Dag 16: Arenal Hanging Bridges + Reserva ecologica Catarata (Waterfall)

Published: December 11th 2012

Dag iedereen,

Eerst en vooral: GELUKKIGE VERJAARDAG PAPA/OPA.

Bij ons is het nog 10 december maar in België is het al 3uur 11 december.
Dus bij deze een zeer gelukkige verjaardag gewenst van ons alle 3!

Het was weer een zeer warme dag in La Fortuna maar er waren meer wolken dus het was draaglijker.

Na ons ontbijt heb ik getelefoneerd met de hoteleigenaar en de situatie van gisteren uitgelegd, we krijgen uiteindelijk een 35USD korting per persoon, dat is toch al een mooie compensatie voor onze teleurstelling van gisteren.

Vandaag zijn we eerst naar de Arenal Hanging Bridges gegaan. Dit zijn zeer hoge bruggen die tussen of boven het regenwoud geïnstaleerd zijn. Het is zoals altijd zeer mooi om door het regenwoud te gaan. Je hoort al het leven maar jammer genoeg kan je niet altijd iets zien. De dieren zijn er extreem goed in om zich te verstoppen en wij zijn er extreem slecht in om ze te zien. Gelukkig hebben we vandaag toch een papegaai gezien, een uil, een slang en een paar keer de White-nosed Coati's.

Na deze tocht zijn we naar de waterval in het Catarata reservaat geweest. Dit was prachtig. Het is de eerste keer dat we zo een grote waterval zagen. Na een afdaling kon je ook zwemmen dicht bij de waterval. Het water was zeer koud maar na de afdaling was dat een welgekome verfrissing. Nore vond het weer op en top, ze noemt het steeds haar bad en we moeten alles op alles zetten om er haar weer uit te krijgen.

Na de beklimming besloten we om te voet naar het centrum te gaan, om toch een beetje te besparen want de taxi's zijn hier wel echt duur. Maar zolang moesten we niet stappen vooraleer we een lift aangeboden kregen en deze man heeft voor ons nog een zeer goed en goedkoop restaurant uitgekozen waar ze typische costaricaanse gerechten serveren. We konden het echt niet beter treffen, het heeft ons ook echt gesmaakt.

Als afsluiter van ons verblijf in La Fortuna zijn we nog een ijsje gaan eten.

Morgen pikt Interbus ons op om 8u15 en gaan we naar onze (voor)laatste stop: Monteverde. Daar wacht ons nog het cloud forest van Monteverde. Ik vermoed wel dat dat ons enigste verblijf is zonder internet dus het zou kunnen dat de blog even niet wordt verder gezet.

15 december gaan we dan een laatste keer naar San José waar we nog 1 nacht dicht bij de luchthaven slapen.

Vele groetjes,

Nore,Dominique en Serina

Tot: 0.064s; Tpl: 0.013s; cc: 8; qc: 45; dbt: 0.0381s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb