Dag 10: National Park Manuel Antonio

Published: December 5th 2012

Dag iedereen,

Vandaag was het weer een stralende dag! Hier geen sneeuw te bekennen, enkel een mooie warme zon 😉

We zijn naar het nationale park in Manuel Antonio geweest, dat park is hier maar 2km verderop dus dat was eens gemakkelijk. We namen een gids om meer te weten te komen maar dat hebben we ons nog beklaagd.
We hadden namelijk de meest ongemotiveerde, minst spraakzame en de minst intelligente gids van het park getroffen. We hebben er dus lang over gedaan om dat te slikken want onze gids ging overal veel sneller, nam veel minder de tijd en we bleven soms even bij een andere groep hangen omdat die meer aan het vertellen was over iets wat we net gezien hadden.

Maar ale, als we het achteraf bekijken, hebben we toch meer gezien dan je zelf zou zien maar de volgende keer dat we gaan, proberen we toch gewoon met een andere gidsgroep mee te lopen. Het enige is dat je dan niet door hun grote telescopen kan zien die ze richten op bv salamanders of spinnen.

We hebben vandaag wel een aantal leuke dieren gezien in het park. Bv: de aapjes (White-faced Capuchin), de luiaards (three-toad sloths), wasbeertjes (racoon), verschillende salamanders (bv Basilisk), grote vrouwtjesspin (die zijn 10x groter dan de mannetjesspin), geneeskundige planten, ...

Nore kan haal heel goed de knikkende hoofdbeweging van de leguaan nadoen. Ze zegt trouwens ook al Ola! als ze andere mensen tegenkomt.

Uiteindelijk zijn we aan de stranden beland van het nationale park (Playa Manuel Antonio en Playa Espadilla).

Op deze laatste hebben we onze strandhanddoek neergelegd en zijn we er een half dagje aan het strand gebleven. Deze stranden zouden volgens een andere gids tot de top 10 van de mooiste stranden behoren. Af en toe kwamen de wasbeertjes eens aan onze rugzak voelen om te zien of ze niks konden meenemen, ze kwamen soms zelfs met hun hele familie. Toen Nore net sliep op haar handdoek, kwam er een ranger naar ons om te zeggen dat we best niet te lang onder de boom bleven omdat deze giftig is. We zijn ons dan direct gaan verzetten maar natuurlijk was dit voor Nore geen pretje.

Na ons avondeten zijn we nog naar het strand gegaan voor de zonsondergang te zien (die was gisteren zo mooi, maar toen konden we het niet goed zien) maar deze was door het mooie weer vandaag iets minder magisch.

Een beetje een mindere dag vandaag maar op het eind van de dag konden we er toch goed om lachen.

Vele groetjes,

Nore, Dominique en Serina

Tot: 0.086s; Tpl: 0.014s; cc: 8; qc: 49; dbt: 0.0497s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb