Page 3 of Nele Travel Blog Posts

Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau July 25th 2016

Een weekendje puffen en blazen in de warmte. Toch enkele leuke plekjes gevonden die heel wat schaduw boden in de Fontaine Bleause bossen. Kris en Dalliya vervoegden ons later en klommen gezellig mee. Erik en ik bezochten onder andere Vallée Chaude. Waarom ik niet had stilgestaan bij die benaming, is me helemaal ontgaan. Maar er waren enkele zeer leuke problemen, waarvan 'the Abyss' 7a. En enkele nog niet bestaande lijnen geklommen. Gewoon fun hebben... Enkele boulders vonden we niet met de omschrijving online. Wel spijtig. In Marion des Roches waren het vooral : Boucle d'Or 7a, Jo's Black 6B+, La Boule 6c+/7a, Feel du logis (gauche) 7a en Croche-Pied 6a+. Kris en Dalliya speelden mee. Vandaar de 'Davai' of 'Go on' in het Bulgaars. In Béorlots was het zeer warm stappen over de vele zanderige padjes. ... read more
Vallée Chaude
Kris & Dalliya

Europe » Belgium » Liège Province July 11th 2016

Een weekendje proberen fris te houden en zonder regen, dat was de doelstelling! Dat tweede is gelukt. Het fris houden echter gebeurde alleen in een kleine rivier.... Wij hadden een klein massiefje gevonden in de Ardennen met verschillende uitdagende routes. De laatste weken bezochten we het al verscheidene malen, zelfs voor een ontspannen namiddag al de moeite waard. De lokatie verleent zich er helemaal voor en vooral rustig gelegen (tot nu toe). Dit weekend was Kobe, Sofie en Peter ook van de partij. Een leuke bende! Erik en ik konden meerdere 6b's en 6C's toppen. Ik was er erg gelukkig mee. De routes zijn kort en soms wel fragiel, maar eveneens fysiek en technisch. Zowel plaat als overhang met regletten als aplats... Zowat van alles wat, zeker een bezoekje waard. Kobe klom zijn project 7B+ in ... read more

Europe » Norway » Northern Norway » Lofoten Islands June 30th 2016

'Peis pa' of 'Keep going' in het Noors. Drie weken verlof en we trokken richting het Noorden. Eén van mijn favoriete bestemmingen. De weersomstandigheden was voor heel Europa ongeveer hetzelfde, dus we maakten er het beste van. Dit is ons goed gelukt, bijna elke dag kunnen klimmen. Ons eindbestemming was zoals enkele jaren geleden, Lofoten, zo'n 400km boven de Poolcirkel in Noorwegen. We maakten een tussenstop in Bohuslan, tussen Oslo en Gotenburg gelegen, Zweden. Ook hier kenden we onze weg al, dat maakten het allemaal een beetje eenvoudiger. We bereikten na 15u rijden en twee ferries de camping in Kungshamn. We reden zonder veel te stoppen. Drie dagen klommen we op enkele nieuwe lokaties voor ons. 'Hallinden' is één van de bekendere gebieden, ook vooral voor de betere klimmers onder ons. De langpootmuggen en de kleinere ... read more
Hallinden
Aankomst in Svolvaer, Lofoten.
Apa

Europe » Sweden » Västra Götaland » Lysekil May 16th 2016

Drie dagen voor we vertrokken op verlof, stond onze bestemming pas vast. De weersvoorspellingen brachten ons een onverwachte verrrassing; Bohuslan in Zweden. Sinds vorig jaar is er een veel uitgebreidere topo verschenen van deze regio. Een dikke must-do-bestemming voor de tradklimmers onder ons. Jerina besloot om mee op avontuur te gaan. Dus woensdagavond, na het werk, vertrokken we en bleven op een parking ergens in Duitsland slapen. De volgende dag reden we de rest met de twee ferry-oversteken als welkome onderbreking. Effe uitwaaien onderweg, was vrij letterlijk. En neen, nog steeds niet genezen van reisziektes..... We konden Valhalla inslaan in de tax-free-shop. Dit drankje hadden we bij één van onze vorige trips leren kennen. Sterke drank die ik graag drink! Wat een vernieuwend idee..... Dankzij een tip van een collega had ik een geweldige camping gevonden ... read more
Nordens Ark
Skyggeberg i Sotenäs
Smögen

Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau April 25th 2016

De weergoden beslisten voor ons om richting Fontaine Bleau, Frankrijk, af te zakken voor het weekend. Het bleef een gok, maar aangezien wij zo zottekes zijn af en toe.... Zaterdag stapten we recht naar mijn projectje van de vorige keer, La Fissure en Chantier 7A in Gorge aux Chats Sud. Klein, schattig, overhangend en met een crack !! Heel mijn repertoir qua vorm-techniciteit moeten bovenhalen. Er zijn duidelijk makkelijkere 7a's. Maar wat is een cijfertje. Erik en ik wisselden af met pogingen om op adem te komen en om de vingers even te ontspannen van de scherpe randjes. Het druppelde licht, hoewel de handgrepen in deze route daar geen probleem mee hebben. Na de crux begrepen te hebben, was het weldra in de sjakosch voor ons beiden. De precisie van de beweging intrigeerde me heel erg. ... read more

Onze planning had gezien de weersvoorspellingen een 180° draai genomen. Ipv naar het noorden trokken Erik en ik naar het zuiden voor een weekje. Om precies te zijn, naar het dorpje La Palud-sur-Verdon. Dit dorpje ligt aan de Gorges du Verdon, Hautes Provence in Frankrijk. Een diepe canyon met allemaal langere kalk-rotswanden. Ik zal eerlijk zijn, mijn affiniteit met kalk is en blijft dezelfde; 'moet dat nu echt?'. Hoewel ik ook moet bekennen dat het een zalige klimweek was, vol engagement. Want daar is wel iets voor te zeggen! Maar eerst zal ik mij nader verklaren. Deze lange steile gorges is prachtig qua natuur en omgeving om in te zitten. De griffoengier komt je af en toe voorbij gevlogen! Andere zeldzamere vogels en planten zijn hier ook te vinden. De 'wandelwegen' zijn zeker al de moeite. ... read more
Afdaling
Les Voies de Dalles

Europe » Germany » North Rhine-Westphalia » Herdecke April 4th 2016

De weersvoorspellingen deden ons een andere richting indraaien dan de geplande! Keek er helemaal naar uit en met recht en rede bleek achteraf. Kobe kwam met het idee om naar het boulder-massiefje Avalonia in Herdecke te rijden. Een dorpje gelegen in de regio rond Dortmund, Duitsland. De boulders drogen er extreem snel stond in de kleine voorlopige topo. Ook achteraf werd dit zeer duidelijk. We parkeerden aan de mini-golf onder aan de berghelling. Kobe was al enkele keren geweest, dus hij kende verschillende mooie boulders. Het waren allemaal bijna overhangende daken van zandsteen met zeer veel barsten. De routes kunnen op één jaar tijd drastisch veranderen door het continue afbreken van de poreusere lagen. Heel de weg naar boven werden we geconfronteerd met het fenomenale werk van een enthousiaste steenhouwer. Overal waren muurtjes en trappen, zelfs ... read more

Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau March 21st 2016

Een zalig weekendje buiten spelen op de rotsen, daar kan niet veel tegenop! Kris, Erik en ik genoten dan ook met volle teugen. Af en toe kwam er een zacht zonnetje door en dan kwam het bos in Fontaine Bleau helemaal tot leven. We bezochten Apremont Envers opnieuw. Erik had er nog enkele juweeltjes gevonden om te bezoeken. Voor hem was Striér Guides (gauche) 7a een dikke winner. Zowel Kris als ik probeerden het ook. Voor Kris was het een volgend bezoekje waard. Doordat de temperatuur niet zo hoog was in de dag, was bij elke poging een nieuwe opwarming-sessie nodig. Het ware geweldige trainingssessies.... Gewoon amuseren! Voor Kris hadden we Bali Balan op het oog. Ook voor hem een leuke uitdaging. Omdat we er toch waren, probeerde ik The Eggman (debout) 6C+ eens. Eén prachtige ... read more
the Eggman (debout) 6C+

Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau March 14th 2016

Eindelijk brak de zon door de lange regenachtige winter. We vierden dit weekendje samen met Jerina in de prachtige bossen van Fontaine Bleau. De temperaturen waren nog aan de frisse kant om hard te boulderen, tussen de 0-10°C. Maar de condities waren vrij goed, zeker in de meer open bossen. We brachten Rocher Fin, Potala en Apremont Envers een bezoekje. Erik startte zoals traditie met hetgeen het hoogste op zijn lijstje; Mrs du Plus 7B. En na enkele pogingen was hij warm en stond hij boven. De beheersing van de route was compleet. Zalig om te zien. Daarna startten wij eerst met enkele opwarmers en vervolgde onze weg in het bos. Verschillende rode routjes zijn leuk om te herhalen. Gewoon wat fun hebben na zo lange tijd in de klimzalen te zitten omwille van het weer. ... read more
Crack!!!
Mrs du Plus

Europe » Spain » Valencian Community » Gandia January 24th 2016

Een weekje in het warme zuiden van Spanje, in de regio van Gandia, was een perfect recept voor ons beiden. We vlogen vanaf de 'kleine' luchthaven van Deurne. Het deel 'klein' was zeker van ook van toepassing op de lengte van de landingsstrip. Zowel bij het opstijgen als het landen vond ik het erg spannend en nogal bruut. Maar wel zalig dichtbij gelegen! We landen in Alicante en huurden een Fiat 500. Ik had er altijd eens mee willen rijden en nu kreeg ik de kans. Een pracht van een autootje, alleen heel traag in de berg-op! Echt heel traag, zowat vechten om boven de 70km/u te blijven op de autostrade. Maar het was vakantie en het parkeren was super. De auto eindigt bijna aan je voeten en achter je stoel. Onze bagage pasten er juist ... read more
Bellus
Fiat 500 en Erik de snelste!
Lola & me

Tot: 3.258s; Tpl: 0.037s; cc: 21; qc: 93; dbt: 0.0591s; 3; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 2; ; mem: 1.5mb