Page 4 of bosscy Travel Blog Posts

North America » United States » California » Oakland June 15th 2013

W podróż z Los Angeles do San Francisco udaliśmy się słynną Pacific Coast Highway biegnącą w większości nad samym brzegiem oceanu. Przewodniki opisywały ja jako niebezpieczną drogę dla kierowców o silnych nerwach, z wąską jezdnią i lichymi barierkami, gdzie rzadko świeci słońce i we mgle można się najeść strachu. Nic bardziej mylnego. W naszym przypadku pogoda znów sprawdziła się w 100% i przez całą trasę mogliśmy podziwiać piękne widoki, a przed samym celem podróży zajrzeć do królestw karczochów. San Francisco zrobiło na nas wrażenie bardzo europejskiego miasta – pełno tu klimatycznych knajpek, zaułków, kolorowych domów i ulic pnących się wysoko lub spadających w dół. Jazda i parkowanie były kolejnym wyzwaniem… Nieodłącznym elementem krajobrazu jest też słynny zabytkowy tramwaj (cable car) oraz na nabrzeżu budki i restauracje serwujące kraby i inne owoce morza. Ciekawostką na stary... read more
PCH 1
PCH 2
PCH 3

Miasto Aniołów każdy zna z amerykańskich filmów i seriali. Niesamowite było zobaczyć to miejsce na własne oczy. Zwiedzanie metropolii rozpoczęliśmy od zachodu słońca na plaży w Santa Monica i słynnym molo. Nie omieszkaliśmy też przejechać przez dzielnicę Beverly Hills podziwiając wille i drogie auta mieszkańców. Cytując Sebę ‘tu jest chyba największe zagęszczenie porsche na metr kwadratowy’. Słynny Bulwar Hollywood to ponad 2,000 gwiazd z nazwiskami ludzi filmu, długi spacer nie pozwolił nam zobaczyć pewnie nawet połowy… ;) Sama ulica wydaje się być stworzoną dla turystów i miejscowych luzaków przesiadujących w pubach i barach z marihuaną. Wieczorem wybraliśmy się do Parku Griffitha zobaczyć nocną panoramę miasta i to był zdecydowanie najlepszy punkt tego etapu naszej wyprawy! Na plażowanie wybraliśmy miejscowość Laguna słynącą z pięknych plaż i znów się nie zawiedliśmy: pięk... read more

North America » United States » Arizona » Williams June 10th 2013

Dwudniową podróż do Los Angeles słynną Route 66 rozpoczęliśmy solidnym amerykańskim śniadaniem w Williams. Omlet, pieczone ziemniaki i czarna kawa z dolewkami wystarczyły nam praktycznie na cały dzień J W tym czasie pokonaliśmy najciekawszy, 400-milowy, odcinek do Barstow. Prawdziwa Route 66 nie istnieje już od kilkudziesięciu lat. Część trasy została wchłonięta przez kilkupasmową autostradę międzystanową I-40, która w żadnym wypadku nie wzbudza żadnych wzniosłych uczuć. Sama Route 66 jest dokładnie taka, jaką sobie wyobrażaliśmy: długa jednopasmowa droga biegnąca przez tereny praktycznie pustynne, na których z rzadka udawało nam się minąć samochód z naprzeciwka. Przez większość trasy można kontemplować niezakłócony krajobraz. W wymierających miasteczkach można spotkać osoby kultywujące mit wspaniałej trasy poprzez prowadzenie tematycznych knajp i sklepików. Nie brakuje oczywiście ... read more
Śniadanie w Williams
Bezkres drogi
Seligman

W pierwszy odcinek naszej trasy wyruszamy wynajętym Chryslerem (ku mojemu niezadowoleniu w wypożyczalni nie mieli różowych Cadillaców…), w radio leci rock lub country a my kierujemy się ku Arizonie. Wielki Kanion Kolorado będzie spełnieniem naszych marzeń J Dwa noclegi w samochodzie na polu kempingowych, już w Parku Narodowym, 2 km od krawędzi kanionu. Wielkości, piękna, kolorów i kształtów nie odda żadne zdjęcie, to trzeba zobaczyć na własne oczy… Miano cudu świata natury jest zupełnie zasłużone. Im dłużej wpatrujesz się i chłoniesz widok, tym bardziej nie jesteś w stanie wyobrazić sobie mocy natury, która była w stanie stworzyć cos podobnego… Pierwszego dnia podziwiamy zachód słońca, drugiego tuz po świcie wyruszamy na szlak, który zaprowadzić ma nas 620 m w głąb kanionu. Niespełna 10 km trasa wyciska z nas pot i łzy. Kolejność: zejście na dół – wejście ... read more

North America » United States » Nevada » Las Vegas June 7th 2013

Upał. Na ulicy można smażyć jajka. 41 st. C w cieniu. Na szczęście w hotelach i kasynach klimatyzacje są tak podkręcone, że można się schłodzić, a nawet zmarznąć ;) Nasz hotel jest super J - w stylu włoskiej willi, więc klimat jest dosyć kameralny (w przeciwieństwie do hoteli-gigantów przy Las Vegas Strip Blvd.). Z otwartego basenu decydujemy się korzystać jedynie po 20 i rano przed 9. Kasyna wszystkie wyglądają tak samo – dziesiątki, setki kolorowo błyskających automatów z graczami w wieku 65+ oraz kilkanaście stołów do ruletki i różnych gier karcianych. Skusiliśmy się na kilka gier na jednorękim bandycie, wygraliśmy 15$ na ruletce, a Seba wziął udział w turnieju pokerowym (Texas Hold’em). Dwie godziny emocji na najwyższym poziomie, ale już teraz pała żądzą rewanżu (z Las Vegas mamy samolot powrotny do LA). Mały posmak luksusu i ... read more

North America » United States » New York » New York » Brooklyn June 6th 2013

Pisałam wcześniej, że w NY nic nowego ;) otóż nic bardziej mylnego! W 2009 r. oddano do użytku High Line tj. park/ogród utworzony na nieużywanej linii kolejowej, który od tamtego czasu jest atrakcją dla mieszkańców miasta jak i turystów. W niedzielę udało nam się wziąć zobaczyć jeden z organizowanych w sezonie festiwali ulicznych, tutaj na 5 Alei na Bay Ridge. Wiele stoisk z ‘mydłem i powidłem’, smakołykami z różnych kuchni i okolicznych jadłodajni, rozrywki dla dzieci i występy lokalnych kapeli. Bardzo pozytywne przeżycie J Udało nam się też spełnić jedno z marzeń – zobaczyć na własne oczy jeden z musicali na Broadway’u. Dostaliśmy po fajnej (last minute) cenie bilety na ‘Rock of Ages’ i poniedziałkowy wieczór znowu troszkę się polansowaliśmy ;) Na scenie zarówno wokaliści jak i tancerki dali radę ;) Poza tym oczywiście Most Brooklyński, ... read more
Festiwal - ziomale z Bay Ridge
Festiwal - jedna z atrakcji
Most Brooklyński i Manhattan

North America » United States » New York » New York » Brooklyn June 2nd 2013

Na początek muszę przyznać, że Nowy Jork jest dokładnie taki, jakim go zapamiętaliśmy, nic się nie zmieniło: charakterystyczny zapach miasta i metra, upał i lepki 'humid', smak i ceny hot dogów na Manhattanie... ;)) Jakbyśmy byli tu zaledwie wczoraj. Obowiązkowe punkty wycieczki trzeba jednak zaliczyć: zakupy (no bo przecież nie będziemy wieźć niektórych rzeczy z Polski, tylko kupimy sobie nowe fajne-amerykańskie ;p), Times Square nocą (o, tutaj jednak zmiana - stoliczki dla przechodniów na poszerzonym chodniku), Central Park, piwko na Greenwich Village i zachód słońca w Battery Park z widokiem na Statuę Wolności i New Jersey. / First thoughts of NY - the city hasn't changed, it's exactly the same we left it 6 years ago: the smells, taste of Manhattan hot-dogs, sticky humid. A lot of walking, strolling and shopping (of course).... read more
Lokalni bohaterowie
Central Park #1
Central Park #2

North America » United States » Illinois » Chicago May 29th 2013

Jako środek transportu pomiędzy Chicago a Nowym Jorkiem ze względów ekonomicznych i krajoznawczych wybraliśmy pociąg J Trochę liczb: · Cena: 100 dol/os. · Długość trasy: 959 mil · Ilość przystanków: 18 · Czas podróży: 20 godzin · … przerażające i intrygujące zarazem ;) Zdjęcia powiedzą same za siebie, mamy nadzieję, iż doczekamy kiedyś podobnego standardu w PKP. Ten post szczególnie dedykujemy Leszkowi :)) / Due to economical and ‘poznawczy’ reasons we’ve chosen the train as a mean of transport between Chicago and New York. That was a little optimistic (our butts…) but fascinating at the same time J We just hope the trains in Poland will reach that standard some day.... read more
Wagon
Widok z boku na siedzenia :)
Toaleta

Naszą amerykańską przygodę rozpoczynamy w Chicago, a właściwie w Carol Stream na przedmieściach, odwiedzając rodzinę Zuzy. Pogoda pozostawia wiele do życzenia… Jedyny słoneczny dzień z wydłużonego weekendu (27. maja to Memorial Day) udaje nam się jednak spędzić odwiedzając stolicę stanu Illinois. Obowiązkowe punkty wycieczki to Cloud Gate (tzw. fasolka), fontanna Buckingham (znana z czołówki Świata według Bundych) oraz Sky Deck na Willis Tower, który jednak z powodu 2-godzinnej kolejki decydujemy się odpuścić i zostawić na następną wizytę ;) Z ciekawostek Dinosaur Petting Zoo w Millenium Park. Przedmieścia też są ciekawym doświadczeniem – park miejski Carol Stream, świątynia BAPS Shri Swaminarayan Mandir, obowiązkowy finał Ligi Mistrzów, grillowanie oraz obfita kolacja w chińskim bufecie pozwalają nam wypełnić czas. / Our trip starts in Chicago and suburbs (Carol Str... read more
Fasolowe odbicie
Fontanna
Carol Stream

Europe » Poland » Subcarpathian » Przemysl May 18th 2013

Nowy początek :) / New beginning.... read more

Tot: 0.159s; Tpl: 0.007s; cc: 21; qc: 92; dbt: 0.092s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb