Page 2 of tnemec Travel Blog Posts

Central America Caribbean » Cuba » Oeste » Maria la Gorda November 15th 2008

Dnes nás konečně čeká koupání na vyhlášené plázi María la Gorda (tlustá Marie). Balíme se, paní domácí Carmen nás počítá a ukáze se, ze neumí sčítat ani na kalkulačce. Trvá jí neskutečně dlouho nám dát účet, ale nakonec se přece jen dočkáme a jedeme. První zastávka bude v jedné vesnici u Carmeniných známých, kde se ubytujeme a rovnou pokračujeme dál. Vesnice lezí asi padesát kilometrů od pláze. Na plázi samotné je jen jeden hotel, kde se navíc je třeba nahlásit předem a není taky nejlevnější. Pláz samotná vypadala jako z katalogu. Bělostnej písek, palmy, průzračná voda, prostě nádhera. Zevlovali jsme celé odpoledne, neustále si posouvajíce lehátka, aby byly ve stínu palem. Do toho padla jedna nezbytná flaška rumu, abychom dostáli za dost stereotypu posíleném například v Pirátech z Karibiku: válet se na plázi, nic nedělat a ... read more
Maria la Gorda

Nastává poslední ráno v Trinidadu. Balíme a scházíme dolů k autu. Na chodníku na nás čeká trumpetista, kterej nám hrál kazdej den k snídani ze svojí zahrady a nabízí nám svoje CD. Béda ho kupuje, rozloučíme se a jedeme pryč. Za rohem jsme objevili okýnko na ulici, kde se prodávají rozpečené housky se šunkou a šťáva ze třtiny rozlejvaná do uřezanejch spodků od skleněnejch lahví. Snídaně je daleko lepší nez na našem posledním ubytku a stojí míň nez desetinu, jelikoz se platí v cupech. Cestou na západ, směrem na Cienfuegos míjíme cyklistickej závod, nikam se nijak zvlášť nezenou, asi to bude tím vedrem tady. Cienfuegos je město pojmenované po stejnojmenném pirátovi a zároveň po dalším revolucionářovi Camilu Cienfuegovi. Ten posledně jmenovanej tu buď zil nebo působil či co, pomalu nám začali všichni ty komouši splývat. Město ... read more
Suseni obili
Strom

Central America Caribbean » Cuba » Centro » Trinidad November 10th 2008

Ráno balíme a chystáme se vyrazit na Trinidad. Jindřichovi chybí kalhoty, spolu s našima ostatníma věcma se mu sušily na šňůře, ale teď mezi prádlem je teď nemá. Chlápek, co jsme s ním večer předtím pili tvrdí, ze je nemá a ať si všichni prohledáme bágly. Hádáme se s ním, az nakonec odejde k sobě a řekne, ze mu omylem zapadly za postel a omlouvá se. To určitě. Tak a rychle odsud. Před odjezdem z města si ještě prohlídneme muzeum rumu. Muzeum rumu o sobě z dálky dává slyšet alarmem, kterej řve na celou ulici. Obsluha ztratila pin a nemůzou to vypnout. V muzeu bylo k vidění pár flašek starejch kolem padesáti let a taky jedna lahev tuzemáku, kterou tam onehdá zanechal jakejsi českej turista. Proč ten nebozák vez tuzemák na Kubu je mi tedy záhadou. ... read more
Prodejci u silnice
Cukrova trtina

Central America Caribbean » Cuba » Este » Santiago de Cuba November 8th 2008

Je sobota, den před hurikánem. Tonda odvází do nemocnice starého pána, který bydlí v našem domě - asi tatínek naší hostitelky. Couráme po městě, všude jsou mraky lidí. Všude se stojí fronty na cokoli od zmrzliny az po "tuzexové zbozí". Kupujeme zeleznou zásobu na hurikán. Prodavačka nás napřed odmítla vpustit do obchodu a nechala nás venku čekat asi pět minut, nakonec nás ale pustila. Zvláštní mravy. Kazdopádně jsme se rozhodli, ze hurikán lze přezít s 5 litry vody, několika rumy a dvaceti malejma plechovkovejma pivama na osobu. Odhad byl viceméně správnej. Vyrázíme radši na pláz za město. Od Bédova kámoše Prasemíry máme typ na místo jménem Playa Verde (zelená pláz). Mezitím se zatahuje. Na plázi není téměř ani noha. Na místní plázi se vyřádila nedaleká betonárka, která tu udělala betonový slunečníky a kdyz uz v tom ... read more
Cocotaxi
Santiago de Cuba
MHD

Central America Caribbean » Cuba » Este » Baracoa November 6th 2008

Ráno jsme se probudili a posnídali na střeše úzasnou snídani, kterou jsme si poručili večer předtím. Zeptali se nás tehdy, co bychom rádi, tak jsme si navymejšleli ledasco. A všechno tam bylo! Bya to paráda. Omeleta, čokoláda, ovocný poháry a hlavně - ten nejlepší pomerančovej dzus, kterej jsme kdy pili. Na Kubě mají několik desítek odrůd pomerančů, většina jich roste v bezprostředním okolí Baracoy, a tomu, co jsme měli ve dzbánech se prostě nic nevyrovnalo. Tahle snídaně přispěla spolu s minulým večerem k tomu, ze jsme svorně prohlásili Baracoa za nejlepší město na Kubě, mj. taky nejdál od Havany a od Fidela. Ve městě je hned od rána neskutečnej hic. Plouzili jsme se ulicema az k pevnosti Fuerte de la Punta, která hájí vjezd do zátoky, kde se roku 1492 vylodil Kryštof Kolumbus. Tuto událost připomíná ... read more
Baracoa
Domek souseda

Central America Caribbean » Cuba » Centro » Camagüey November 3rd 2008

Ráno jsme vyrazili rozpadlým zigulem nějakýho známýho naší hostitelky do půjčovny. Na výběr máme ze dvou aut. Seat Cordoba a automat od Samsungu. Zkoušíme oboje, Tonda reklamuje, ze se mu v Seatu vzadu nesedí pohodlně. Nikdo jinej ale problémy nemá, navíc se zjistilo, ze sebou nemáme dost peněz na ten automat, takze beztak není co řešit. Vzali jsme teda Seat. Tonda ale prohlásil, ze vpravo vzadu sedět nebude. Zpátky na byt jsme uz v našem autě kupodivu nezabloudili ani jednou. Nalozili jsme bágly a holky a vyrazili. Neujeli jsme ani deset metrů a přišel hlad, takze první cíl byl náš oblíbenej cupáckej stánek s kuřetem. Tentokrát bylo napečeno vše čerstvě, takze to chutnalo moc dobře. Jsme rádi, ze konečně dostáváme pořádnej poměr cena/výkon a vyrázíme z města ven. Jedinej drobnej problém je, ze nikdo přesně neví ... read more
Autopista nacional

Central America Caribbean » Cuba » Oeste » La Habana November 1st 2008

Pár měsíců uplynulo, zastesklo se mi po španělsky mluvících zemích, takze, kdyz Tonda přišel s nápadem na Kubu, tak mi to přišlo jako výbornej nápad. Slovo dalo slovo, postupně se vykristalizovala sestava Tonda, Mašu, Bedřich, Helí a já. Ráno jsme se sešli na letišti a vyrazili směr Paříz. Hned na Ruzyni jsme si nakoupili Plzeň a udali tón zbytku výpravy. Cesta do Havany na palubě Boenigu 747 byla především dlouhá. A nudná. Tonda prohlásil, kdyz letušky řekly, ze pivo není, ze uz se zabozroutama nikdy nikam nepoletí. No minimálně to bude muset vydrzet ještě cestou zpátky. Prej se jim Kubánci na palubě opíjeli. A nebo jsou drzgrešle. A nebo obojí. Jediný rozptýlení na palubě představoval film Mama Mia ve španělštině, coz byla opravdu soda. Pili jsme proto místo toho u aspoň rajčatovou šťávu a čekali az ... read more
La Habana
Vlakovy nadrazi

South America » Peru » Cusco » Salkantay Trail April 13th 2008

Po nekolika dnech v Cuzcu jsem se konecne vypravil na turu do Machu Picchu - zlaty hreb cele cesty. Vybral jsem si turu s nazvem Salkantay trail - petidenni turu pres hory. Vyrazelo se pekne brzo - ve ctyri hodiny rano autobusem do vesnice Mollapata. Kdyz jsem se probudil, tak v hostelu na recepci nebyla ani noha a ze stropu jim tam tekla proudem voda. Zvonil jsem asi 5 minut ale nikdo se neobjevil. Tak jsem vyrazil a zanechal spoust za sebou. Do Mollapaty jsme dorazili v sedm rano, nasledovala ospala snidane, kdy se postupne vsichni seznamili. V nasi parte jsme meli dva Anglicany - Johna a Laurence, dva Argentince - Anu a Maxe, Svedku Sandru, Belgicanku Kato, Rakusanku Cristinu, Australana Dava, Izraelku Yoev, Jihoafricana Daniho, me a pruvodce Edwyna s dvouma kucharema a jednim konakem. ... read more
Kravicka
Prvni tabor

South America » Peru » Cusco » Cusco » Cusco April 8th 2008

Z Puna jsem vyrazil s mistnim autobusem pro turisty do Cuzca. Na rozdil od linkovejch autobusu jsme meli v cene zastavky u inckejch zricenin a pruvodce, kterej rackoval. Nejprve jsme si z autobusu prohlidli mistni trziste, pravdepodobne pro ziskani pocitu tretiho sveta, abychom posleze ochutnali mistni specialitu - uzeny, prodavany v novinach od poulicni prodavacky. Pruvodce se dusoval, ze se jedna o vyhlasenou pochoutku, kvuli ktery tu vsichni stavi. Pres velmi podezrely baleni ale maso chutnalo normalne. Postupne zacalo ochutnavat cim dal vic lidi - je videt, jak funguje davova psychologie. Dalsi vehlasna vec jsou mistni psi, ktery vedej, ze se tu stavi a odhazujou kosti a pekne cekaj, kdo jim co hodi. Nemoh jsem si odpustit nevyfotit napoje v igelitovejch pytlikach - kdyz uz jsem se k tomu v Bolivii nedostal. Tenhle chod jsem ovsem ... read more
Trh
Prodej uzenyho

South America » Peru » Puno » Lake Titicaca » Taquile Island April 7th 2008

Hned na hranici jsem si vsim dalsi atrakce: tahle byla typicka pro Peru, v Bolivii jsem ji nezpatril - taxiky - motorikolky, jak nekde v indii. Vpredu ridic, vzadu misto pro dva, cely pod takovou hadrovou kapotou. Cesta do Puna trvala tri hodiny. Nechal jsem se premluvit a ubytoval se v hostelu od ridice. Celkem prostej, ale slusnej krcalek za malo penez a navic v centru. Co se mi ale nepodarilo, premluvit sprchu aby tekla tepla voda. Recepcni se to na chvilicku povedlo a hned zmizela. Jak zmizela, prestala tyct i tepla voda. Nakonec jsem se teda musel oplachnout v ledove studeny vode. Inu tuzme se. Odpoledne jsem vyuzil k prochazce a navsteve dvou mistnich restauraci a jedny hostpody. Objednal jsem si dvoudenni cestu pomistni atrakci: plovouci rakosovy ostrovy a ostrovy Amantani a Taquile, kde dosud ... read more
Puno - namesti
Zena vysiva
Plovouci ostrovy

Tot: 0.174s; Tpl: 0.011s; cc: 16; qc: 49; dbt: 0.0894s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb