşındık ya hemen hava bozdu ..Deniz çıldırdı .. Dalgalar apartman gibi geliyor ama anladığım kadarı ile sahilden 500 m ileride bir resif var zira dalgalar önce orada patlayıp kırılıyor. Bu resifi aşan olursa sahile kadar erişiyor ama henüz eve bir zarar vermiyor.. Bizim Datça da sıkı bir lodos fırtınasında dalgalar sahi... read more
deli dalgalar
rüzgar altında

Central America Caribbean » Cuba » Matanzas February 17th 2015

Geo: 23.1729, -82.1324 GÜN 20 GÜNLERDEN SALI: Bugün Nancy Pujol 'un deniz kıyısında ki evine taşınma günümüz.. Maria-Mario ikilisi ve Mercedes ana ile vedalaştık .. Tekrar görüşmek üzere "Hasta La Vista" dedik.. Kahvaltıdan sonra, bir at arabası ile nakliye işimizi çözdük.. Nancy'ye vardığımızda ,odalar daha hazır değildi. Girişte oturup vakit geçirdik… Nancy nin evi denize sıfır …bir başka deyişle suyın gözünde. Söylemesi ayıp bizler, Datça'dan alışmışız Başka türlü olmuyor... Ayağın denize yakın olacak. Kızlar pek neşelendiler . Bahçeden, direkt denize girebiliyorsun.."tarladan sofranıza" gibi bir şey Önce deniz banyolarımızı aldık Sonra çardak altında bira ile ıvır zıvır yaptık… Yemekten sonra yine ... read more
bahçemiz
mutemet
denizimiz

Central America Caribbean » Cuba » Matanzas February 15th 2015

Geo: 23.1729, -82.1324 GÜN 18 GÜNLERDEN PAZAR: Uyku konumum düzeliyor galiba … Eskiden, gece bana musallat olan alçak horoz, yok oldu veya ben artık duymuyorum… Ayşecik'in durumu vahim. Uyuyamıyor ve her gece TV karşısında sabahlıyor.. Cuba TV si, kedi olalı bir fare tuttu ve çok eski olmasına rağmen güzel filimler gösteriyor. Bu sabah, Audrey Hepburn 'ün Sabrina 'sını verdiler . Daha sonra, tabi Walt Disney saçmalıkları … Öğlen yemeğinde "Made in Turkey" domates çorbası .. Bayıldık …hasret kalmışız.. Daha önce tembihlemiştim ...Mario geldi ve karides almak üzere yola çıktık.. Guanabo'da manasız sokaklara daldık ..orası burası derken bir eve girdik . Selamlaştılar ..Adamla konuştu ve adam içeriden gazete kağıdına sarılmış bir ... read more
Sahilde
o burada
Arabacı ve manitası

Tot: 0.17s; Tpl: 0.007s; cc: 6; qc: 72; dbt: 0.0628s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb