Page 3 of ThaliaSlesvig Travel Blog Posts

Europe » United Kingdom » Scotland » Midlothian » Edinburgh August 23rd 2016

Festivalstemning Tirsdag Jeg besluttede meget pludseligt, at jeg skulle til Edinburgh, så jeg havde intet undersøgt. Inden jeg tog af sted, fik jeg af vide, at der blev afholdt en festival I Edinburgh, der varede hele august måned. Ugen inden jeg tog af sted, fik jeg travlt med at sikre mig et sted at bo. Jeg havde ikke rigtig overvejet, hvor travlt der ville være i Edinburgh. Jeg fandt heldigvis et hostel til rimelige penge. Det var hårdt at sige på gensyn til alle igen, men jeg glædede mig helt utroligt meget til mit nye eventyr!! Jeg skulle først flyve kl. 13.40, så jeg endte med at udskyde alt til sidste sekund. Tasken var færdig pakket ca. halvanden time før vi skulle kører. Jeg er altid i mega god tid eller… Det var en meget afslappet ... read more
Edinburgh Slot
Udsigt fra Arthur's seat

Europe » Ireland » County Wexford » Wexford July 25th 2016

Sidste stop inden Dublin Det sidste stop på min tur, inden jeg skulle mod Dublin. Så har jeg også set en stor del af Irland. Jeg skulle bo på et Bed and Breakfast i Wexford, hvilket jeg glædede mig lidt til. Det ville være rart, at have et værelse for mig selv og få serveret morgenmaden. Jeg var i Wexford omkring en to-tre tiden. Jeg gik direkte mod mit Bed and Breakfast. Efter jeg havde slappet lidt af, gik jeg ud for at finde et sted at spise. Jeg faldt over en sød lille restaurant, der serverede indisk mad. Det smagte så godt! Tjenerne var også vildt søde og meget opmærksomme. Jeg spiste igen alt for meget mad, men det var skønt! Det var godt, at der var et stykke over til, der hvor jeg boede ... read more
Tvillinge Kirker (Rowe Street)
Tvillinge Kirker (Bride Street)

Europe » Ireland » County Cork » Cork July 24th 2016

Afslapning Jeg ankom til Cork hen på eftermiddagen. Jeg gik direkte mod mit hostel. Receptionen lå i deres bar, hvilket var lidt interessant. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg ender altid på den øverste etage eller det føles i hvert fald sådan. Jeg savner Eas rygsæk SÅ meget!! Det er ti gange lettere at rejse med rygsæk end med kuffert. Det var et meget lille værelse, men jeg skulle jo hellere ikke tilbringe hele min tid på værelset. Jeg boede på værelse med to amerikanere og en franskmand. De var alle sammen rigtig søde. De to amerikanere Anna og Gretchen foreslog, at jeg kunne spise på The Sun of a Bun, så det gjorde jeg. Det fortrød jeg overhovedet ikke! Jeg fik en lækker veggie burger og en skøn øl til. Efter hovedretten fik jeg en ... read more
St. Mary og St. Anne's Katedral
Katedral

Europe » Ireland » County Kerry » Killarney July 23rd 2016

En lille hygge gå tur Jeg ankom til Killarney omkring kl. 14.00, hvor efter jeg gik direkte over til mit hostel. Jeg kunne ikke tjekke ind med det samme, så jeg satte mig ud og skrev en masse postkort, det var vidst også på tide, eftersom jeg snart ville være hjemme igen. Jeg har altid været vild god til at være i god tid eller... haha Jeg fik kastet min taske af på værelset og så gik jeg mod national parken. Jeg stoppede først ved Katedralen på vej der til. Der var dog et bryllup i gang, så jeg blev pænt udenfor. Jeg gik derefter over til nationalparken. Da jeg går ind i parken, bliver jeg mødt af en stor gruppe mennesker. Jeg blev lidt forvirret og troede til at starte med, at man skulle betale ... read more
Buk
En då med hendes kid

Europe » Ireland » County Kerry » Dingle July 22nd 2016

På gensyn Torsdag Min sidste dag i Killybegs blev brugt på at få styr på det sidste og derefter tage ud og spise frokost med Patricia, Moira og Esther. Jeg var så glad for at Moira og Esther gerne ville med. Vi tog over på min yndlings café, Ahoy! Jeg skulle have min sidste Falafel Pita og sige farvel til Claire og Stephanie. Det var rigtig hyggeligt og vi sluttede af med at få en lækker dessert! Jeg kommer til at savne Ahoy, der er så hyggeligt! Inden vi kørte tilbage, var vi lige et smut forbi St. Catherine's brønd. Moira fik mig til at love St. Catherine at jeg ville komme igen og at jeg ville tage min mor med. Jeg har virkelig nydt at tilbringe tid sammen med Esther og Moira, de er begge ... read more
Kunst i Peoples Park (Limerick)
Peoples Park (Limerick)
Flotte blomster i Limerick

Europe » Ireland » County Donegal » Donegal July 14th 2016

Sidste uge i Killybegs Så der er ikke rigtig sket det helt store i denne uge. Jeg giver jer højdepunkterne. - Det var Gabrielle's fødselsdag, så vi bagte en kage til hende og gjorde lidt ekstra ud af dagen. Vi spiste frokost i Ahoy og de gav os en gratis brownie. - Patricia og jeg fik ryddet op i hendes papirer og fik lavet en arbejdsplan til hende. Vi lavede også brugervejledninger. Vi fik lagt grundstene til en rigtig organiseret forretning. - Lejligheden blev klar til udlejning, fantastisk!! - Jeg har fået penge for en rejseartikel, der kan findes her; Travelicious Australia: Ireland: Travel and Workaway - Jeg har planlagt mine sidste dage i Irland. Følgende er rejseplanen: - Galway - 21.07.16 - Tralee og Dingle - 22.07.16 - Killarney - 23.07.16 - Cork - 24.07.16 ... read more
Sidste frokost i Ahoy

Europe » Ireland » County Donegal » Donegal July 7th 2016

Ny pige Den nye pige hedder Gabrielle og er fra Frankrig. Jeg er meget glad for at Irland ikke er en del af EM længere, for det havde været interessant. Hun er rigtig sød og meget arbejdsvillig. Det var rart at hun var der, så jeg kunne hjælpe Patricia på kontoret og hun kunne hjælpe Gerry med værelserne. Vi fik klaret morgenmaden og det hele kørte som på skinner. Der var rigtig mange gange, hvor ingen af os havde noget at lave. Der var ikke særlig meget i rydde op bagefter, hvilket var rart, for så kunne jeg bruge mere tid på kontoret sammen med Patricia. Vi fik gennemgået en stor del af hendes mails, hvilket var fantastisk! Vi fik faktisk ryddet helt op i hendes indbakke, hvilket den virkelig trængte til. Det har frustreret mig ... read more

Europe » Ireland » County Clare » Doolin July 6th 2016

Gaaab Okay de her busture er begyndt at være lidt for meget, men jeg får altid en fantastisk oplevelse som belønning. Jeg fik kun sagt farvel til Mary inden jeg smuttede. Det hele blev lidt forhastet. Senere i dag ville der komme en ny pige, der også skal hjælpe, så det bliver rigtig fedt. Jeg skiftede fra den ene bus til den anden i Donegal, så jeg nåede ikke at få noget mad. Jeg var pænt sulten da jeg kom til Galway. Jeg fik en forfærdelig burger fra et fastfood sted. Jeg var stadig vildt sulten bagefter, så jeg valgte selvfølgelig at raide slikhylden i en butik, fornuftigt valg. Jeg gik tilbage til stationen for at finde min næste bus. Det ville heldigvis kun tage to timer med den. Jeg blev sat af lige ud for ... read more
The Cliffs of Moher
Fyrtårn på Inisheer
Skibvrag på Inisheer

Europe » Ireland » County Donegal » Donegal June 30th 2016

Besøg fra Ohio Torsdag Det var rart at være tilbage igen. Hver gang jeg kommer hjem, bliver jeg mødt af Patricia, der altid er meget glad for at have mig hjemme igen. Det er meget rart at blive værdsat. Det er mig der står for at lave al den mad, der skal laves ved komfuret, så det er meget sjovt. Det går rimelig godt. Jeg er blevet mester i at lave scramble og porcheret æg. Det er sjovt at stå for det og lidt rart, for så føler jeg at der er mere styr på det. En af Brendan's venner fra Chicago ville komme forbi, hvilket ville blive hyggeligt. Efter morgenmaden fik Gerry og jeg klaret værelserne, så vi var klar til de nye gæster. Eftermiddagen brugte jeg på at booke fly til den næste tur! ... read more
Sliabh Liag

Europe » Ireland » County Kilkenny » Kilkenny June 27th 2016

Laaang bus tur Jeg tog bussen fra Killybegs kl. 11:45, en halv time efter var jeg i Donegal. Jeg havde en halv time til at få noget at spise, så jeg gik over til SimpleSimons. De har en masse lækker mad og altid en god suppe. Bussen mod Dublin ville kører kl. 13.00, den var der nogenlunde til tiden. Lidt overraskende, men dejligt. Efter fire timer var jeg ude ved Dublin's lufthavn, hvor jeg skulle vente i to timer indtil min næste bus kørte. Der var rigtig mange irske fans i lufthavnen, men jeg fik desværre ikke set det irske fodboldhold. Kl. 18:30 var jeg endelig på bussen til Kilkenny. Det ville kun tage to timer fra Dublin. Jeg ankom kl. 20:45, så en lidt lang dag. Turen fra stationen og over til mit hostel, bekræftede ... read more
St. Canice's Katedral

Tot: 3.192s; Tpl: 0.038s; cc: 9; qc: 100; dbt: 0.0684s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.5mb