Nathalia Slesvig

ThaliaSlesvig

Jeg er fra en lille landsby på Sjælland. Jeg har altid gerne ville rejse verden rundt. Jeg elsker at møde nye mennesker, opleve nye steder og lærer nye kulturer at kende. Jeg skal snart ud på min første større rejser og det bliver helt fantastisk! Jeg glæder mig til at opleve nye kulturer, smage maden fra de kulturer, møde nye mennesker og lærer meget mere om verden og mig selv.

Min første større rejse er på fem måneder, jeg rejser uden nogen jeg kender og er langt væk hjemmefra. Det bliver udfordrende og uden tvivl vildt fedt. Jeg ser frem til at skrive om mine rejser og oplevelser på denne side, så dem herhjemme kan følge med i hvad jeg laver, men også så jeg selv har noget jeg kan finde frem og læse igen, og på den måde opleve det hele en gang til.

Europe » Spain October 12th 2016

Afsted igen Jeg nåede lige hjem i to dage, inden jeg tog til St. Jean Pied-de-port. Det var lidt for hektisk, men jeg fik da lige sagt hej til familien og vennerne. Jeg valgte at book et hostel, inden jeg ankom til St. Jean Pied-de-Port, da jeg ikke ville risikere, ikke at have en seng, når jeg skulle ud og gå dagen efter. Mor kørte mig til lufthavnen, det var lidt mærkeligt at skulle afsted igen så hurtigt, men det skulle nok gå. Jeg gik direkte til gaten og ventede på at kunne boarde. Flyet var åbenbart overbooket, så flypersonalet prøvede at overtale nogen til at tage med det næste fly. Stemningen ved gaten blev lige pludselig en helt anden. Da boarding gik i gang, stillede alle sig i kø. Jeg fik lige pludselig øje på ... read more

Europe » United Kingdom » England » Greater London October 7th 2016

WUHU!! Gensyn med Team Trek! Jeg ankom til London kl. 10, da Leonie ville være ved hostellet omkring det tidspunkt. Rahel, Leonie og jeg havde aftalt at tage på sightseeing, imens de andre var på arbejde. Jeg var den første der ankom til hostellet. Jeg endte med at sidde udenfor og vente på Leonie, da jeg selv havde svært ved at finde hostellet. Det var super nemt for hende at få øje på mig, da jeg havde mine regnbuebukser på. Det var så dejligt at se hende igen! Hun er simpelthen så sød!! Nu manglede vi bare Rahel. Hun kom lidt efter, så det var jo perfekt! Vi startede med at finde en café, hvor vi lige kunne planlægge vores dag. Vi var lige ved siden af Hyde Park og Kensington Gardens, så vi startede der. ... read more
Big ben
Liz, Abu og Dan
Dan, Leonie, mig og Ro

Europe » United Kingdom » England » Oxfordshire » Oxford October 5th 2016

Tilbage til dansk Næste stop var Oxford og det betød, at jeg skulle bo hos Casper (min kusine Christinas kæreste). Jeg glædede mig til at tilbringe lidt tid sammen med familie. Glædede mig også til at tale dansk igen! Jeg savner det sgu engang imellem. Det er faktisk meget sjovt, for når jeg har talt engelsk i et stykke tid, kommer jeg til et punkt, hvor jeg bare gerne vil tale dansk igen. Det er nu engang bare rart at tale sit modersmål. Casper samlede mig op på stationen og efter at have lagt min taske af hos ham, viste han mig rundt i Oxford. Jeg fik en tour af Oxford Universitet og Casper var så sød at give frokost i Oxfords spisesal. Der var en buffet og udvalget var vildt godt! Det var en vildt ... read more
Hyggelig lille gade
Kæmpe krabbe

Europe » United Kingdom » England October 3rd 2016

Hmm gade vide hvad der er at se her? Jeg skulle couchsurfe hos to søstre. Jeg glædede mig til tøsehygge! Jeg skulle mødes med den yngste, men hun var blevet forsinket på arbejdet, så jeg ventede på en café indtil hun havde fri. Da hun havde fri, kom hun forbi og samlede mig op. Hun havde fået vildt gode nyheder lige inden, hun mødtes med mig. Hun havde fået et job som stewardesse for Emirates. Det var vildt fedt for hende. Det betød at hun snart skulle flytte til Dubai. Vildt sejt! Da vi kom hjem til deres lejlighed, endte vi med bare at snakke og ikke lave det store. Lidt senere begyndte hun at lave mad, så vi kunne spise, når hendes søster kom hjem. Vi spiste aftensmad, fejrede Klara’s nye job og så en ... read more
Gamle bygninger
En port

Europe » United Kingdom » England » Kent » Ramsgate October 1st 2016

Tour af Ramsgate og omegn Jeg blev samlet op af Tim. Det var egentlig meget sjovt, for det var hans partner, der arrangerer couchsurfer besøg, men hun var ikke hjemme. Tim har ikke rigtig noget med det at gøre, men han virkede nu ikke til at have noget imod at have en surfer. Jeg tog en lur til at starte med, da jeg var rimelig smadret. Efter min lur viste Tim mig rundt i Ramsgate. Det var meget sødt af ham. Da vi kom hjem lavede han aftensmad til os, hvilket var vildt sødt af ham. De havde et fantastisk hus. De havde selv bygget det. Det var meget miljøvenligt og de havde en helt fantastisk have! De havde så mange forskellige krydderier, frugttræer og bær i haven. Det var virkelig fedt. Vi snakkede om alt ... read more
Muslingedamen (Margate?)

Europe » United Kingdom » England » Cambridgeshire » Cambridge September 29th 2016

Vil du med ud og hente min nye bil? Jeg tog mod Cambridge hen på eftermiddagen. Jeg skulle endnu engang Couchsurfe, så det glædede jeg mig til. Min telefon løb tør for strøm, så jeg endte med at finde en restaurant, hvor jeg kunne lade min telefon, så jeg kunne komme i kontakt med min vært. En af tjenerne på restauranten var meget chokeret over, at jeg skulle bo hos en jeg slet ikke kendte. Jeg forklarede ham, at han havde gode referencer, så det burde være meget sikkert. Min vært Joe kom og hentede mig. Vi gik over til hans Audi TT. Jeg tabte kæben, det indrømmer jeg gerne. På vej til hans lejlighed fortæller han mig, at han skal hente sin nye Audi TT i morgen og jeg var meget velkommen til at tage ... read more
Kanalen og en smuk bygning
En låst låge... Burde man kravle over?
Interessant skulptur

Europe » United Kingdom » England » Nottinghamshire » Nottingham September 27th 2016

Robin Hoods nabolag Jeg ankom rimelig sent til Nottingham, så jeg tjekkede ind og slappede af. Dagen efter fik jeg lidt morgenmad på en café i nærheden af hostellet, inden jeg tog til Leicester. Jeg kunne lige så godt få brugt mit tog kort. Jeg tullede rundt i Leicester i nogle timer, inden jeg vendte tilbage til Nottingham. Jeg lærte hvordan man skulle udtale Leicester korrekt af togkonduktoren. Han kiggede meget underligt på mig, da jeg sagde at jeg skulle til Leichester. Mener du mon Lester? Det er da, det jeg gør! Det er altså også forvirrende, når de undlader, at udtale halvdelen af bogstaverne… Jeg lærte da noget nyt i dag. Jeg skal være ærgerlig og indrømme, at jeg ikke husker meget fra mit besøg i Leicester, men jeg er sikker på at det var ... read more
Det koster penge at gå derind :/
Katedral
Imponerende træ

Europe » United Kingdom » England » Devon » Torquay September 25th 2016

Wow! Jeg tog til Torquay, hvor jeg blev samlet op af Indy, som jeg skulle bo hos. Hun fortalte mig lidt om Torquay og nogen af de steder hun kunne vise mig. Hendes lejlighed var helt fantastisk! Den var så hyggelig indrettet og jeg fik endda mit helt eget værelse! Det var jo luksus! Jeg elsker at couchsurfe! Jeg fik lige lagt mine ting af og fik lidt frokost, inden Indy viste mig rundt i området. Vi startede med at tage til en park, der ligger helt ud til kysten. Det var et fantastisk smukt område. Derefter tog Indy mig over til en anden park, hvor der er en ”gammel by”. Det var et rigtig hyggeligt område. Der var også en sød lille kirke, der var pyntet op. Der var et eller andet over kirken der ... read more
Nyder udsigten over Devon

Europe » United Kingdom » England » Cornwall » Newquay September 23rd 2016

Søde roomies Jeg ankom til Newquay rimelig sent. Jeg lavede ikke det store til at starte med, men jeg fandt da et sted, hvor jeg kunne få pizza. Det var en lidt sjov historie, da jeg endte med at vente to timer, før jeg rent faktisk fik min pizza. Jeg havde fundet en cafe, der var meget anbefalet, der var bare et lille problem. Køkkenet var ikke åbent. Den søde tjener sagde at køkkenet åbnede kl. 17.00. Jeg satte mig ned, spiste et stykke kage og drak en god kop the. Da der var gået en time, var der vagt skifte og den nye tjener fortalte mig at køkkenet først åbnede kl. 18.00…. Jeg satte mig ned og ventede lidt længere. De havde fået virkelig gode anmeldelser og nu skulle jeg bare smage den pizza. Kl. ... read more
Newquay

Europe » United Kingdom » England » Bristol County » Bristol September 21st 2016

Tre byer på en dag Jeg skulle til Bristol i dag, men inden da, havde jeg et par andre steder, jeg gerne ville se. Det handlede lidt om, at få udnyttet mit tog pas, så meget som muligt. Jeg startede med at tage til Salisbury. Jeg ville gerne se Stonehenge. For mig, ligesom så mange andre, er Stonehenge et must, når man er på rundtur i England. Jeg fik lagt min bagage af på en pub og så tog jeg tour bussen ud til Stonehenge. Landskabet på vej derud, var helt fantastisk! Der var vildt mange mennesker ved Stonehenge, en del flere end jeg havde regnet med, da det ikke længere er ”ferie” tid. Grundet at der hvert år kommer så mange, så må besøgende ikke længere komme helt tæt på stenen. Det er kun nogle ... read more
Katedral i Salibury
Rundtur i Bath
Katedral i Bristol

Tot: 4.119s; Tpl: 0.037s; cc: 18; qc: 90; dbt: 0.0685s; 3; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 3; ; mem: 1.5mb