Cuba - Trinidad

Central America Caribbean » Cuba » Centro » Trinidad
June 18th 2010
Published: June 18th 2010

Hello again beste lezer,

ondertussen zitten we in Trinidad! Dit is een prachtige koloniale stat die in veel betere staat verkeert dan Havana.
Mooie huizen met hoge plafonds en prachtige inrichting; luchters, 18de eeuwse zitbanken, pianos, ... echt heel mooi!
Nu we dit gezien hebben, beslissen we om ook hier 2 nachten te blijven en pas morgen ochtend door te reizen naar Camaguey.

Alweer een heel gezellige casa met rustige patio om wat te relaxen en bijzonder vriendelijke oudere uitbaters!
s Avonds trekken we er nog even op uit en genieten bovenaan de trappen naast de kerk van een Cubaans optreden. Salsa dansen kunnen ze echt wel bijzonder goed, al goed dat wij kunnen toekijken vanop onze stoel.
we keren terug, Anouk ontspant wat op de patio en ik zet me naast de oude man om mee naar het WK voetbal te kijken, ge hebt zo van die belangrijke zaken in t leven!

De dag erop wilden we de oude stoomtrein nemen richting een veelbelovende vallei, maar de trein is kapot, ander plan dus! Andere tours in de omgeving zijn reeds vertrokken, damn. Ik loop wat slechtgezind rond, maar Anouk stelt voor om naar het strand te gaan en eens we naar daar op weg zijn in een echte oude plymouth, ben ik weer helemaal content; hoe maf, dit ding rijdt al 61 jaar rond en heeft nog zijn originele motor! Goeie Cubaanse rap CD, raampkes open, de padre van de Chauffeur oppikken en gaan. beautiful 😊

Het uitzicht op het strand wordt stevig verkracht door een dik vet hotel aan de linkerkant, dus kijken we naar rechts en genieten we 4 u lang van heerlijk warm water, een lekkere ananas en een goed boek.
Zoals afgesproken staat de taxi weer klaar om te vertrekken om 3u. We pikken opnieuw de padre op die even later uitstapt om een vis van een halve meter lang op te halen en in de koffer te leggen. Deze ruik je tot op de achterbank, schitterend! Ondertussen werpt de chauffeur wat kuskes naar een grietje aan het huis, die hem wat uitdaagt met een dansje wanneer we doorrijden.
Back in town wacht de chauffeur met het volste vertrouwen buiten terwijl we gepast geld gaan halen op de kamer.

Deze entry zit erop, nu nog wat relaxen, wat fotos nemen in de stad en dan weer kreeft, verslavend spul! zal niet goed lukken om verder te zetten in Belgie, maar hier kost het zelden meer dan een stuk vlees!

Hasta luego,

Wouter en Anouk

Tot: 0.185s; Tpl: 0.011s; cc: 15; qc: 55; dbt: 0.1239s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb