Nadja Edward

nadjaedward

India

Asia » Singapore » Bukit Batok April 16th 2015

India en Nepal, waar we onze reis begonnen, behoren tot de armste landen van de wereld. Het GDP per Capita in Singapore ligt op 80 000 dollar, dat betekent dat de gemiddelde Singaporees meer verdient dan de gemiddelde inwoner van Monaco. We begonnen de reis in armoede, chaos en onmenselijke omstandigheden en eindigen in welvaart, orde en bovenmenselijke omstandigheden. Van Indonesië zijn we naar Kuala Lumpur gevlogen, een moderne en relatief dure stad. Kijkend door het raam van de trein tijdens de zeven-urige rit naar Singapore, bleek er niets anders dan palmbomen in Malaisië te groeien. De jungle is omgehakt ten behoeve van palmolie. Aan de grens van Singapore hebben we overnacht, gewacht totdat André, de vriend van de zus van Nadja, er was. Hij heeft zich zo in kunnen plannen dat hij ons persoonlijk terug ... read more
Camera's op het strand

Asia » Indonesia » Java » Karimunjawa April 14th 2015

Vanuit Vietnam naar Malaisie te reizen zou veel elebogenwerk kosten, om ons door de massa's toeristen te werken. We zagen er beiden tegenop en vlogen naar Indonesië. Indonesië blijkt groot, heet, vulkanisch en vruchtbaar te zijn. Natuurlijk kunnen we erop rekenen dat Claire goed voor onze kamerplanten zorgt, en dat ze goed groeien, maar als we ze mee hadden genomen en een weekje hier in de grond hadden gezet hadden we reuzeplanten mee terug genomen. Als je je mangopit uitspuugt staat er morgen een mangoboom. Niet alleen planten vinden het klimaat fijn, ook insecten zoemen in donkere wolken om ons heen, groot, groter, grootst. Toen we op Karimunjawa, eilanden ten noorden van Java, tijdens de avondschemering op onze scooter door de jungle terug ijlden om snel thuis te zijn voordat er ongelukken zouden gebeuren, gebeurde er ... read more
Thomas

Asia » Vietnam » Southeast » Ho Chi Minh City March 18th 2015

In de Parel van het verre Oosten, Ho Chi Minh, wonen 8 miljoen inwoners en zijn 5.5 miljoen motorfietsen geregistreerd. Schijnbaar is dat nog niet genoeg, want onze twee hebben wilde een verkoper ook nog kopen. Ik was blij toen we ze gekocht hadden, ik was elke keer blij als ze het weer deden en ik was blij toen we ze verkocht hadden. Nadja had een complexere en emotioneler band met de motoren, haar gevoelens voor hen gingen op een neer als in een achtbaan. Het gevoelsspectrum ging van sceptisme naar stress, angst naar plezier, maar ook spanning en extase, die zich in luid gezang uitte. Een haat-liefderelatie met een emotionele scheiding. Gelukkig hebben we de foto's nog. In der Perle des fernen Osten, Ho Chi Minh wohnen 8 Millionen Einwohner und sind 5.5 Millionen Motorräder ... read more
Vreugde Freude
bamboodorp Cambodia Bamboodorf
lagers

Asia » Vietnam » Central Highlands » Kon Tum March 16th 2015

Schritt 1: Strecke deine Hand aus mit Handfläche nach unten. Schritt 2: Dreh die Hand, sodass die Handfläche nach oben zeigt und dreh sie zurück. Schritt 3: Wiederhole Schritt 2 mehrere Male, ziemlich schnell. Bravo, du hast soeben die vietnamesische Gebärde für "Nein" oder "Problem" ausgeführt. Wieder zu zweit unterwegs fahren wir nordwestlich in die Bergen Zentralvietnams. Der Weg führt an saftigen Reisfeldern, Dörfern und Kleinbauernhöfe mit Hut-förmigen Hoistöcken vorbei. Es scheinen hier nicht viel Touristen vorbei zu kommen, die Leute schauen uns erstaunt nach oder winken uns freudig zu. Die Kommunikation verschlechtert sich und die Anzahl Hotels nimmt ab. Auf die Frage an die Rezeptionistin, ob sie noch ein Zimmer frei hat, denn wir sind müde, verstaubt und kaput, schaut sie kurz von ihrem Natel auf, sagt was zu ihren Mitarbeitern, alle beginnen zu lachen, ... read more
weg

Asia » Vietnam » South Central Coast » Da Nang March 12th 2015

Heel Zuidoost-Azië draagt vandaag de dag herinneringen aan de oorlogen tijdens Koude Oorlog. De sex-industrie in Thailand floreerde door Amerikanen en companen die vanuit daar met B-52 toestellen de lucht in gingen om Vietnam letterlijk onder vuur te nemen. Dat in Laos bloembakken staan, gemaakt uit niet-ontplofte bommen is niet verrassend. Laos draagt de titel van meest gebombardeerde land per capita. De piloten kregen opdracht op de terugweg hun overgebleven bommen over Laos te legen. Cambodia is de treurige nummer 1 van landen met geamputeerde ledematen per 1000 inwoners, veroorzaakt door mijnen in een alles vernietigende burgeroorlog, gevolg van instabiliteit in de regio. In Ho Chi Minh zijn we in het oorlogsmuseum geweest, geschiedkundig niet heel informatief, maar de foto's wonden er geen doekjes om: pure ellende. Ook was daar de oud gediende Amerikaan Ryan, die ... read more
Geschilderte pony/gemalte Pony
Dalat

Asia » Vietnam » Central Highlands » Kon Tum March 10th 2015

Tot Indochina behoren Laos, Cambodia en Vietnam. Cambodia is meer Indo (in de zin van India) en Vietnam meer China. Onze grensoversteek verliep smetteloos en zo kwamen we Vietnam binnen op de dag voor het Chinese Nieuwjaar, Tết genaamd, dat hier uitbundig gevierd wordt. "Uitbundig" betekent dat het merendeel van het land had een week vrij had. Duizenden motoren met mensen die cadeaus en planten gekocht hadden doorkruisden het land om familie te bezoeken. Ook wij kregen bezoek, Heleen (de vriendin van Nadja, niet te verwarren met mijn tante die pas jarig was, waarmee gefeliciteerd overigens) reisde twee en een halve week met ons mee. Ha dachten wij, dat wordt twee en een halve week op het strand. Hoe dat verder ging leest u volgende keer. Zu Indochina gehören Laos, Cambodia und Vietnam. Cambodia ist mehr ... read more
rps20150311_003908_767
rps20150311_004021_671
rps20150311_004111_799

Asia » Cambodia » North » Siem Reap February 10th 2015

Und wieder sitzen wir beim Mechaniker. Es ist heiss, das gegenseitige Sprachverständnis ist schlecht, "broken, broken" verstehen wir,"14 dollars" auch. Weiter wird es schwierig. Wir sind skeptisch. Vorgestern noch waren wir beim Mechaniker weil das Öl getropft hat. Nach 3 Stunden tropfte das Öl nicht mehr, der Roller sprang jedoch nicht mehr an und das Pedal hängt schief. Auf dem Boden lagen ein paar schon ausgewechselt Teile, der Mechaniker zeigte auf ein paar weitere Teile die anscheinend "problem" sein sollen. Uns platzte der Kragen, der Geduldsfaden war schon lang gerissen. Wir konnten mit Mühe den Roller starten und bezahlten ihm nur die Hälfte des gefragten Betrages. War er so unfähig, war echt so viel kaputt oder hat er uns ūber s Ohr gehauen? Der neue Mechaniker scheint 2, 3 englische Worte mehr zu sprechen. Das Teil ... read more
zonsopgang/Sonnenaufgang
one dollaaaar

Asia » Cambodia » South » Phnom Penh February 5th 2015

Voor de antwoorden van de quiz, zie het commentaar bij de quizblog Für die Antworten vom Quiz, schau den Kommentar an beim Quizblog De beste lekken, voorin de bus, met volop beenruimte en 180° panoramaview, zijn gereserveerd. Niet voor ons "backpackers", noch voor de gepensioneerde westerlingen (kuddes vol gepensioneerden trekken door Laos). Nee, de beste plekken zijn voor de monniken. Als je zeker zijn wilt van een gelukkig huwelijk, nodig dan 9 monniken (of meer natuurlijk) uit voor je bruiloft, zet ze vooraan en geef ze het beste eten van het feest. Hetzelfde geldt voor een gezond kind en een geboorterecht, dus waarom niet voor een busrit? Vermoedelijk dat deze zeer gerespecteerde, zwijgzame, vrij van vrouwelijk contact en oranje mannen, gratis mee mogen rijden. Als je een monnik helpt is dat namelijk punten harken voor je ... read more
Motortour
Liggende Buddha

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok January 6th 2015

Ketenquiz Doe mee met de ketenquiz en win fantastische prijzen! Als afsluiting van de Filipijnen organiseren weer een quiz. De Filipinos zijn dol op mierzoet eten en kip, als ze uit eten gaan doen ze dat vaak in malls die vervolgens volgestopt zijn met ketens. Sommige ketens hadden we nog nooit gezien, andere kennen we allemaal wel. Test je ketenkennis en win! Wat moet je doen? De genummerde foto's laten een detail zien van het logo of mascotte van een keten, raad de keten, of beter nog, weet de keten. Hoe doe je mee? Plaats een comment op deze blog met fotonnummer en jouw antwoord. Wat kun je winnen? Een prijs uit Azië, deze wordt thuis opgestuurd. Wie winnen er? Diegene met de meeste goede antwoorden, bij gelijkspel winnen de twee eerste reacties. Wat kost mee ... read more

Asia » Philippines » Bohol » Tagbilaran January 5th 2015

Negenentwintig dagen, twee tyfoons, een moesson, heel veel muggenbulten en mierensteken (het zijn niet alleen de rode mieren die steken), talrijke vlammende zonsondergangen en dubbel keer zoveel mangococktails en tientallen keren "Feliz navidad" later, is het tijd voor ons om het Filipijnse archipel te verlaten. De mensen zijn bijzonder vriendelijk, het water heerlijk warm en helder. De reuzeschildpadden vinden dat ook en genieten van het zeegras, wij van de aanblik van die vriendelijke slome grazers onder water. Toch, zonder onderwatercamea (cadeauhint) kunnen we jullie geen beelden zenden lieve lezers, van wachten tot de regen voorbij is met vervellende ruggen kunnen we geen spannende verhalen maken, we gaan verder, op avontuur! Bangkok. 29 Tage, 2 Typhoone, ein Monsoon, viele Mücken- und Ameisenstiche (nicht nur die roten, auch die schwarzen stechen), zahlreiche flammende Sonnenunt... read more
rps20150105_154035
rps20150105_153933_864
rps20150105_154002_671

Tot: 0.194s; Tpl: 0.007s; cc: 15; qc: 86; dbt: 0.0894s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb