Alajuela

Published: April 9th 2010

Gelukt! Ik snap het zelf ook nog niet hoe dat het gekomen is .. maar ik ben om kwart na 5 UIT mijn bed gekomen om op het terras foto's te gaan trekken. Goe zot! En nadien zelfs niet (direct) terug gaan slapen maar eerst nog een verslagje getypt. Nog zotter! Maar het was het wel waard .. zie foto's!
De Seppe is nog iets zotter geweest, die heeft zich aangekleed en is teruggewandeld naar plek terug bergop om daar foto's te gaan trekken.
Nadien alletwee terug in bed en verdiend uitgeslapen .. hadden toch alle tijd van de wereld want hadden pas een bus terug om 2u.

Dachten we .. want toen kwamen ze zeggen dat er met 'goede' viernes geen bussen reden. O oooooow! Maar ze hadden een ander alternatief, er was iemand die wel voor ons wou rijden (maar niet gratis natuurlijk :s). Maar het kon nog wel effe duren want ze waren de band nog aan het repareren (ergens op de weg terug naar boven). Veel keuze hadden we niet .. daar nog dag en nacht vastzitten zou teveel van het goede (en de portemonnee zijn). Uiteindelijk is het toch anders verlopen, heb lift kunnen versieren bij de vriendelijke italiaanse toeristen die ook net vertrokken, en die hebben ons in Alajuela afgezet (gracie! - of toch zoiets he Sonja 😉.

Over Alajuela niet veel te zeggen .. Het was er 'doods', alles was dicht door de feestdagen (goede vrijdag & paasweekend), was niet veel te zien (paar pleintjes en kerk), en alle straten weer volgens het amerikaanse patroon (wel minder moeilijk om niét verloren te lopen). De hostels op het plan van de Lonely Planet lijken allemaal niet meer te bestaan (of fout op het plan te staan).

We hebben de rest van de middag al plannend (of poging-tot-opstellen-van-plan) doorgebracht, tot we er groggy van werden (wel tof dat meeste hostels wifi hebben en ik mijn eigen pc'ke :D). We willen naar Corcovaro, maar blijkt niet zo vanzelfsprekend, plus reservaties voor nodig en véél geld (guided multiple day hikes + binnenlandse vluchten). Blabla .. we hebben uiteindelijk iets gevonden: gids dat betaalbaar zou zijn. Hebben hem gemaild en wachten nog steeds op antwoord. Ondertussen reizen we gewoon verder ..

Next stop: Monte Verde

No bebidas alcoholicasNo bebidas alcoholicas
No bebidas alcoholicas

Met semana santa (paasweek) is er een verbod op verkoop van alcohol ..

11th April 2010

PCke
Hehe, dus achteraf toch nog blij met de aankoop :-)

Tot: 0.119s; Tpl: 0.009s; cc: 15; qc: 61; dbt: 0.0584s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb