Page 18 of Nele Travel Blog Posts

South America » Peru » Ancash » Huaraz » Huascaran National Park July 21st 2008

Maandag 21 juli Rustdag en voorbereiding volgende 8 dagen durende beklimming. Vanaf morgen vertrekken we naar basiskamp van de Pisco, om deze te beklimmen. Daarna volgt een verhuis naar het basiskamp van de Chopicalqui. Dus tot dan.... Dinsdag 22 juli Normaal zouden we om 8u vertrekken met onze taxi naar het basiskamp van de Pisco. Ook nu bleek er een probleem, terwijl wij en ons gerief in de taxi zat, was de eigenaar van de taxi spoorloos. Om 9u vertrokken we zonder hem, een ander nam over. Het werd weer een echte 4*4-rit, zonder 4*4, gedurende 2,5u tot Cebollapampa, langs het Llanganuco meer. Een prachtige omgeving, die in stijgende lijn naar boven vorderde. Op de kleine parking boven Cebollapampa werden we gedropt, met de garantie dat we terug opgepikt werden. Met ons gerief op onze rug ... read more
Morene naar Pisco Hoogtekamp
Pisco

South America » Peru » Ancash » Huaraz » Huascaran National Park July 13th 2008

Maandag 14 juli Vanaf 8u vertrokken we normaal naar Pachpaq, maar het werd 9u30, misschien omwille van de grote fiesta gisterenavond. En omdat elke taxirit iets memorabel moet hebben, was deze niet anders. Iets waar bij ons een 4*4 nodig wordt geacht, is hier een gewone auto goed genoeg. De ezeltjes stonden al te dribbelen bij onze aankomst, ze gingen er al vandoor zonder onze bagage. Het opzadelen heeft ook altijd iets zonderlijks, een knie of een voet tegen een ezel, die zich uit alle macht staande probeert te houden, om zo de bagage aan te sjorren. Rond 11u zette onze tocht in naar het basiskamp van de Ishinca 4450m, om daar een kans te krijgen om de Urus en de Tocclaraju te beklimmen. De weg verliep kronkelend langs de smalle vallei omhoog gedurende ongeveer 4u. ... read more
Top Urus
Top Urus II
Top Tocllaraju

South America » Peru » Ancash » Huaraz » Huascaran National Park July 6th 2008

Zaterdag 5 Juli Het is zo ver, wij -Dirk, Erik B, Kobe, Bart, Erik en ik- zijn vertrokken om 5u vanochtend, de 5de juli en om 1u s nachts, de 6de juli lokale tijd, zijn we aangekomen in ons hotel Porta, te Lima. Het was een lange uitputtende reis, maar allen hebben het doorstaan. Ons hotel voor 1 nachtje ligt idyllisch langs de kust van de Pacific ocean. Ideaal om eens goed uit te waaien. Na een zeer kort nachtrust is het dagje rondhangen in Lima. We zijn al goed van start gegaan met een koffietje op het terras met uitzicht op de oceaan. Een leuke wandeling langs het strand met duikende aalscholvers en een leuk visrestaurantje. We hebben uiteindelijk een nachtbus kunnen regelen, na wel wat stress en spaans met haar oep. s Avonds om ... read more
Cabeza des hombres
Ichik Willkawain
Terugweg van Llaguna Churup

South America » Peru » Ancash » Huaraz » Huascaran National Park July 3rd 2008

Dit avontuur begon eigenlijk al anderhalf jaar geleden. Toen hadden we een geslaagde expeditie in Bolivië achter de rug. Vijf van de zes bergen werden door al de vier teamleden: Dirk, Kobe, Erik en ik behaald. De laaste berg, Illimani, zou normaal ook gelukt zijn, als de gebeurtenissen anders waren. Maar dit verhaal is te lezen op de internetsite; belclimb.be onder de expeditie-artikels. Wij hopen bij deze expeditie op dezelfde slagingskansen, maar dat zal zich nog uitwijzen. Zoals eerder vermeld, begon dit avontuur al anderhalf jaar geleden, met het uitzoeken van de beklimmingen, de vliegtuigticketten, de financiëring, het nodige materiaal en niet te vergeten het uitbouwen van onze fysieke mogelijkheden. Erik, mijn echtgenoot, en Dirk hebben het grootste deel van de organisatie van de reis op zich genomen. En ik kan u vertellen dat dit niet ... read more
Womens Christmas Bouldering
Jura Dec 2007

South America » Peru » Ancash » Huaraz » Huascaran National Park June 13th 2008

Onze expeditieplanning steekt als volgt in elkaar: Heenreis! 5 juli: Vertrek in Zaventem om 10:30, richting Lima, met een tssstop in Atlanta. Aankomst in Lima om 22:49 locale tijd. Vandaar met een taxi naar het gereserveerde hotel Porta voor een nachtje goede slapen. 6 juli: Een 8u durende busrit vanuit Lima, naar Huaraz. De Edwards Inn is onze vaste stek in Huaraz, tss de beklimmingen door. Eerste acclimatisatie-dagen! 7 juli: Eerste indrukken Huaraz 3091m en Cordillera Blanca. In de namiddag 6 km wandelen naar de ruïnes van Wilcahuain 3400m. 8 juli: Vanuit Huaraz met de bus naar de col van Punta Callan 4225m en te voet afdalen naar Huaraz (ongeveer 4u). 9 juli: Een dag-uitstapje met de bus naar Llupa, Vandaar te voet naar Pitec en Laguna Churup 4450m, als eerste acclimatisatie. Trekking OLLEROS-CHAVIN! 10 juli: ... read more
Chopicalqui
Tocllaraju
Urus

Europe » France » Rhône-Alpes » Bourg-en-Bresse June 3rd 2008

In december 2007 hebben wij - Dirk Deneve, Bart Van Ham, Erik Cammaerts en ikzelf- een algemene conditie- en materiaaltest gehouden voor onze expeditie in Juli 2008. Het werd 4 dagen stappen in de Jura, op sneeuwraketten. Het was een prachtige omgeving met een uitgestippelde piste voor de sneeuwraketters. We hebben één nachtje in de tent geslapen, waardoor we alle vier besloten om een lichtere tent mee te nemen naar Peru (onze expeditie-bestemming). De tweede nacht werd een hut, met alle comfort, en een groot buffet aan vriesdroogmaaltijden, om te testen! Smullen maar.... Het was een zeer geslaagde voorbereiding. Onze fysiek was zeker goedgekeurd, we haalden zo'n 6à7km/u op sneeuwraketten. En ons materiaal kreeg een eerste test, die ons enkele inzichten verschaften, zoals de te zware tent, welke vriesdroogmaaltijden bleven zeker thuis, enz... Op naar het ... read more
Dag 1.
Dag 1 vervolg.
Camperen.

Europe » Belgium May 13th 2008

Fontaine Bleau, Fr. Mei 2008 Enkele persoonlijke overwinningen voor ons, Erik's herbevestiging in 7A, en voor mij de eerste stapjes in 6B-6C en uiteindelijk 7A. Een meer dan perfecte vakantie met alles erop en eraan! Zelfs een dagje Parijs. Vrienden wisselden zich af, en schroefden hun eigen persoonlijke prestaties naar boven. Zoals Erik en Naomi, Miet en Lizzy, en tot slot Kobe en Wim. Zeker een vakantie voor herhaling vatbaar! Onze volgende avonturen zullen hier ook op te lezen zijn. Het eerst volgende avontuur omvat een 4-weken durende trip naar Peru, Huaraz. Er staan 5 toppen op het programma, tussen de 5000m en de 6500m hoogte. Deze onderneming houdt ons al meer dan een jaartje bezig, maar nu begint de tijd te korten. 5 juli 2008 is onze vertrekdatum. We zijn met zijn zessen: Erik Cammaerts ... read more
Erik Cammaerts
Nele Bellinkx
Dirk Deneve

Europe » France » Île-de-France » Paris May 11th 2008

Hier horen enkele mooie klimfilmpjes bij van Rocher de la Reine in Fontaine Bleau (Fr), geklommen door mezelf en Erik. Deze vakantie was voor iedereen een groot succes, ook voor Miet, Lizzy, Naomi en Erik B.... read more

South America » Bolivia » La Paz Department » La Paz July 10th 2005

Bolivië; avontuur gegarandeerd!!! Het verhaal van vier kameraden (Kobe-Dirk-Erik-Nele), die kozen om een avontuur in Bolivië te beleven: Een dik jaar voor we vertrokken, waren er al vastomlijnde dromen om te verwezelijken. Enkele 5000- en 6000-ders om te beklimmen. Een jaar voorbereiding kwam er aan te pas, zowel fysiek, financiëel, als materieel. Tegen de tijd dat we vertrokken, stond alles goed op punt. Onze bagage woog rond de 28kg en nog 9kg handbagage. De D-schoentjes aan onze voeten, stelden de douaniers voor grote raadsels. Het was echter noodzakelijk, want we zaten aan de limiet van het bagagegewicht. Meer dan 30u later, bracht het overweldigende, bruine, Boliviaanse landschap met de machtige, boven alles uitstekende Illimani, ons in ademnood. We waren nog geen 10 minuten in de luchthaven, en mijn kleur zakte al in mijn schoenen. De luchthaven ... read more
Tarija
Huyna potosi
campamento rocca

Tot: 3.99s; Tpl: 0.044s; cc: 13; qc: 83; dbt: 0.0631s; 3; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.5mb