Page 4 of ThaliaSlesvig Travel Blog Posts

Europe » Ireland » County Donegal » Donegal June 23rd 2016

Euro 2016 Så... der er ikke sket det helt store i denne uge. Patricia har givet frokost næsten hver dag, hvilket har været lækkert. Vi har været forbi Mrs. B's, hvor jeg fik en lækker sandwich og bagefter fik vi dessert. Jeg fik en peanutsnack, mmhhh.... Den var god! Den smagt lidt ligesom snickers! Så lækkert! Vi var også forbi min yndlings café, hvor jeg som altid fik en falafel pita. Bagefter fik vi os en hindbær og hvidchokolade cheesecake, serveret i en glas krukke! Så lækkert! I dag var vi så afsted igen, fordi vi skulle se kampen mellem Irland og Frankrig. Det skulle vi selvfølgelig på Bayview, fordi Seamus Coleman's far ejer Bayview. Der fik vi en lækker frokost og sluttede af med en fantastisk chokolade cheesecake! Mums!!! Jeg har fået alt for meget ... read more

Europe » Ireland » County Mayo » Westport June 20th 2016

Dejligt med et lift Som altid skulle arbejdet lige klares inden jeg kunne tage af sted, men i dag fik jeg et lift, i stedet for at skulle tage bussen. Brendan’s ven Shane og hans kæreste Sarah skulle mod Westport, så de ville tage mig med. Mega sødt af dem. De skulle besøge Sarah’s bedstemor på vejen, så jeg blev sat af i Swineford, hvor jeg havde en lille time inden bussen gik. Det tog ikke særlig lang tid fra Swineford til Westport. Jeg faldt i søvn på turen og var rimelig desorienteret da bussen var fremme. Jeg spurgte om, det var der jeg skulle stå af for Westport, hvor til han svarede lidt kækt at ja, det her er storslået Westport. Jeg kunne have fundet på at svare det samme selv, men jeg var lige ... read more
Udsigt fra Croagh Patrick
Udsigten fra Croagh Patrick

Europe » Ireland » County Donegal » Donegal June 16th 2016

Besøg fra USA Det var rart at være "hjemme" igen. Brendan, Patricia og Gerry's søn, var kommet hjem på besøg, da en af hans venner skulle giftes. Jeg glæder mig til at møde ham, da jeg har hørt en del om ham. Jeg gik ind i køkkenet og der stod en fyr jeg ikke kendte, så det måtte jo være Brendan. Jeg er bestemt ikke vant til at møde andre end Gerry i køkkenet om morgenen, ikke engang når pigerne er hjemme. Pigerne ville også komme hjem til weekenden. De ville gerne nå at se deres bror inden han tog afsted igen. Der var en del at lave om morgenen, men det hele gik fint. Jeg havde svært ved at holde fokus, så det hele gik lidt langsomt. Jeg ville gerne have den sidste blog uploadede ... read more

Helt alene Som altid skulle arbejdet klares inden jeg kunne smutte. Denne gang tog jeg bussen fra Killybegs. Jeg var i Donegal en halv time før min næste bus gik, så jeg gik over til SimpleSimons og fik lidt at spise. Jeg fik en helt fantastisk tomatsuppe. De har så mange lækre ting i den butik.  Busturen var ikke særlig lang, hvilket var skønt. Det var lige før jeg havde overset mit hostel, skiltningen var ikke særlig tydelig. Jeg tjekkede ind og fik en meget grundig gennemgang af de forskellige ting man kan se i Derry. Virkelig fedt at de var så engagerede. Jeg havde værelset helt for mig selv, hvilket var skønt! Jeg burde have været gået på opdagelse i Derry, men jeg opdagede at hostellets wifi var genialt, så jeg endte med at stene ... read more
Kirke
Sød kanin
Bogside området i Derry

Europe » Ireland » County Donegal » Donegal June 8th 2016

Køretur Der sker ikke det store her i Killybegs. Vi servere morgenmad, vi ordner værelserne, vi spiser og så slapper vi af eller går en tur. Der skete dog noget vildt fantastisk denne uge, jeg fik endelig overtalt Patricia til at ringe til hendes mors bilforsikring, for at hører om jeg må kører i bilen. Jeg står nu i forsikringen og jeg har fået lov til at kører i bilen to gange, hvor anden gang var helt alene! Så, det var det for fjerde uge. Næste uge bliver muligvis mere interessant, da deres søn vidst kommer hjem i et par dage. Han bor i USA. Næste stop er Derry, det bliver rart at komme lidt væk.... read more

Europe » Ireland » County Donegal » Donegal June 6th 2016

Hostel Jeg skulle afsted mod Belfast, men først skulle arbejdet klares. Der var okay mange til morgenmaden, men vi har lavet en ny arbejdsfordeling, så det hele går lidt nemmere. Jeg hjælper Patricia med at lave maden og Gerry tager sig af gæsterne. Det går indtil videre meget godt. Jeg nåede ikke at hjælpe særlig meget med værelserne, da Patricia og jeg skulle snakke med hendes bror omkring nogle værelser i hendes mors hus. Hendes mor bor lige ved siden af og hendes bror tager sig af hende. Vi blev ikke rigtig færdige før vi var nød til at kører, fordi jeg skulle med bussen. Bussen var tyve minutter forsinket, så det var interessant. De tager ikke tiderne så højtideligt her i Irland, så længe bussen forlader start stationen til tiden. De kører på Irsk tid, ... read more
Botanisk Have
Castle Black
Carrick-a-rede rope bridge

Europe » Ireland » County Donegal » Donegal June 2nd 2016

Rutine Så starter hverdagen igen efter min lille tur til Galway. Det er nemt at falde tilbage i rytmen, når man kun har været væk i et par dage. Gerry hjalp en arbejdsmand med at lægge gulv nede i kælderen, så det var kun Patricia og jeg der serverede morgenmad. Patricia var lidt nervøs for det, men det gik helt fint. Vi kunne lige så godt øve os lidt, da Gerry skulle til bryllup dagen efter, så vi ville være alene om opgaverne i to dage. Efter morgenmaden ordnede Gerry og jeg værelserne. Dagen efter var meget interessant. Gerry var der ikke og vi havde rigtig mange værelser der skulle ordnes. Patricia bliver meget nemt distraheret og mister fokus, så jeg skulle være lidt efter hende, men det hele gik og vi var færdig med alle ... read more
Killybegs - Shoreroad

Europe » Ireland » County Galway » Galway May 30th 2016

På farten igen Jeg skulle afsted mod Galway, men først skulle jeg have klaret dagens arbejde. Vi havde fire værelser booket, så morgenmaden var rimelig hurtig overstået. Gerry og jeg var begyndt på værelserne allerede inden de sidste havde spist morgenmad, så vi var færdige med alt kl. 11:45, hvilket er meget godt. Jeg havde pakket alt sammen, så jeg var helt klar til når Patricia og jeg skulle kører. Patricia skulle til Sligo, så hun ville tage mig med, så jeg slap for noget af busturen. Jeg faldt i søvn på vej til Sligo, men Patricia ville gerne have at jeg skulle se landskabet, så det var en meget kort lur. Vi var i Sligo omkring kl. 15 og min bus gik kl. 16, hvilket gav mig tid til at gå lidt rundt og nyde ... read more
Tiger i Sligo har Kakaomælk
Strand på Inishmore

Europe » Ireland » County Donegal » Donegal May 29th 2016

Anden uge Der er ikke rigtig sket det store, vi har haft meget travlt, stort set fuldt booket alle dage. Jeg har gået lidt mere rundt i Killybegs og har set nogle af deres historiske steder. Jeg var over ved St. Catherine’s Well og kirke den anden dag. Det er et smukt sted og man kan se hele byen oppe fra bakken. St. Catherine’s kirke er en ruin, men der er meget smukt. Der er en masse gravstene rundt om kirken. Nogen af dem er fra 16. eller 17. århundrede. Det er rimelig vildt! På vejen tilbage gik jeg ind på en lille cafe og fik den bedste brownie jeg nogensinde har fået!! Den var SÅ lækker!! Jeg gik over til kysten modsat Killybegs. Det var en god gåtur, som Gerry mente tog 40 minutter. Det ... read more

Europe » Ireland » County Dublin » Dublin May 23rd 2016

Dublin Mandag Jeg tog mod Dublin kl. 08.00 og var fremme kl. 13.00, hvor jeg mødtes med Alex. Jeg mødte Alex første gang sidste år, da jeg var i New Zealand, så det var rigtig fedt at se ham igen. Han studere på Trinity College Dublin, da det er billigere for ham, end hvis han skulle studere i England, hvor han er fra. Det er lidt vildt, men sådan er det åbenbart. Vi tog over på Trinity, hvor han først gav en rundvisning og fortalte en masse om stedets historie. Vi fik frokost fra campus kantine, hvilket faktisk var udmærket. Efter frokosten gik vi over til det gamle bibliotek, hvor man ikke må låne bøgerne, medmindre man har en virkelig god grund. De har også en udstilling af The Book of Kells, hvilket er en masse ... read more
Den første kirke
Christ  Church Cathedral
Dublin's Castle

Tot: 1.778s; Tpl: 0.045s; cc: 11; qc: 72; dbt: 0.0532s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.5mb