Page 7 of Synnott Travel Blog Posts

North America » Canada » Quebec » Québec City May 1st 2010

We are leaving in 6 weeks. This is not the first time I am leaving but I never been more excited. Leaving is a wonderful feeling. Leaving everything behind is for some people a hard thing. When you leave for 1 year or for an undecided among of time, you leave your friend, family, And DOG behind. You quit your job. You leave your problem behind, you stop worrying about the near future and what you should or were made to be according to your parents or whoever thinks he knows what people are made of and what are their limits. There are so many people that tell you what you should do or be. Where you should work, what is worth trying and what you CAN'T do. Trust me, I hate every single person that ... read more

North America » Canada » Quebec » Québec City April 17th 2010

Lots of people don't understand why I love travelling that much. Or I should say, why I travel that much. Most of the people on earth would love to travel every year and be in vacation somewhere new every year. If you ask 15 of your friend today why they are not traveling like I am, they will answer for most of them that they don't have the money to it. Which is a huge lie. The correct answer answer is: I have other things to do before leaving to travel the world or I could but I prefer spending more time doing something else or I don't want to get a second job to afford it, I have to go at school and get my degree and start working as fast as I can to ... read more

North America » Canada » Quebec » Québec City April 9th 2010

Hey everyone, We are two months away from departure. I find it hard to sleep at night as I am so nervous. We are working a lot to make sure we have enough money. You know how I am, we are very last minute again. Whatever, what a year it was. How to describe 2009-2010. 1- Being in Quebec City for the 400 anniversary is amazing. We saw the take on the French North American Capital. We made history and we lived world marking moment like the Paul (from the Beatles) concert that last 3 hours. 2- Me and Chloé did our first trip to Europe. We spent about 2 months going from UK to Ireland,Holland,Germany,Austria,Italy,Spain and France. 3- I did the Olympic torch relay and finally had the chance to go across my beautiful country. ... read more

North America » Canada » Quebec » Québec City October 23rd 2009

Hey everyone, just bought my ticket...leaving on june 13. A best of video of last summer will be post soon enough... ... read more

Europe » United Kingdom » England » Greater London » Piccadilly August 9th 2009

Bon donc nous sommes revenu a londres. Apres avoir manquer notre train de 1 minute a cause des douanes. On a fait un tour de velo dans la grosse pluie de londres la premiere journee. Le lendemain, on a ete voir le musee dali qui est vraiment une perte d argent et voir big ben, le quai des artistes. Ensuite nous sommes aller dans le mega cinema imperial voir hp6 vo. Le lendemain, nous sommes aller magasiner pour chloe toute la journee sur oxford str. Puis on est sortit dans des bars trop fous nick picture to come... read more

Europe August 5th 2009

J essaie de mettre les photos mais le tout vient de boguer et plus rien fonctionne dsl... read more
Picture 204
Picture 206
Picture 211

Europe » France » Île-de-France » Paris August 5th 2009

Bon alors, c est pas mal la fin malheureusement. On voulais rester deux semaines de plus mais ce n est pas possible ca l air. Hier on a fait une visite dans montmartre. Puis nous avons ete voir les tombes de Voltaire, Curry et compagnie. Aujourdhui nous sommes aller voir un des musee les mieux organisser d europe, le dorsay. Tres tres bien...je regrette encore que le centre pompidou aka pompichulo soit si mauvais. Nick Oui j ai ajouter les photos... read more
Photo 299
Photo 288
Photo 300

Europe » France » Île-de-France » Paris August 4th 2009

Bonjour a vous tous une petite mise a jour du blog de ma part. A part le fait que pas mal tout le monde nous parle en anglais alors quon sest adresse a eux en francais et quelques problemes avec lhebergement, tout baigne a Paris. La ville est tres grande et tres belle. Premiere journee, nous avons fait comme dhabitude, un tour de velo. Il se terminait avec une croisiere sur la Seine et quelques verres de vin sur le bateau. Je le conseille a tous. Jai meme decouvert pourquoi on appelait des bateau mouche, bateau mouche! En tout cas... On a pu voir la tour Eiffel, larc de triomphe, les invalides, le louvres 2X, le centre pompidou (art un peu trop moderne), Notre dame de Paris, St-Michel et le jardin du Luxembourg. Ce qui est ... read more
Photo 282
Photo 275
Photo 273

Europe » France » Île-de-France » Paris August 3rd 2009

Voila voila... un autre journee tres remplie. On voit le temps filer et on essaie d en profiter le plus possible. aujourdhui nous avons commencer notre journee au louvres, question d en voir un peu plus. Ensuite nous sommes aller au centre pompidou ( aka ponpichoulo), ce que j en pense...cest trop gros, mal organiser et surtout beaucoup trop d oeuvre qui ne sont vraiment pas des oeuvres, en tk c est ce que la majorite des gens avait l air de croire. C est malheureux de chercher du miro ou du picasso a travers ce bordel. Ensuite notre-dame de paris, le pantheon et finalement le beau jardin du luxembourg avec les course mini bateau dans la fontaine.... read more
Picture 019
Picture 043
Picture 095

Europe » France » Île-de-France » Paris August 2nd 2009

Les francais, ouis paris j aime bien mais maudite merde...y font des trucs weird. Ici il parle en anglais un peu trop...dirait meme que paris est presque pire que montreal cote loi 101... on repassera... Bon hier on a ete faire la tour eiffel, place concorde, arc de triomphe champs elysee (jme SUIS trouver un beau chandail). Aujourdhui, les Invalides (armee francaise, tombeau de napoleon) et le louvres Demain on retourne au louvre puis le dorsay minimum. Nick p-s le aloha est le pire auberge du monde...je ne le recommende a personne. ... read more
Picture 127
Picture 139
Picture 145

Tot: 0.443s; Tpl: 0.007s; cc: 27; qc: 136; dbt: 0.2195s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb