Page 2 of ThaliaSlesvig Travel Blog Posts

Europe » United Kingdom » Wales » Swansea » Gower Peninsula September 19th 2016

Første couchsurfing oplevelse i Storbritannien Jeg havde taget mig sammen og havde endelig fundet nogle værter via. Couchsurfer. Jeg har en tendens til at skrive i sidste øjeblik, men det har ikke rigtig virket særlig godt, så jeg tog mig sammen og planlagde lidt længere ud i fremtiden og så lykkedes det sgu. Første sted jeg skulle couchsurfe i Storbritannien, ville blive i Swansea i Wales. Det skulle nok blive interessant. Min vært havde lejet sit hus ud, så vi skulle campe. Det skulle nok blive sjovt. Han samlede mig op i Swansea midt by og så kørte vi ud mod Gower. Det er en stor nationalpark, der strækker sig rigtig langt. Han skulle ned til stranden for at surfe. Det brugte han et par timer på og derefter tog vi på den lokale pub og ... read more
Strand i Gower

Europe » United Kingdom » Wales » Cardiff September 16th 2016

Endnu en festival Min oprindelige plan, havde været at tage til Birmingham efter Snowdon, da det passede bedst geografisk. Jeg havde dog mødt en pige i York, der fortalte mig om en festival i Cardiff, der lød vildt interessant. Det var en festival der skulle fejre forfatteren Roald Dahl. Jeg havde ingen anelse om hvem han var, indtil hun sagde han havde skrevet Charlie og Chokolade frabrikken, så var jeg med på hvilket univers han for det meste har skrevet om. Det lød rigtig interessant, så jeg skulle selvfølgelig opleve det. Det ville være ærgerligt at gå glip af det, når nu jeg var i nærheden. Der var flere events i løbet af weekenden, lørdag ville der være forskellige aktiviteter og forestillinger spredt over hele bymidten. Bladet The Bulletin ville dække festivalen og fortælle deltagerne, hvad ... read more

Europe » United Kingdom » Wales » Gwynedd » Llanberis September 14th 2016

Smukke Wales! Onsdag Jeg er åbenbart ikke så heldig med toge. Jeg endte på det forkerte tog, så jeg landede i Liverpool, hvorfra jeg skulle finde ud af, hvordan jeg kom til Bangor, så jeg kunne komme til Llanberis. Det var heldigvis ikke så slemt, jeg skulle først med undergrunden og derefter med et almindeligt tog. Endnu engang hoppede jeg på det forkerte tog, men jeg opdagede det rimelig hurtigt, så jeg kunne komme af på den næste station. Det var virkelig komisk. Jeg var pænt sulten, da jeg ankom i Bangor, så jeg fandt en sød lille café, der havde rigtig mange veganske muligheder. Jeg fik en lækker wrap og derefter en skøn dessert, i form af en pandekage med banan og is! Jeg tog bussen til Llanberis, hvor jeg havde booket et hostel. Hostellet ... read more
Snowdon

Europe » United Kingdom » England » North Yorkshire » York September 11th 2016

Her kunne jeg godt bo Søndag Så snart jeg kom ud af stationen, faldt jeg pladask for York! Det er godt nok en flot by! Den har charme og en masse virkelig velholdte gamle bygninger. Jeg var rigtig glad for, at jeg skulle tilbringe et par dage her. Jeg fandt nemt mit hostel. Ude fra lignede det en lidt gammel bygning, men den så spritny ud, så snart man trådte ind af døren. Det var et rigtig fint værelse. Køjesengene så ud til at være bygget ud af væggen, hvilket lidt gav hver seng en hulefornemmelse. Det var virkelig fedt. Alt var rigtig nyt på hostellet og det var ikke engang et særlig dyrt hostel, så jeg var glædelig overrasket. Jeg slappede lidt af, efter jeg var ankommet. Efter et stykke tid gik jeg ud i ... read more
York minster
York Minster
Fjollerier i York Minster

Europe » United Kingdom » Scotland » Lanarkshire » Balloch September 9th 2016

Glædeligt gensyn Togture er ikke så interessante igen, udover at landskabet er helt fantastisk. Denne togtur endte dog med at være lidt komisk. Det sidste tog jeg var med, ville slutte i Balloch, så jeg blundede lidt, med det resultat at jeg vågner ved, at der bliver sagt over højtaleren at den næste station er Balloch. Så jeg skyndte mig, at samle mine ting sammen og skynder mig ud af toget. Der var bare det lille problem, at det ikke var Balloch, så jeg måtte skynde mig om bord igen. Det var så sjovt, specielt fordi jeg stadig halvsov. Jeg endte i Balloch, hvor Minto samlede mig op. Vi kørte mod Asda, for at handle ind til aftensmaden. Vi besluttede os for at lave pizza. Vi planlagde også hvad vi skulle dagen efter. Jeg skulle til ... read more
The Kelpies
"Grimme Ællinger"
Glascow Cityhall

Europe » United Kingdom » Scotland September 5th 2016

Gå, gå, bare gå Mandag Jeg tog af sted mod Inverness omkring kl. 10.00. Jeg skulle først med en bus og derefter med toget. Det ville blive en lang dag, men jeg glædede mig til at se Inverness. Jeg ankom til mit hostel lidt over tre, så det var ikke så slemt igen. I receptionsområdet mødte jeg den tyske pige (Yuqing) fra min tour på Skye. Det var lidt pudsigt. Jeg tjekkede ind og fik styr på mine ting, inden jeg gik ud og fik noget aftensmad. Efter aftensmaden mødtes jeg med Yuqing, for at gå på opdagelse i Inverness. Det er en rigtig smuk by og det var hyggeligt at gå rundt sammen med Yuqing. Vi endte på en legeplads, hvor vi gav vores indre barn frie tøjler. Det var lidt hyggeligt! Vi gik også ... read more
Culloden Battlefield
På vej til Urqhuart Castle og Loch Ness
Creepy hus ude midt i skoven

Europe » United Kingdom » Scotland » Inverness-shire » Isle of Skye September 2nd 2016

Fortryllende Skye Lørdag Jeg skulle med færgen over til Armadale og derefter med bussen til Portree. Det var en flot tur fra Armadale til Portree. Isle of Skye er fantastisk! Landskabet er fortryllende og det føles som om man render rundt i Tolkiens verden. Hostellet var lige overfor busstationen, så det kunne jo ikke være nemmere. Jeg lagde rygsækken af og lavede lidt frokost, inden jeg gik på opdagelse i Portree. Portree er en sød lille bitte by, hvor der ikke er meget at se, men det var hyggeligt at tulle lidt rundt. Jeg gik tilbage mod hostellet efter nogle timer og checkede ind. Der var ikke nogen på værelset, da jeg ankom, men det gjorde heller ikke noget, for jeg var lidt træt. I løbet af aftenen var værelset fuldt og der var en af ... read more
Området ved the Kilt Rock
The Fairy Pools
Portree

Europe » United Kingdom » Scotland » Inverness-shire » Mallaig September 2nd 2016

Harry Potter broen Tog turen fra Fort William til Mallaig var helt vildt fantastisk! Landskabet er forbløffende! Jeg vidste at toget ville kører over den bro, som Hogwarts Ekspressen kører over i filmene, så den glædede jeg mig til at se. Jeg sad og fjollede med et Harry Potter filter på snapchat, da jeg kiggede op og opdagede at vi lige var kørt over broen, så jeg skyndte mig at tage et billede af den. Det var en okay togtur, men jeg var lidt smadret, da jeg endelig var fremme. Jeg lagde rygsækken af på hostellet og så gik jeg ud til Morar. Der skulle være en fantastisk flot strand ude ved Morar, som jeg rigtig gerne ville se. Det var en okay gå tur og vejret var heldigvis fantastisk, så der var bestemt ikke noget ... read more
Mallaig
Fortryllende Skotland
På vej til Morar

Europe » United Kingdom » Scotland » Inverness-shire » Fort William August 30th 2016

Tre nevis Tirsdag Minto satte mig af ved stationen og jeg tog mod Fort William. Det ville tage lidt over 3 timer. Jeg fik lidt frokost, da jeg ankom til Fort William. Jeg ville ikke kunne tjekke ind før kl. 15.00. Der var lidt langt op til hostellet og det var op af en bakke, men jeg overlevede da. Jeg tjekkede ikke rigtig ind. Der stod på deres dør, at man bare skulle ringe på, men der kom ikke nogen og der stod også at man bare kunne tjekke sig selv ind, da nøglen ville være på værelset. Jeg havde ringet på et par gange, inden jeg bare gik ind på værelset. Jeg havde fået skrevet et par blogs i løbet af dagen, så jeg brugte lidt tid på at uploade billeder og læse dem igennem. ... read more
Fort William
På vej op af Ben Nevis

Europe » United Kingdom » Scotland » Lanarkshire » Balloch August 26th 2016

Miss Minto, Honey og Darwin Fredag Jeg skulle mod Dalmuir for at mødes med Minto. Jeg har et par gange meget kort mødt Minto, da jeg rejste rundt i Vietnam og Thailand. Hun havde rejst rundt med den gruppe, jeg rejste rundt med i Vietnam, så jeg havde hørt meget godt om hende. Jeg havde spurgt hende, hvad hun synes der var vigtigt at se i Skotland og hun sagde, at jeg skulle være velkommen til at crashe hos hende i et par nætter. Jeg var lidt spændt på hvordan det ville gå, da vi ikke rigtig kendte hinanden. Hun samlede mig op fra Dalmuir station og så kørte vi hjem ad. Vi handlede ind på vejen hjem. Hun fortalte mig om hendes katteproblem. Hun har haft Honey i mange år, men hun ville gerne have ... read more
Stirling Slot
Udsigt fra Stirling Slot
Udsigt fra Wallace Monument

Tot: 2.879s; Tpl: 0.04s; cc: 15; qc: 96; dbt: 0.067s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 2; ; mem: 1.6mb