Dag 9: Manuel Antonio

Published: December 4th 2012

Dag iedereen,

Vandaag zijn we opgestaan met het heerlijke gezang van alle wakker wordende vogels rondom ons.

We kunnen hier meer vogels spotten dan in het regenwoud. We hebben nu ook de grote vogel van dichtbij gezien maar we zijn er nu niet meer uit of het wel zeker een arend is. Van ver lijkt dit zo maar nu dichterbij lijkt het iets anders. De andere persoon die hier logeert, zegt dat het een 'Hawk' (Havik) zou zijn. Mij leekt het eerder een kalkoen als ik het op die stok zag zitten. 😊 We hebben zelfs even een toekan gezien in onze bomen.

Dominique heeft eens geprobeerd om een kokosnoot uit onze tuin open te doen voor de kokosmelk maar het is ons niet gelukt. We kregen er enkel stukjes van, Nore had nochtans goed geholpen! We gaan volgende keer goed moeten opletten hoe de aapjes hier dat doen.

Na ons ontbijt en het 'vogelspotten' zijn we boodschappen gaan doen en is het beginnen regenen tot ongeveer 12u. Toen we in de hangmat aan het lezen waren, hoorden we plots ergens gekras boven ons. We zijn gaan kijken en we zagen plots een leguaan in onze dakgoot zitten!

Na onze lunch kwam de zon erdoor en was het plots heel warm. We zijn dan direct richting strand gegaan. Het is heel speciaal om te zwemmen met als achtergrondgeluid het gebrul van de apen dat uit het bos komt. Vandaag wouden we ook de zonsondergang meepakken maar het begon weer fel te regenen dus zijn we door moeten gaan, rennen eigenlijk want als het hier regent, dan regent het echt! We gaan het volgende keer wel volgen vanop het balkon van de hostel hier wat verder in de straat.

Het was dus niet zo een spannend dagje maar wel heel ontspannend!

Morgen zouden we naar het nationale park in Manuel Antonio gaan. Jammer genoeg werkt mijn camera nog steeds niet echt dus jullie zullen veel mooie plaatjes moeten missen 😞

Vele groetjes en zoentjes,

Nore, Dominique en Serina

4th December 2012
Leguaan

Hawk
Da's geen havik ze, daar zijn ze veel te groot voor ;-) Dat zijn gieren Wel mooie leguaan!

Tot: 0.079s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0455s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb