Geen met die beneen!!

Published: January 1st 2009

San JoseSan JoseSan Jose

Estacion Caribbe
Jawel, omgekeerde of andere kant van de wereld: om 5u zat KingZ al rond te gapen in bed. Tegen 6.30u opt gemak gedouchet, rugzak wat omgetast en gaan ontbijten:typisch ontbijt "gallo pinto", wie eet er nu bonen en rijst s morgens vroeg? Nog wat gezeverd met Ignacio aka de sloef: San Jose blijkt onveilig te zijn en probeerde ons nog een ritje met het toeristenbusje te verpatsen voor 80 USD per persoon. UIteindelijk toch maar voor het gewoon openbaar vervoer te gaan en dus 60 USD uitgespaard: deze zullen we ons naar alle waarschijnlijkheid later wel weer terug laten afzetten...
Met de taxi naar Estacion Carribe gevaren, onderweg hebben we een van de mindere delen van de stad gezien: sloppenwijken, veel afval, verkeerschaos ... en alle huizen lijken hier superbeveiligd te zijn.
Op het station nog een paar uurtjes moeten wachten op de bus, over het algemeen vriendelijkelijke indruk van de mensen en nog wat tips gekregen van andere back-packers.
Met de bus een stuk van de weg door Parque Nacional Barrio Aurelio gereden: WAAAAUW!! Niet groot maar immens!! Nog even onze goede daad verricht: een jongen wat geld gegeven die op de bus drank verkocht: mi edad hurts me because I am too young to work (uitleg volgt thuis)
Net voor Puerto Limon de ene bananenplantage na de andere, gevolgd door container terminals waarmee de bananen dan naar ons apenlandje worden verscheept. Uiteindelijk nog een uurtje dooreengerammeld voordat we aankwamen in Puerto Viejo, onze eerste bestemming.
Hennig relax hier, Tico"s en Jamaica mannen, reggae sfeertje en soms geurtje :-) Cabinas Guarana snel gevonden, veel straten zijn hier niet. Cabaña met eigen tuin, hamaca, klamboe en vogels met gekke geluiden. Uitgeladen en gelijk het dorpje gaan verkennen, strand is lekker rustig en de golven zijn ok. Er is wel nog veel schade zichtbaar van de orkaan en overstromingen van enkele maanden geleden.
Effe gaan winkelen in de plaatselijke supermarkt: watervoorraad ingeslaan en toen effe gaan eten. 18.00u: lamp uut en alle twee als een blok in slaap gevallen.

Nuestra Cabina
Puerto Viejo

Nuestra Hamaca - De lege!!

Nuestra Cabina

La Playa

La nobia

La Playa

Nog lichte stormschade

Cabinas Guarana

Tot: 0.088s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 54; dbt: 0.0613s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb