Page 10 of ThaliaSlesvig Travel Blog Posts

Asia » Thailand » North-West Thailand » Chiang Mai February 2nd 2015

Danish, Cykeltur og Massage Vi ankom til hotellet da klokken var halv otte. Vi kunne først tjekke ind efter kl. 12.00. Vi gik over til en bager og fik noget morgenmad. De havde mange rigtig lækre basser. Det er utrolig så mange ting som de kalder en Danish. Mange af de forskellige basser de kalder en Danish, har jeg aldrig set i Danmark, men det kan da godt være, at vi har dem et eller andet sted i Danmark. Det er bare rimelig underholdende når over halvdelen af de basser der er hos bageren bliver kaldt en Danish og de ikke ligner hinanden. Vi aftalte med Ken at han skulle vise os rundt i Chiang Mai på cykel efter morgenmaden. Det var virkelig hyggeligt! Vi så rigtig mange forskellige steder. Der var et sted, hvor de ... read more

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok February 1st 2015

Fra Vietnam til Thailand Så jeg nåede lige et par timers søvn inden jeg skulle op og mod lufthavnen. Jeg vidste ikke helt hvordan jeg skulle komme derover, da jeg ikke rigtig havde mulighed for at hæve flere penge og jeg havde ikke nok til taxaturen. Mit held var, at der var et par fra England der tjekkede ud samtidig med mig, så jeg spurgte om jeg ikke kunne kører med dem. Det var intet problem og de havde allerede betalt for taxaen. Jeg endte med kun at betale 50.000 dong, hvilket svarer til ca. 15 kr. Virkelig fantastisk!! Så var det bare at vente til flyet kunne boardes. Ventetiden er virkelig kedelig når man er alene, men jeg har da altid været god til at underholde mig selv, så det gik. Det er nok den ... read more
Tempel i China Town
Blomster Markedet
TukTuk

Asia » Vietnam January 29th 2015

Ho Chi Minh City (Saigon) Jeg ankom rimelig sent til Ho Chi Minh, så jeg missede gruppe middagen. Da jeg havde pakket lidt ud, gik jeg ned og satte mig i receptionen, da jeg håbede på at løbe ind i nogle af dem jeg skulle rejse rundt sammen med. Jeg mødte to britiske søstre, Helena og Nicola. Jeg aftalte med dem at mødes kl. 09.00 den næste dag, for at tage rundt og se Saigon. Da jeg tjekkede ind, mødte jeg et par danske drenge, som jeg tog i byen med senere. Det var virkelig hyggeligt og en fed start på min tid i Vietnam. Jeg kom hjem fra byen så jeg lige kunne nå fire timers søvn, inden jeg skulle mødes med Nicola og Helena. Jeg skyndte mig ned til morgenmaden kl. 09, da jeg ... read more
Kød der hænger frit fremme midt i den bagende sol
Fredfyldt park midt i Saigon
Solopgangen den første dag i Nha Trang

Middle East » United Arab Emirates » Dubai January 20th 2015

Afsked i lufthavnen Mor kørte mig til lufthavnen, hvor Christian, Ea, Sia, Aya og Helle'mor ventede. Jeg havde så mange sommerfugle i maven!! Jeg var så nervøs og spændt, at jeg ikke vidste hvad jeg skulle gøre af mig selv. Jeg tjekkede min bagage ind og da jeg blev spurgt om jeg havde lithium batterier i min taske svarede jeg nej, det mente jeg ikke. Tja, der gik ti minutter og så kom jeg i tanke om at jeg havde mit ene ekstra batteri til kameraet i tasken... FUCK!!! Nåh tilbage til skranke, brormand gik med som støtte. Der kom meget hurtigt en over til mig og spurgte om han kunne hjælpe (han kunne se på mit vilde blik at der var noget galt). Han svarede hurtigt at det ingen betydning havde, da den ville blive ... read more
Jeg vil helst ikke give slip på Sia :(
Dubai hotelværelse
Hmm har jeg må nok læsestof?

Middle East » United Arab Emirates » Dubai January 18th 2015

Fra Tølløse til Dubai Så sker det sgu... Klokken to sidder jeg i flyet på vej til Dubai for at starte min rejse der vil fører mig gennem en masse fantastiske lande! Jeg har brugt de sidste to uger på at få set familie og venner. Det har været fantastisk at være omgivet af så meget kærlighed og støtte! Det er meget overvældende, men samtidig virkelig skønt at vide, at der er så mange herhjemme der er der for mig, hvis der skulle blive noget! :) Der er nogle stykker der har bedt om min rejseplan, så her er den: 18.-20. Januar - Dubai 20.-31. Januar - Vietnam 31. Januar - 22. Februar - Thailand 23. Februar -14. April - New Zealand 14. April - 04. Juni - Australien 04.-21. Juni - San Francisco og Los ... read more

Europe October 1st 2014

Tøsehygge Mor og Ea havde planlagt at de skulle op og rydde lidt op i Sveriges huset og jeg havde brug for at komme lidt væk og få slappet af. Halvanden time efter at vi var kørt hjemmefra befandt vi os midt ude i en eventyr skov i et hyggeligt lille rødt hus. Alt var helt stille og idyllisk, det var skønt!! At være et sted omgivet af skøn natur, i et skønt lille hus uden internet, sammen med nogen af de mennesker man holder mest af, hvad mere kan man bede om! Ren afslapning var begyndt! Vi var landet, havde pakket ud og sad rundt om spisebordet og fik dejlige hjemmelavede boller! Det var bare SKØNT!! :) Det havde været en lang dag, grundet kører turen så vi var alle trætte, men Sia blev alligevel ... read more
Stuen/Soveværelse
Ea og baby Aya
Det Svenske slot

Tot: 4.413s; Tpl: 0.037s; cc: 7; qc: 60; dbt: 0.0562s; 3; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb