Dag 6: National Parque Braulio Carillo


Advertisement
Published: December 1st 2012
Edit Blog Post

Buenos dias,

Vandaag zijn we naar het echte nationale park: Braulio Carillo gegaan.

We hadden de buschauffeur duidelijk gezegd dat we naar de ingang wouden van het park en niet naar de Aerial tram maar toch zette hij ons af aan de aerial tram.

We moesten dus een eindje te voet maar gelukkig stopte er een hele lieve truckchauffeur en die heeft ons met zijn (denk aan de echte Amerikaanse trucks) afgezet aan de ingang van het park.

In het park kon je 2 routes doen. Dit zijn paden in het regenwoud die je gewoon zo kan volgen.

Als je er naartoe rijdt met de bus zie je soms een view van een stuk van het regenwoud. Echt prachtig, heel erg groot! En wij hebben in een heel klein ministukje ervan gewandeld.

Voor we vertrokken op onze eerste tocht ben ik naar het toilet gegaan en pas na een tijd had ik door dat er toch een vrij grote spin recht voor mijn neus zat op de toiletdeur. Ik ben me direct beginnen haasten!

In het regenwoud hebben we een paar vogels gezien maar het is pas als we onze lunch aan het opeten waren dat we een aantal kolibries (humingbirds) hebben gezien. Deze kleine vogels zijn echt leuk om te zien. Ik wou zo een vogeltje fotograferen toen ik ontdekte dat er onder mijn hand weer een grote spin bevond. :s Ik ga hier mijn angsten nog overwinnen.

De tweede tocht bevatte ook een uitzicht over een rivier die door het regenwoud loopt. Echt zoals in de films. We zouden er kunnen blijven zitten zijn.

Ons Nore heeft er iets minder van gemerkt want die heeft een dutje gedaan in haar draagzak. Af en toe kijkt ze ook wel eens door mijn verrekijker maar ik denk niet dat ze veel ziet. 😊

Morgen is onze laatste volledige dag in San Jose maar we weten nog niet goed wat we gaan doen. Zondag vertrekken we in de morgend naar Manual Antonio. Het zou daar heel erg warm moeten zijn en ze zouden er prachtige stranden hebben. We kijken er al naar uit!

Vele groetjes aan iedereen,

Nore, Dominique en Serina


Additional photos below
Photos: 11, Displayed: 11


Advertisement



Tot: 0.093s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0651s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb