Page 5 of ThaliaSlesvig Travel Blog Posts

Europe » Ireland » County Donegal » Donegal May 22nd 2016

Besøg fra USA Onsdag Endnu en travl morgen og eftermiddag, hvor der var mange gæster. Det er meget hyggeligt at starte med morgenmaden, hvor det bare går stærkt, når der er mange gæster der kommer på samme tid og man skal holde styr på det hele. Det går da fremad og jeg havde gjort så meget som muligt klart, til når Patricia kom op. De fire forskellige muligheder man kan vælge imellem er: Full Irish: 2 bacon, 1 pølse, pocheret æg (2 æg hvis det er en mand, 1 æg hvis det er en kvinde), kartoffelbrød og tomater. 1/2 Irish: 1 bacon, 1 pølse, 1 pocheret æg, kartoffelbrød og tomater. Scramble æg med tomater, svampe og kartoffelbrød som tilbehør. Continentel: yoghurt, brown bread (irsk brød der er sødt i det), kogt æg og ost. Alle gæsterne ... read more
Omkring Killybegs

Europe » Ireland » County Donegal » Donegal May 16th 2016

On the road again Så er jeg sgu taget afsted igen, denne gang til skønne Irland!! Jeg ville prøve noget nyt, så denne gang bliver jeg et sted, det meste af tiden i hvert fald. Jeg har fundet et skønt sted at være, hvor jeg skal arbejde for kost og logi. Det er jo helt vildt fantastisk!! Stedet er et bed and breakfast i den lille hyggelige fiskerby Killybegs! Seawinds Bed and Breakfast, hvis I skulle have lyst til at komme forbi ;) Jeg tog afsted i går og havde en meget lang rejsetid, men det blev jeg jo vant til sidste gang. Jeg tog hjemmefra kl. 06:30 og da klokken var omkring 19:00 var jeg helt fremme. Jeg var pænt smadret, men jeg var fremme og så endda hos nogle fantastisk søde mennesker. De hedder ... read more

Europe » United Kingdom June 22nd 2015

Gensyn med Mama Det var en okay lang flyvetur, men heldigvis havde de en masse gode film, så tiden føltes ikke så lang. Jeg kunne ikke falde til ro, så jeg stenede bare film det meste af turen. Jeg udnyttede rimelig meget, at jeg kunne bestille drikkevarer og snacks fra min skærm, de var gratis, så jeg holdt mig ikke tilbage. Jeg var rimelig spændt på at skulle mødes med mor i lufthavnen. Min hjerne har ikke rigtig forstået at min tur snart er ovre og den er slet ikke med på at jeg snart skal se et kendt ansigt igen. Det er altså en rimelig sær følelse efter så lang tid. Da flyet landede gik jeg stille og roligt mod paskontrollen, hvor jeg for første gang kunne vælge køen for dem med bestemte pas. Det ... read more
Tower Bridge
Big Ben og House Of Parliament
Rød Telefonboks

En uges afslapning!! Det var min plan at ligge på stranden det meste af ugen, men nu er det jo sådan med planer, at de sjældent går, som man tænkte sig. Den første dag var rimelig afslappet, men ikke rigtig en strand dag. Jeg var sammen med Liz hele dagen. Vi startede med at gå rundt i Santa Monica for at se området. Vi endte på Santa Monica Pier, hvor der er en lille forlystelsespark. Vi prøvede den vildeste rutsje bane, der ikke var så vild igen, men vi havde det da sjovt. Derefter lejede vi et par cykler, så vi kunne cykle til Venice beach og tilbage igen. Det var en rigtig smuk tur, dog en del kortere end vi troede, så vi var hurtigt tilbage i Santa Monica igen. Da vi kom tilbage var ... read more
Ro's stjerne!!
LA - Hollywood Blvd
Emma Thompson

North America » United States June 8th 2015

Hej med jer Alt var pakket dagen før, så jeg skulle bare stå op og gøre mig klar. Jeg fik min rygsæk på og smidt mine lagner i vasketøjskurven. Derefter var det ned i køkkenet, for at vente på, at morgenmaden blev sat frem. Jeg var klar til at guffe i mig, så snart der kom toast og frugt på bordet. Det må have set rimelig komisk ud. Forestil jer dette; Jeg står med min rygsæk på, der er halv størrelse af mig, hvis ikke lidt større, jeg skynder mig desperat at få smurt min bagel og derefter mit toastbrød! Jeg propper munden med bagelen imens jeg smør toastbrødet og derefter forlader jeg køkkenet, med toastbrødet mellem tænderne og en banan i hånden. Jeg var et sygt kønt syn, haha!! Jeg vadede afsted for at nå ... read more
Sidtse billede fra San Francisco
Farvel San Francisco
Yosemite

North America » United States June 4th 2015

LAAAANG DAG Nick satte mig af ved lufthavnen ved en ti-tiden. Det havde været en fantastisk tid sammen med Nick og det blev et glad på gensyn da vi tog afsked. Jeg kunne stadig ikke forstå, at jeg om et par timer ville forlade Australien. Tiden er gået alt for stærkt! Jeg tjekkede ind og gik mod sikkerhedstjek. Inden jeg kunne gå igennem metaldetektorerne, skulle jeg veje min håndtaske. Det har jeg ikke prøvet før. Jeg satte pænt min taske på vægten og fik meget store øjne, da vægten sagde den vejede omkring 20 kg!!! Jeg var meget tæt på, at begynde at forklare, at det simpelthen ikke var fysisk muligt, da jeg opdagede at servicemedarbejderen, der havde denne kedsomlige opgave, drillede mig ved at holde sin fod til vægten, så min taske blev tungere. Det ... read more
Alcatraz

Oceania » Australia » Queensland » Brisbane May 30th 2015

Gensyn med en ven fra Kos Jeg ankom til Brisbane omkring klokken 12. Nick ville samle mig op når han fik fri. Da jeg ikke havde lyst til at rende rundt med min rygsæk i Brisbane, blev jeg i lufthavnen indtil Nick kom. Meget afslappende dag. Det var skønt at se Nick igen! Det er vildt at det ca. er to år siden at vi mødtes på Kos! Han viste mig rundt i Brisbane og fortalte om alt han har foretaget sig de sidste par år! Jeg kunne næsten ikke kende ham! Han er kommet langt fra den dreng jeg kendte på Kos. Da klokken var rimelig mange da vi kom hjem, blev jeg kort vist rundt i underetagen. Jeg fik mit eget værelse!! Så fantastisk!! Dagen efter viste Nick mig rundt i hans lokalområde og ... read more
Udsigt fra The Clocktower

Oceania » Australia » Queensland » Cairns » Cairns City May 23rd 2015

Lazy Duck Jeg ankom til Cairns omkring kl. 06.00. Jeg gik først mod mit hostel, men de havde lukket. Jeg fik heldigvis fat i Vicky, der sagde at jeg bare kunne komme over til deres hostel og sove i en af deres senge. Det gjorde jeg så, hvilket var lidt rart. Jeg havde ikke sovet særlig længe, før Vicky kom og spurgte om jeg havde lyst til at spise morgenmad med dem. Da vi havde spist morgenmad tog pigerne afsted mod junglen og jeg smuttede over til mit hostel. Jeg nåede kun lige at sætte mig ned, før de åbnede hvilket var skønt. Jeg kunne heldigvis tjekke ind med det samme, hvilket var ekstra skønt! Den gratis morgenmad var lige blevet sat op i køkkenet, så jeg gik mod køkkenet. Der blev jeg mødt af to ... read more
The Lazy Duck Crew
Joe og jeg

Oceania » Australia » Queensland » Magnetic Island May 20th 2015

Øhm hvem råber? Jeg skulle med bussen kl. 07, hvilket var meget rart, da det betød at jeg ville få mere tid på Magnetic Island sammen med tøserne. Det var en okay bustur, den var ikke særlig lang, kun fem timer. Da bussen ankom til Townsville, var der lidt ventetid indtil den næste færge sejlede over mod øen. Det tog ca. tyve minutter at sejle fra Townsville til Magnetic Island. Jeg nåede knap nok at orientere mig, da jeg ankom til øen, før jeg hørte nogen råbe mit navn. Jeg kiggede mig forvirret omkring, indtil jeg fik øje på en hånd der vinkede til mig. Jeg skyndte mig over til bussen, med den vinkende hånd og fandt tøserne. Tøserne er for resten Amy, Vicky og Yonca. De havde lige været over ved The Koala Sanctuary. Det ... read more
Solnedgang på Magnetic Island
Magnetic Island
Vild Koala

Oceania » Australia » Queensland » Airlie Beach May 15th 2015

Rainbow Beach Jeg ankom til Rainbow Beach omkring 15.30, så jeg kunne tjekke ind med det samme. Jeg skulle bo på Fairy Princess værelset. Da jeg kommer ind på værelset er der et stærkt lyserødtskær. Der er et lyserødt gardin for vinduerne, så der kommer et lyserødt skær over hele rummet. Der var også klistermærker af feer og prinsesser. Havde jeg ikke vidst bedre, så havde jeg troet, at det var en lille pige på 5-7 år der boede der. Det var lidt underholdende. Da der ikke var det store at lave i Rainbow brugte jeg tiden på at skrive i min dagbog, slappe af og stene lidt film. Dagen efter skulle jeg med Greyhound videre til Airlie Beach. Jeg tog bussen 15.30 og to timer efter blev vi sat af i Hervey Bay, da vi ... read more
Papegøjer ved Rainbow Beach
Rainbow Beach

Tot: 1.56s; Tpl: 0.041s; cc: 15; qc: 65; dbt: 0.0689s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 2; ; mem: 1.5mb