Page 2 of Nele Travel Blog Posts

Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau September 24th 2017

Na zovele maanden niet te boulderen, konden we het goede weer in Fontaine Bleau niet missen. Het voelde als een soort thuis komen bij oude vrienden, lang geleden, toch voelend alsof het gisteren was. Het bos was een haven van rust en ook van uitdagingen. We hebben oude projecten bezocht en opnieuw uitgewerkt. Enkele nieuwe projecten gevonden en ook enkele juweeltjes geklommen. Erik knalde erop los alsof hij nooit was weg geweest, vooral in Vallée Chaude en Rocher de Corne-Biche. Zalig om te zien zo vol enthousiasme! Ik deed het iets rustiger maar daarvoor niet minder sterk, alleen gedoseerder. 'Eclats' 7a in Rocher de Corne-Biche was zo'n juweeltje waar ik vol van genoot. Beiden voelden we ons voldaan en best gekraakt geklommen, zoals een goede bouldersessie hoort te voelen. Zolang er mooie boulders zijn, zijn wij ... read more
Mooi projectje!
Vallée Chaude

Europe » France » Provence-Alpes-Côte d'Azur » Briancon September 17th 2017

In search of EPIC! Twee weken verlof en een ticketje Eurotunnel inbegrepen! Dus vertrokken we richting Baggy Point in het meest Noordelijke puntje van Cornwall, UK. Deze regio stond al verschillende keren op de planning en nu kwam het er eindelijk van. Enya & Rob hadden last-minute besloten om ons te vervoegen voor een verlengd weekendje. Een familie-uitje doet altijd deugd! We hadden echter te kampen met erg veel regen, dus surften we er een beetje tussendoor. Croyde is trouwens een zeer gezellig druk stadje aan de kust, gekend voor het surfen. Ambiance gegarandeerd voor velen... De tearoom aan de parking van Baggy Point is ook een gezellig droogoord. Wij kwamen er echter om een klimmeke te doen. Dus na een eerste natte verkenning, keerden Erik en ik 's anderendaags terug. Dus in de tussentijd besloten ... read more
Baggy point
Baggy Point
Gap, South Wales

Europe » Iceland » Southwest » Reykjavík August 21st 2017

Voor Eriks 50ste verjaardag wilden we dit jaar iets speciaals doen; het werd de halve marathon en voor Enya de 10km van Reykjavik, Iceland! We hadden er goed voor getraind met ons drie. Dus voor enkele dagen genoten we met volle teugen van de prachtige stad en het gehele loopgebeuren. Dit was een complete nieuwe ervaring voor ons. We vlogen vanuit Zaventem en landden in Keflavik, Iceland. Vandaaruit een uurtje met de bus naar ons rustig appartementje. Alles was te voet te doen, wat op zich ook een mooie wandeling op leverde elke dag. De zuivere frisse lucht deed deugd, helemaal iets anders dan in Antwerpen. Elke middag en avond bezochtten we wel een lekker restaurantje met de plaatselijke specialiteiten. Zeker het Café Loki en Sandholt waren lekkere toppers. De gefermenteerde haai weet ik echter nog ... read more
Onze gezellige bende!
Reykjavik
Hallgrimskirkja Reykjavik

Europe » United Kingdom » England » Cornwall » St Just July 23rd 2017

Een weekje Conwall doet iedereen 'Leven' met een grote 'L'. Kobe, Kris en Dahlia waren ook van de partij. Voor Kobe was dit een nieuw stukje UK en voor ons nog genoeg te klimmen om terug te keren. De prachtige kuststreek met de rotsen gelegen rond elke bocht. De levendige kleuren van alle verschillende bloemen en grassoorten. De vele vliegende en soms luidruchtige meeuwen, Jan-Van-Gents en diverse roofvogels waren een waar genoegen om tussen te vertoeven. De ruige zee was nog een extra dimensie om rekening mee te houden. Zowat alle soorten weersomstandigheden gehad gedurende één week en toch bijna elke dag kunnen klimmen, dat is alleen mogelijk in de UK. We starten in de dichte mist, daarna enkele drizzel-buien met opklaringen, zelfs volle zon tot goed verbrand toe. We eindigden met stormachtige zee met buien ... read more
Brother-sister!
Sennen, Zigzag
Dahlia on fixt rope

Europe » Norway » Southern Norway » Dalen June 5th 2017

Erik en ik hadden een nieuwe topo van Fyresdal en Nissedal (Telemark, Zuid-Noorwegen) in handen gekregen en besloten op onderzoek uit te gaan. Lange lengtes tradklimmen, dat moesten we beleven. Dus met ons vol geladen busje op weg via Nederland, Duitsland, met de ferrie naar Denemarken, met de volgende ferrie naar Zweden en de laatste ferrie onder Oslo (Noorwegen). Het Nissedal ligt zo'n 4u vanaf die laatste ferrie. Vooral het laatste stuk verloopt traag door de kleinere bochtige wegen vanaf het ene meer na het andere. Het laatste half uur werden we omringd door massieve granieten rotswanden. Een prachtig zicht! Noorwegen heeft een stukje van ons hart veroverd door die prachtige natuurpracht. Ons neus bracht ons eerst naar het Fyresdal, een kleine zijvallei van het Nissedal. We verbleven op de Oyne camping gelegen aan het water ... read more
Haegefjell
Nissedal
Vigalandpark

Europe » United Kingdom » England » Cornwall » St Just April 17th 2017

Na een lange, wat moeizame winter stond de lente voor de deur.Tijd om ons buiten te wagen. Naar vaste gewoonte volgden we het goede weer, en we kwamen uit op het zuiden van Engeland. Samen met Kris en Dahlia in hun nieuw verbouwde busje. Met de Rockfax, 'West Country Climbs' hadden we heel wat opties. Enkele jaren geleden bezochten we al enkele lokaties, dus nu lokten de anderen. We startten onze trip na een zeer vroege ochtend in Dartmoor National Park. Het embleem van het nationale park werd ook al snel duidelijk met de vrij rondlopende kleine zwarte paarden. 'Sheeps Tor' is een kleine rotstoren in het westen van het park gelegen. De weg ernaartoe was lang, maar vooral smal. Het werden echter niet de eerste krassen op ons busje deze verlof. De hoge muurtjes vol ... read more
The Dewerstone
Vicarage Cliff
Gull Rock

Europe » Spain » Valencian Community » Alicante January 27th 2017

Een klein tripje in het "warme" Alicante, was de planning. Van de vijf klimdag en werden het er drieënhalf. De weersomstandigheden waren uitzonderlijk. Zeer veel regen en de omliggende bergen waren bedekt met sneeuw. Dit is vreemd voor deze regio. Overal was er schade: Valencia stond onder water, de gehele kustlijn vertoonden verwoestingen van de zee, mensen vast in de sneeuw, stroompannes,.... Dus toerden wij wat rond met ons huurautootje Fiat 500. Ik genoot van het besturen van het klein autootje.... We bezochten Alicante met de beruchte jachten, Elda's fiesta van St Antonius en een rit door de bergen. We probeerden zelfs naar het rotsmassief Forada te rijden. Maar nadat ik met vier slippende banden door de bocht gleed, hielden we de offroad voor bekeken. Dus de resterende dagen door gebracht op het rotsmassief Marin. Vijftien ... read more
Marin
Santa Ana kerk in Elda
St Antonius viering in Elda

Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau October 25th 2016

Drie weekenden in oktober waren we de hort op. Twee weekenden vertoefden we in Duitsland, Kottenheim en Ettringen. De grootste toppers waren "Mettwurstchen" en "Linofax" in Ettringen. Echte juweeltjes! Zowel Kobe, Jerina, Wout, Kris als Dahlya zakten een weekend af. Het derde weekend brachten we door in Fontaine Bleau, waar Erik en ik een nieuwe boulder bezochten met verschillende opties in Rocher Souris. Verschillende 7A's geklommen. Hoewel nog een deel te gaan. Kijk er naar uit! Maar Joue de Digiridoo 7B was een mooi cadeau'tje in Auberge de Bois Ronde. Weer leuke ervaringen en klimmen doet me deugd zoals niets anders voor mij. Ben al terug aan het aftellen tot het volgende klimweekend.... Dit is mijn methode om met rigide systemen te breken.... read more
Linofax in Ettringen
Haute Trahison

Europe » Italy » Piedmont September 17th 2016

'Breaking the chaines of fear' was een mooie omschrijving voor onze laatste avonturen. Nog nooit heb ik zo voluit geklommen en keihard genoten! Erik en ik trokken samen met Kobe en Jerina terug naar Valle dell'Orco, Italië. De mooie vallei heeft zoveel te bieden op het gebied van trad, niet voor niets : 'Yosemite of Europe' genoemd. De prominente granieten rotswanden domineren de vallei. In de weekenden zakken heel wat klimmers af naar hier. In de week bleef het vrij rustig en genoten we van verschillende klassieke lijnen. De bergmarmotjes en gemzen waren volop aanwezig en leuk gezelschap! Het Gran Paradiso National Park is uniek in zijn schoonheid! Voor mij een zoveelste thuis! We stonden op de camping La Pescheria. De camping is sinds dit jaar overgenomen, maar de sfeer blijft klimgewijs met lekkere zalmforel. Elke ... read more
Incastromania
Parete Bianchi
'Padjes'

Europe August 22nd 2016

Een familieweekendje samen met Enya en Rob in Fontaine Bleau. Zij konden er naar hartelust vissen en Erik en ik klommen of zochten naar nieuwe boulders. Een super gezellig weekend met prachtig warm weer, dus ideaal om te bbq'en onder een heldere sterrenhemel. Drie dagen feest! Ons laatste weekendje brachten we door in Mayen, Duitsland. Ideaal om onze training wat op te voeren voor onze volgende plannen. Kobe, Jeroen en Jerina kwamen ook afgezakt. Een gezellige bende en we klommen naar hartelust. Ik werd er helemaal gelukkig van. Harakiri en Handriss in Ettringen waren s... read more

Tot: 3.845s; Tpl: 0.043s; cc: 19; qc: 92; dbt: 0.0572s; 3; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.5mb