Page 2 of therewego Travel Blog Posts

North America » United States » Arizona » Lake Powell August 7th 2014

Een hele dag hier aan het water, heerlijk. Gisteravond nog lang buitengezeten bij het vuurtje, biertje erbij en lekker eten. Tom en zijn vader (uit Bussum) kwamen nog langs en we hebben leuke adressen uitgewisseld. Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan, meteen zwemkleding aan en zo naar het zwembad. Heerlijk in de zon en schaduw een dagje rusten van het reizen en genieten van het uitzicht. Morgen rijden we vroeg weg omdat we toch willen proberen tickets voor de Wave te krijgen, dan zijn we ook al op weg naar Bryce Canyon, tot later dus!!... read more
lake powell
20140806_131007

North America » United States » Arizona » Lake Powell August 6th 2014

Vandaag vertrekken we uit de GC, maar dat doen we wel in stijl. Om half vijf gaat de wekker en staan Frits en ik, zo stil als mogelijk in een camper waar je alles hoort, op. We laten de kids slapen en rijden naar Lipon point, bijna het laatste uitkijktpunt van de south rim, daar wachten we tot de zon op is. Onderweg is het rustig maar we zijn niet de enigen, er lopen zelfs al stoere mensen echt te hiken, zo fanatiek zijn we niet. Het is wel leuk om te merken dat Kaien de stukken lopen, klimmen en klauteren steeds leuker begint te vinden. De zonsopkomst is prachtig, laag voor laag kleuren de wanden van de canyon rood en loopt de temperatuur op. De voordelen van een camper zijn dan ook merkbaar, je zet ... read more
20140806_125359

Wel onrustig hoor, bij een tankstation slapen. Het ene moment staan er een paar Harley's naast je raam te blazen en het volgende moment probeert een enorme tankwagen om de camper heen te komen, toch hebben we tot een uur of zeven geslapen. Gelukkig was de Mac open en hebben we daar ontbijt gehaald, eerlijk is eerlijk, Frits heeft gezond gegeten in de camper, de kids hadden pancakes en ik een egg roll. Toen was het een lange lange rit naar de Grand Canyon, de kids hebben deels liggen slapen/lezen/muziek luisteren achterin. We waren rond half twee bij de ingang van de GC en konden zo door naar onze campground. Prachtige plek in het bos, geen water, electra etc. en ZEKER geen WIFI. We hebben de camper geparkeerd en zijn meteen naar de rim gelopen, best ... read more

North America » United States » Arizona August 3rd 2014

Tja, daar zitten we dan, al een uur in de Mac. De camping waar we geboekt en ingecheked hebben is plotseling, door veel regen en onweer totaal onbereikbaar geworden. We zaten vanmiddag aan het meer en we zagen de lucht steeds donkerder worden, toen begon het te waaien en waren er ineens golven op het water te zien. Het heeft gedonderd en gestormd, met bakken kwam het uit de lucht, alle straten onder water en overal waar een dip in de weg zit is nu een grote waterpoel. En wij wilden nog wel gewoon gezellig BBQen vanavond. We slapen vanavond bij een 24 uurs tankstation/winkeltje zodat we niet ergens op een donker plekje helemaal alleen staan. Dus ja, we hebben ook een ijsje hier genomen en we zitten nu samen gezellig met iphone, ipad, samsung en ... read more

North America » United States » California » Big Bear August 2nd 2014

Vanmorgen vroeg wakker geworden met de zon op mijn gezicht. Prima geslapen. We hebben op deze saiie camping niets te zoeken, het is meer een dure geasfalteerde parkeerplaats dan wat anders. We zijn binnen tien minuten op pad, Frits voelt zich alsof hij in zijn pyama rijd en Sanne ligt gewoon nog te slapen. Kaien loopt natuurlijk al lang te stuiteren en doet alles wat hij wil doen met een hand, die andere zit vast in zijn honkbalhandschoen. We rijden weer naar het meer waar we gisteravond waren maar het is er echt superdruk, grote families met nog grotere koelboxen, vol eten en dronken alsof ze er een maand gaan blijven... Veel jetskies en boten , mensen vieren het weekend, maandag beginnen hier de scholen weer. Omdat het winkeltje dicht is en we echt geen zin ... read more

Goedenmorgen, vandaag gaan we de kust verlaten om het snoeihete binneland in te trekken. Het zal je hobbie maar zijn. We moeten om twaalf uur pas uitchecken, dus, nu om 10.36 uur hebben Frits en Kaien al gezwommen, hebben we al ontbeten, de spullen zijn al ingepakt en Kaien komt net terug van een korte shoppingtour met Frits, YES een handschoen gekocht, kind geeft licht zo blij is hij. Nu kan hij tenminste gooien, Sanne had haar handschoen mee en ik wed, ik heb het nog niet gezien, maar ik wed dat Frits ook een handschoen heeft gekocht. En ballen. Fijn, kaien liep steeds heel dramatisch naar zijn hand te kijken, haalde zijn schouders op en zei "empty".... hoe zielig kun je zijn. Ha en daar komt-ie en en en en ?? Ja hoor Frits heeft ... read more

Vanmorgen eerst weer even lekker zwemmen. Op het programma staat het strand maar we hebben een belangrijke missie. Kaien wil zo vreselijik graag een honkbalhandschoen kopen hier. Dus achter internet allerlei sportzaken opgezocht en eigenlijk zijn we tot een uur of drie van winkel naar winkel gereden. De sportwinkels hier zijn geen straf. Prachtige kleding, schoenen etc. Kun je makkelijk een dagprogramma van maken. Maar tot groot verdriet van ons kind, geen lefty glove. Veel mooie spullen maar net niet wat hij wil. Van papa wel een mooie voetbal gekregen zodat ze op het strand kunnen voetballen. Sanne en ik hebben een paar mooie gympen gekocht met matching socks natuurlijk. Kunnen wij weer even vooruit. Onze bagage zou nu al niet meer passen in de tassen die we hebben meegenemen, dat loopt dus precies volgens planning. ... read more

Haaaai allemaal, onze eerste volle dag in Redondo Beach, mooi hotel, weer heerlijke grote bedden en een zwembad met jacuzi voor de deur. Om half zeven vanmorgen lag kaien al in het water, blijblijblij. Nadat de rest van ons in een wat trager tempo wakker is geworden door het enthousiasme van Kaien zijn we samen gaan zwemmen, balletje gegooid en met de zon op ons gezicht, palmen om ons heen en uiticht op bergen en zee, hoe heerlijk kun je wakker worden? We hebben maar twee volle dagen hier voordag we de camper gaan ophalen, een dagje voor het strand en een dagje voor LA downtown, want de sterren moet je gewoon eens in je leven gezien hebben toch? LA is vreselijk groot, uitgestrekt. Niet veel hoogbouw en heel veel snelwegen met bog veel meer auto's ... read more

Vandaag vliegen we van vliegveld Newark in NYC naar International airport in Los Angeles. De laatste keer wakker worden in NYC. Onze vlucht gaat pas om 13.00 uur dus we hebben alle tijd. We checken uit en lopen via de starbucks, met een koffie in de hand naar de metro. Onderweg vragen Amerikanen ons de weg, hey, we look like newyorkers... Met de metro, airtrain and monorail naar Newark, een van de luchthavens van New York. Best een lange weg maar wel veel leuker dan gewoon met de taxi. Op de luchthaven konden we meteen doorlopen, gisteren de boardingpasses al geprint. Helaas hadden we slechte plekken in het vliegtuig, helemaal achterin. Eigen schuld want we waren veel te laat met inchecken. We volgen, voor het eerst met Virgin Airways en ik denk dat dat vaak genoeg ... read more

North America » United States » New York » New York » Manhattan July 28th 2014

Vandaag onze laatste echte volle dag in NYC. Iedere dag loopt anders dan we vooraf hadden bedacht dus Dat zal vandaag ook wel weer gebeuren. Maar op het programma staat in ieder geval dat we een paar gympen voor Sanne gaan scoren, die ene, die blauwe, en niet die tienmiljoen anderen die we inmiddels al gezien hebben...Verder willen we naar het museum van National History, dino's kijken. Nu is het rond half tien s'avonds, de eerste keer dat we zo vroeg in het hotel zijn. Vanmorgen hebben Frits en Kaien lekker gesport, in de nieuwe outfits uit Nike world natuurlijk... Kaien heeft prachtige nieuwe gympen gekocht, Sanne heeft iets in haar hoofd en het nog steeds niet kunnen vinden. Sneakers zijn echt een statement hier. Ik heb nog nooit zoveel soorten sneakers bij elkaar gezien, sommige ... read more

Tot: 0.132s; Tpl: 0.006s; cc: 14; qc: 86; dbt: 0.077s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb