Martin Horacek

marthora

Asia » Sri Lanka July 21st 2014

Tak a dneska je mi čtyřicet let. Na den přesně. Opět jsem vytáhl oproti silným protestům Jakuba naše dvě Gemmy z mládí - tento pocit mám velmi spjatý s očekáváním něčeho nového. Brzo ráno jsme ještě rezervovali Student Agency bus do Prahy a studovali jak jezdí 119ctka z Dejvic na letiště... Ve 13,30 z Brna, plánovaný příjezd do Prahy 16,15 a odlet po19 hodině s Turkish. Už se na ně těším, jejich palubní servis je skvělý. Je mi moje natěšení kazí Jakub, který se viditelně trápí strachem z dálkového letu a vůbec pobytu na Srí Lance. No uvidíme, snad se dokáže uklidnit a otevřít se novému. Asi trošku z horkého letiště u Colomba a místnímu chaosu nedostane šok. Pokud ano, snad jej zmírní fakt, že jsem kvůli němu a jeho klidu najmul auto i s řidičem. ... read more

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok July 20th 2011

Bangkok-Suvarnabhumi, 20. červenec Táák a po dlouhém dni konečně sedíme u gatu D6, odbaveni pro let do Vídně. Ale zpátky k dnešku - vlastně ke včerejšku. Let s Thai Airways měl sice půlhodinovou sekeru, ale na to jsme si tu už zvykli. Malý Boeing byl plný do posledního místa, mnoho Thajců se zřejmě vracelo po konci budhistických svátků. Ale jinak Thai v pohodě, servis vynikající - tropický džus, crosaint plněný kuřecím kari, malý zákusek, nápoj a káva. Letušky a letušáci to měli dokonale sladěné, pohybovali se po letadle jako orchestr. V pohodě jsme přistáli v Bangkoku a zdlouhavě jeli autobusem, než jsme mohli vystoupit. Pak ještě déle jsme čekali na naši gemmu, dali ji do úschovvy a zhruba v deset hodin v noci vyjeli modrou linkou na Phaya Thai za 40 bahtů každý. Vlak Siemensu v ... read more
stánek s květinami
zlatý Budha
tanečnice u Shrine Erawan

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Samui July 19th 2011

Surat Thani, 19.červenec Právě máme před sebou let s Thai Airways do Bangkoku a pozdní příjezd do hotelu Chatrium rezidence. Za sebou máme několikanásobné ranní koupání v Mae Hat na Ko Samui, lehkou snídani - každý jedno pečivo ze 7-eleven a čaj/kafe se šunkovým sendwichem napůl. O čtvrt na jedenáct jsme se rozloučili s Home Bay resortem a přešli o kousek k terminálu Lomprayahu odkud měl mezi 10:30 a 10:45 vyrážet autobusek směr Nathorn, odkud jezdí trajekty na Surat Thani. Opět se projevila typická Asie - autobusek dorazil za pět jedenáct. Dorazili jsme do Nathornu něco po jedenácté a zjistili, že check-in na trajekt je až od dvanácti. Zašli jsme se tedy mrknout do obchůdků ve městě, v jednom jsme udělali velký nákup 5 kusů oblečení stánkové kvality za 1000 bahtů, zašli na občerstvení (Silvie kokosák, ... read more
jídlo na letišti v Surat Thani
rodinná motorka

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Samui July 18th 2011

18.červenec, Ko Samui Dnes jsme si naordinovali plážové povalování a odpočinek. Ráno jsme pojedli klasicky koláčky z 7-eleven a šli si sednout na pláž. Silvie roztáhla na zem ručník, sedla si a dřív než jsem si mohl přisednout, zasedl mi místo plážový pes a hned dával Silvii mile pac. Poodsedli jsme, přiběhl do našeho stínu a klidně ležel vedle a hryzal si blechy. Dál už jsme si ho nevšímali a tak asi po čtvrt hodině odběhl za něčím zajímavějším. Koupali jsme se, dali si kávu a čaj, pak zase koupali, dali si džus z tropického ovoce a zase koupali. Šli jsme koupit lístek na zítřek. Nejdřív buskem do jiného místa na Ko Samui, odkud odjíždí loď směrem na Surat Thani a od mola autobuskem na letiště. Celkem 700 bahtů za osobu. Docela drahé. Dali jsme si ... read more
plážová pohoda
zasedl mi místo a byl na Silviii milejší...
ranní koupel

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Samui July 17th 2011

Ko Samui, 17.červenec Dnes ráno jsme se vzbudili, komáři nebyli žádní - důkladné vystříkání chatky repelentem před tím, neź jsme šli na večeři docela pomohlo. Na večeři jsme šli do D.D.Hut. Jednak to bylo nejblíž, dvak jsme tam dali prádlo k vyprání a za třetí tam měli free internet a potřebovali jsme si booknout hotel v Bangkoku. Na večeři jsme požádali ať ji udělají pálivou po thajském způsobu, nic evropského jako včera. Silvie si dala salát s nudlemi (donesli jí takové skleněné, byl opravdu hodně pálivý). Já si dal klasiku - smaženou rýži s plody moře. Rozdělili jsme si jídlo na půl a tak to bylo pálivé tak akorát. Pro Bangkok jsme booknuli opět Chatrium - ale tentokrát byla akce na čtyřhvězdičkový rezidence - 58 EUR. Nakoupili jsme v seven-eleven snídani a každý jiný druh fanty ... read more
pokojík na Ko Samui
ranní plážička na Ko Tao
samžená rýže s ananasem a kešu oříšky

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Tao July 16th 2011

Ko Tao, 16. červenec Tak dneska se nám se Silvií konečně zapálila lýtka. Ale popořadě. Včera jsme šli na večeři nejblíž co to jde - do D.D. Hut. Jídlo tedy hodně evropské. Dali jsme si a smažené banány. Nechali jsme si za 50 bahtů vyprat prádlo. Tak snad bude zítra večer hotovo. Po večeři Silvie měla pro tento den splněno, usínala u stolu a tak jsem ji poslal spát, chvíli byl na internetu a dojedl smažené banány. Byly to takové smažené kuličky z těstíčka, vevnitř kousek banánu. U toho miska s medem na namáčení. Byl jsem na tom podobně jako Silvie, ale překonal jsem se a nakoupil v seven-eleven zásoby na zítřejší den a hlavně zítřejší snídani. Po cestě jsem taky koupil plavbu kolem ostrova se šnorchlováním a obědem po cestě. V noci mne (zajímavé že ... read more
na ostrově NangYuan
dobyli jsme vyhlídku
pohled na NangYuan

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Tao July 15th 2011

15. červenec, Ko Tao Dnes ráno jsme se probudili, najedli se v bungalovu pár sladkých buchet co jsme včera koupili v seven-elevenu sbalili si věci, vrátili klíček od bungalovu, dali si kafe a čaj a přešli do diving centra Sea Shell resort, kde jsme si včera objednali testovací potápění. Podnik vedou francouzi, tak snad by měla být kvalita výuky i vybavení OK. Zaplatil jsem, Silvie se chvíli houpala. Vyslechli si základní instruktáž od Juliana a šli si do skladu vybrat padnoucí výstroj. Poté byla krátká pauza na jídlo, šli jsme do vedlejší restaurace, dali si každý polévku - já moji oblíbenou kokosovo-pálivou a Silvie kuřecí s rýží - chuť jako v Evropě a i o trošku dražší než jsme zvyklí... Po oobědě jsme se naskládali do dlouhonosé lodi co nás dopravila k větší žlutě natřené lodi, ... read more
nas novy bungalov
nase soukroma plazicka
na obede

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Tao July 14th 2011

Ko Tao, 14. červenec Po rozednění jsme se rozloučili z Davidem, on půjde tady u mola do potápěčské školy Crystal dive zaplatit si jednotlivé ponory ale pro nás tu bylo mnoho hluku z vykládaných lodí a tak jsme šli dál k Sairee beach. Cestou brzo po ránu jsme viděli zametající Thajce, střepy, obrovské pytle odpadků na ulici před krámky, ještě jeden-ještě-fungující bar a tlupu mlaďochů, zřejmě holanďanů úplně na šrot. Když jsme ještě na zemi pod domem na sloupcích viděli jeden pár který kromě sebe svět kolem sebe absolutně nevnímal, pochopili jsme jak nás tu asi budou místní vidět. Prošli jsme pláží až na konec, byl zrovna, jako vždy v Thajsku po ránu - maximální odliv. Dali jsme si snídani - bulky koupené v Seven-eleven - a v jednom baru u pláže objednali kávu a čaj ... read more
kari se čtvrtkami fíků
na Sairee beach
večerní nudle a papájový salát

Asia » Thailand » South-West Thailand July 13th 2011

Prachuap, 13. červenec Ráno jsme se vzbudili, sbalili si věci a poprosili majitelku guesthousu, jestli si u ní nemůžeme nechat gemmu. Půjčili jsme si znovu u ní kola a vyrazili jsme na druhou stranu, k opičí hoře. Dorazili jsme na místo krmení, bylo ještě relativně brzo a místní opičky krmili banány, kukuřicí i granulemi. Koupili jsme od jednoho prodejce za 20 bahtů velký trs banánů a zkoušeli opičky krmit z ruky. Napodobili jsme místní - natáhli jsme ruku s banánem před sebe, a opička která dojedla chtěla ještě se váhavě přišourala a pak rychle chňapla a poodešla o pár kroků si banán sníst. Dokrmili jsme a přihnaly se šedé mraky a zvedl se vítr. Váhali jsme zda se vrátit do guesthousu a přečkat déšť tam, nebo jet dále. Zkusili jsme to druhé, dorazili jsme do stánku ... read more
s sestrami - majitelkami Guesthousu Lily
palma
noční loď na ostrov Ko Tao

Asia » Thailand » South-West Thailand July 12th 2011

Prachuap, úterý 12.červenec Tak dnes jsme si dali na chvíli pokoj od cestování s baťohy, zeptali jsme se za kolik bychom mohli zůstat o noc déle - 400 bahtů - půjčili si po 70 bahtech kola a brzy ráno vyrazili na jižní pláž Ao Manao. Projíždí se tam docela zajímavě - přes vojenské letiště a vojenskou základnu - když letadlo startuje nebo přistává voják zastaví provoz na cestě a pustí jej "až zleva nic neletí". Za základnou se cesta rozdvojuje na pláž a na historický park. Chtěli jsme sice původně jen na pláž ale zapomněli jsme, že po ránu je maximální odliv. Tak jsme raději jeli kolem několika vystavených a vyřazených letadel z druhé světové války a vojenskou základnu do historického parku. U historického parku byla motlitebna, jezírko se spoustou rybiček co je dobře známe z ... read more
výhled na pláž Ao Manao
ppohled shora na Prachuap
na kole po promenádě

Tot: 0.148s; Tpl: 0.007s; cc: 7; qc: 84; dbt: 0.0716s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb