Page 4 of Nele Travel Blog Posts

Europe » Belgium » Liège Province » Huy December 1st 2015

Meer dan 10 jaar geleden had Erik een juweeltje gevonden; Le Noire 7C in Corphalie. Nu na zovele jaren spookte het terug in zijn hoofd. Dus enkele weekenden geleden bezochten we de route. De naam is zeker van toepassing. Het start met een zeer gemakkelijke dal, een kleine schoorsteen en dan staat er een kaboutertje met een zware hamer. De overhangende wand is zwart en vergt veel lichaamsspanning. Het uitwerken van de route kan op verschillende manieren, maar er moet er maar eentje werken. De haken zijn goed geplaatst, toch beland je altijd op het kleine plateautje eronder. De uitklim is daardoor zeker spannend. De reden dat hij zovele jaren heeft geduurd, is vooral de stressmanagement. Ik vond het bangelijk om alleen al te zien en aan te moedigen. Hij werkte hem toen helemaal uit en ... read more

Europe » Belgium » Liège Province » Huy November 11th 2015

11 november, wapenstilstand! Het was een speciale dag. Erik en ik hadden van een nieuwe locatie gehoord in Engis om trad te klimmen. Dus wij op zoektocht... Het was een kleine rotswand vol barsten, ideaal om gemakkelijk trad te klimmen. Haken waren nog niet overal geplaatst, maar dat was geen probleem. De dag werd een leuke onderbreking van de lange werkweken. De zon kwam er af en toe door. Gewoon fun! Zelfs met trompetgeschal op de achtergrond. Het massiefje heeft een potentie om nogmaals het dubbele van routes te creeëren. Wel al merci voor het vele poetswerk, amai nog niet. Voor een dagje zeer gemakkelijk buiten spelen, echt een aanrader. ... read more

Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau November 2nd 2015

'Bound for glory' van Neill Young. Beste omschrijving ever! Het gewoon samen delen van onze liefde voor elkaar is het opperste geluk. Het samen kunnen klimmen is een dikke extra. En soms gaat dat beter dan anders. Dit weekendje Fontaine Bleau was vooral hard werken in enkele harde dobbers. Erg vermoeiend, maar leuk! Het kunnen afstrepen is er niet bij. Dat is een leuke kers op de taart, maar het is de weg ernaartoe die vooral telt! Dus volgende keer beter. Toch ook grappige lijntjes gevonden om onze verklemmingen nog wat te trainen. Het hoogtepunt van het weekend was echter Abriroc gauche 7a in Bois des Hauts de Milly. Een prachtige boulder helemaal alleen gelegen. We hebben deze boulder door de jaren heen meerdere keren bezocht, maar altijd heel nat. Nu gewoon alles er tegen gesmeten ... read more
Fist jamming!

Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau October 26th 2015

Erik en ik hadden zin in een weekendje samen met Dieter en Jerina, al spelend in het bos. Fontaine Bleau! Beiden hadden enkele bouldertjes die nog op hun wachtten! Erik en ik waren er graag bij voor de support! Dus met de extra verwarming in de auto reden we vrijdagavond laat door naar de camping in Grez-sur-Loing. De volgende morgen reden we recht naar 'Soupcon assis' voor Dieter. Hij kende al de passen nog vrij goed. Na hard werken om de nodige finesse erin te krijgen en genoeg rusten tussendoor, klom hij hem. Dit was een prachtige prestatie! En keitof om te mogen delen. Daarna speelden we nog wat op verschillende boulders in de omgeving. Gewoon fun en gezellig! We besloten nog even 'Spiders Paradise' en 'Fantasia' op Buthiers een bezoekje te brengen. Jerina werkte er ... read more
Spiders paradise

Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau October 17th 2015

Aangezien onze orginele plannen letterlijk in de sneeuw zijn gevallen, werd het Fontaine Bleau. De eerste boulder die we bezochten, was Waterroof gauche of Waterloo 7C. Na Eriks vierde poging stond hij boven! Dikke proficiat! Alle bewegingen zaten super strak. De volgende dagen starten we 's morgens met een looptochtje, zo'n 6 à 7km per dag en na het ontbijt rustig op het gemak naar een bouldermassiefje. Na maandagnamiddag veranderde de weercondities echter drastisch; de grepen werden vochtig en de harde projectjes op slopers of kleine crimps werden onmogelijk. Dus vele boulders poetsten we gewoon op bij zo'n bezoekje. Wat ook wel geen kwaad kon. Spijtig dat er zo weinig respect voor is! De sensibilisering van de huidige klimmers, daar is nog wat werk aan! Zondag bezochten we Bleau's Art 7B. Na hard werken lukten de ... read more
Bleau's Art 7b

Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau October 5th 2015

Weekendje Fontaine Bleau om enkele projectjes af te werken. Ze voorspelden een echt herfstweekendje met een zalig zonnetje! Dat konden we niet missen.... Vrijdagavond stonden we voor Les Evades in Bois Ronde Auberge. Een route die me al veel had gekost, maar nu vlot klom omwille van de nieuwe set vingervel. Na enkele pogingen om warm te worden, stonden Erik en ik algauw boven. We konden al naar huis, want het weekend was voor ons beiden al geslaagd. Erik klom nog een mooie 6C traverse, iets verder in het bos. Die avond sloten we af in ons warm busje met een lekker etentje. Zaterdagmorgen trok de ochtendmist snel op en het zonnetje deed de rest. We genoten van de kleurrijke bossen. We bezochten Boissy-aux-Cailles om 'Waterroof gauche' 7C of de vroegere benaming 'Waterloo' te bezoeken. Erik ... read more
Waterroof gauche

Europe » Spain » Aragon » Ayerbe September 13th 2015

Twee weken verlof! Lekker lang en oh zo kort. Spanje werd de bestemming, de zon achterna. Kris & Dalliya en Dieter & Jerina waren ook van de partij. Een gezellige bende! We reden naar het kleine stadje Albarracine om te boulderen. Dit kleine, oude indrukwekkende stadje ligt verscholen tussen Madrid en Barcelona. Leuke herinneringen ophalen van onze trip (10jaar geleden) samen met Miet. Na anderhalve dag rijden, zagen we elkaar op de camping. Het was een leuk gezellig weerzien. We startten een goede trend om te eten in het camping-restaurant. Gemakkelijk en lekker! Iedereen was moe van de lange trip. De goed bezochte camping lag een halve kilometer van het centrum van het stadje. Elke dag kozen we voor een regio of massiefje zodat iedereen er wel zijn meug vond. Soms harde projecten, soms gewoon wat ... read more
la Fuente
Peninsula
Riglos

Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau August 24th 2015

Weekendje Fontaine Bleau! We hebben ons reuze geamuseerd samen met Kobe en Michel. Een hele bende van 'den Blok' stond ook op de camping. Iedereen had zo zijn projectjes.... Met ons vier trokken we twee dagen naar Bois Rond (Auberge). Voor Kobe en Michel was dit een nieuw gebied vol leuke juweeltjes. Michel maakte kennis met ons soort boulders; klein, schattig en overhangend! Als trouwe lengte-klimmer was dit een verrassende ervaring, soms ook wel stretchend! Maar dat gelde voor ons allemaal.... Zoals die maandagmorgen die zo pijnlijk aanvoelde. Er werden verschillende boulders getopt en verschillende werden compleet uitgewerkt. Iedereen op zijn eigen manier! Mijn enige projectje van het weekend zal de start zijn voor het volgende FB-weekend.... We hebben echter hartelijk genoten en veel gelachen! Merci Kobe en Michel.... read more
Bois Rond Auberge

Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau August 10th 2015

Een kort, maar gezellig weekendje Fontaine Bleau samen met Kobe en Kris. We bezochten twee dagen op rij ; Mont Aigu en Rocher du Long Boyau. Ook al regende het de gehele zaterdagnacht. Tegen de zondagmiddag konden we vreemd genoeg toch opnieuw klimmen. Het hoogtepunt van het weekend was de boulder die Kobe poetste en uitwerkte; 'Sushi Night' gedoopt. Rara, wat hadden we de avond ervoor gegeten??? Het duurde voor ieder zijn eigen methode had gevonden. Maar we klommen het juweeltje allemaal. Ik had er een swingende toehook voor nodig om zo aan de verre handgreep te geraken. Best wel krachtig als je niet over de nodige armlengte beschikt. 'Circulez, y'a Rien à Boire' was een andere mooie beproeving. Wat een finesse had ik er voor nodig!! Erik en Kobe deden het in echte stijl. Voor ... read more
Sushi Night
Les Petits Transformers
Circulez...

Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau July 22nd 2015

Vier dagen Fontainebleau, vier dagen tussen de grote jeukende muggen! Maar dit was het enige minpuntje.... Al 15 jaar trekken Erik en ik naar de camping in Grez-sur-Loing. Zowel de camping-eigenaren als enkele vaste bewoners van de camping worden precies zoals familie. Elke keer weer worden we hartelijk ontvangen en gevraagd waarom het deze keer zolang duurde. Elke dag wordt er gebuurd bij elkaar en enthousiaste verhalen uitgewisseld. Stel je voor, in mijn beste frans!!! Ook ontmoetten we elke dag andere klimmers op de camping. Blijde en hartelijke weerziens! Niks zo leuk als de passie voor het klimmen te kunnen delen! Zeker als we Igor mogen proficiat wensen met 'Ecaille de lune'. Een route die mij na aan het hart ligt. Keitof! Dus Erik en ik startten de eerste twee dagen alleen. De volgende twee dagen ... read more
Mont Divine

Tot: 3.777s; Tpl: 0.035s; cc: 11; qc: 90; dbt: 0.0541s; 3; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 2; ; mem: 1.5mb